Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hei, er beta 2 tilgjengelig for alle?

6213198[/snapback]

Tja, jeg har ikke fått noen mail om at den har blitt tilgjengelig lovlig for alle enda ihvertfall.

 

Windows Vista Beta 2 is now available for IT professionals and developers with MSDN and TechNet subscriptions. In the coming weeks, Microsoft will start the Windows Vista Customer Preview Program (CPP) for developers and IT professionals who are not members of the subscription services.

 

The Windows Vista CPP will also be available to technology enthusiasts that want to install and test a copy of Windows Vista Beta 2. You can get a head start on your Windows Vista CPP preparation by visiting the Get Ready section of this site and downloading the Windows Vista Product Guide (60 MB Word doc).

 

Så du må nok vente litt fortsatt desverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen andre her som har hatt problemer med at 5384-installasjonen stopper etter den første rebooten? Den gjør det på en av maskinene her med Ultimate-lisenskoden, men ikke med Business og Home Ultimate, og det har også virket fint på den samme