Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Det skinet så pent ut:)

 

Jeg har lyst å få inn vista på stuepcen min å kjøre mediaportal derfra. Er likevel en ting som holder meg igjen fra å gå for vista, og det er at VMC starter når jeg trykker på den grønne knappen på fjernkontrollen.

 

Finnes der en måte å avinstalere vista mediacenter på, eventuelt en måte som fungerer bra som gjør at det er mediaportal og ikke vista mediacenter som starter når jeg trykker på de forskjellige knappene på fjernkontrollen?

 

Det er bare vista ultimate og vista home premium som har windows media center. Installerer du f.eks "vista home basic" eller "vista business" slipper du hele problemet.

 

Jeg bruker noe som heter "ir server suite", som overkjører windows sin styring av MCE remoten, og i tillegg starter mediaportal når jeg trykker på den grønne knappen.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har trådløst mellom HTPC og filserver hvor filmene blir streamet fra.

 

Av og til når jeg feks spiller av en dvd(.iso) så henger/hakker filmen seg, men om jeg trykker en kjapp gang på pause og play så er den fin igjen til neste gang det skjer igjen.

 

Er det noen smarte måter å max ytelse på en wlan kobling når man streamer, slik at alt går smooth.

 

Tilkoblingen er 54Mbps.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke opp noen tvkanaler i mediaportal.

 

Har søkt de inn i tvserver, mappet de mot kortet og konfigurert webepg, men inne i mediaportal får jeg opp at ingen tv kort er installert. Er oppsettet anderledes i RC3 enn tidligere? Ser der er mange flere valg under selve tvdelen i mediaportal config, så mulig det er her jeg gjør feil som fortsatt konfigurerer alt i tvserver og ikke noe under tv delen andre steder?

 

Jeg får heller ikke ir serer suite til å starte mediaportal ved å bruke den grønne knappen, noen tips her? I tillegg ser det ut som at ir server suit ikke starter med windows, og jeg må derfor ut av mediaportal igjen for å starte ir programmet.

 

Endte med at jeg måtte legge inn en gammel versjon av tvserver for at mediaportal skulle finne kanalene som var lagt inn i tvserver. Noen som aner hva jeg kan ha gjort feil her?

 

Det fungerer heller ikke å gå fra en HD kanal til en annen. Må hele tiden innom en annen kanal før det virker. I tillegg får jeg ikke opp epg på de kanalene jeg har valgt skal hente epg via dbvc strømmen.

 

Ble mye her nå, men håper noen kan ta seg tid til å hjelpe.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Da har jeg instalert RC3 på stuepc'n.

Det fungerte helt toppers i går, men i dag får jeg ikke vist tv...

 

 

Følgende feil kommer opp:

Kan ikke starte tidsskifting

Ingen video/lyd funnet

 

Jeg har vært inne i tv server setup og aktivert dekoding på tv kortet...

 

Jeg legger ved log fila så noen kan se på den :)

 

Hei,

Ser at MP har problemer med å finne ffdshow (failed filter:ffdshow Video Decoder not found), har du avinstallert noe for mye?

 

Roy

Lenke til kommentar
Da har jeg instalert RC3 på stuepc'n.

Det fungerte helt toppers i går, men i dag får jeg ikke vist tv...

 

 

Følgende feil kommer opp:

Kan ikke starte tidsskifting

Ingen video/lyd funnet

 

Jeg har vært inne i tv server setup og aktivert dekoding på tv kortet...

 

Jeg legger ved log fila så noen kan se på den :)

 

Hei,

Ser at MP har problemer med å finne ffdshow (failed filter:ffdshow Video Decoder not found), har du avinstallert noe for mye?

 

Roy

 

Har ikke avinstalert ffdshow om det ikke gjøres når jeg avinstalerte den gjeldende mp og tv-server...

 

Da får jeg prøve meg på en ny instalering av rc3 i morgen :) denne gang med ny instalasjon av ffdshow...

 

Er det mer stabilt og kjøre MediaPortal i xp enn i Vista?

Lenke til kommentar
Jeg får ikke opp noen tvkanaler i mediaportal.

 

Har søkt de inn i tvserver, mappet de mot kortet og konfigurert webepg, men inne i mediaportal får jeg opp at ingen tv kort er installert. Er oppsettet anderledes i RC3 enn tidligere? Ser der er mange flere valg under selve tvdelen i mediaportal config, så mulig det er her jeg gjør feil som fortsatt konfigurerer alt i tvserver og ikke noe under tv delen andre steder?

 

Jeg får heller ikke ir serer suite til å starte mediaportal ved å bruke den grønne knappen, noen tips her? I tillegg ser det ut som at ir server suit ikke starter med windows, og jeg må derfor ut av mediaportal igjen for å starte ir programmet.

 

Endte med at jeg måtte legge inn en gammel versjon av tvserver for at mediaportal skulle finne kanalene som var lagt inn i tvserver. Noen som aner hva jeg kan ha gjort feil her?

 

Det fungerer heller ikke å gå fra en HD kanal til en annen. Må hele tiden innom en annen kanal før det virker. I tillegg får jeg ikke opp epg på de kanalene jeg har valgt skal hente epg via dbvc strømmen.

 

Ble mye her nå, men håper noen kan ta seg tid til å hjelpe.

 

Ingen som vil prøve seg her?

Lenke til kommentar
Cam er skrudd på. Problemet er at mediaportal ikke får med seg at tvserver kjører,og jeg får opp at ingen tvkort er installert.

 

I tvserver fungerer det utmerket og har testet preview av kanalene.

 

Du må installere plugin for TV-Server også i MediaPortal, hvis du brukte DeployTool til å installere så skulle den ha gjort det for deg, hvis ikke kjør installering på nytt.

 

Roy

Lenke til kommentar
Virket nå når jeg la inn mediaportal igjen:)

 

Kom selvfølgelig et nytt problem. Undertekst på canal + ble borte. Noen vet hvordan jeg får denne tilbake? Har krysset av for dvb undertekst.

 

Krysset du av for begge alternativene, noen bruker dvb-x subs, mens andre bruker teletext subs.

 

Roy

Lenke til kommentar
Virket nå når jeg la inn mediaportal igjen:)

 

Kom selvfølgelig et nytt problem. Undertekst på canal + ble borte. Noen vet hvordan jeg får denne tilbake? Har krysset av for dvb undertekst.

 

Krysset du av for begge alternativene, noen bruker dvb-x subs, mens andre bruker teletext subs.

 

Roy

 

Ja jeg så feilen selv rett etter jeg hadde skrevet innlegget.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig nytt problem jeg trenger hjelp med.

 

På vista partisjonen min med RC3 sliter jeg med at mediaportal avsluttes hver gang jeg stopper tv. Har samlet log filene her i noen tilfeller, så kanskje noen klarer å tyde hva feilen er? Ett annet problem er at etter jeg har sett en film eller tvserie så forsvinner alle covre osv av filmene, og jeg må restarte for å få tilbake.

 

MediaPortalLogs_15_10_08.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_1.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_2.zip

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Selvfølgelig nytt problem jeg trenger hjelp med.

 

På vista partisjonen min med RC3 sliter jeg med at mediaportal avsluttes hver gang jeg stopper tv. Har samlet log filene her i noen tilfeller, så kanskje noen klarer å tyde hva feilen er? Ett annet problem er at etter jeg har sett en film eller tvserie så forsvinner alle covre osv av filmene, og jeg må restarte for å få tilbake.

 

MediaPortalLogs_15_10_08.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_1.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_2.zip

Hei,

Siden du bruker vista bytt video og audio codecs til MS sine for tv, nvidia for audio fungerer ikke hos deg.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Selvfølgelig nytt problem jeg trenger hjelp med.

 

På vista partisjonen min med RC3 sliter jeg med at mediaportal avsluttes hver gang jeg stopper tv. Har samlet log filene her i noen tilfeller, så kanskje noen klarer å tyde hva feilen er? Ett annet problem er at etter jeg har sett en film eller tvserie så forsvinner alle covre osv av filmene, og jeg må restarte for å få tilbake.

 

MediaPortalLogs_15_10_08.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_1.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_2.zip

Hei,

Siden du bruker vista bytt video og audio codecs til MS sine for tv, nvidia for audio fungerer ikke hos deg.

 

Roy

 

Er samme problem likevel.

 

Ny log med nye codecs i bruk.

 

MediaPortalLogs_15_10_08.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...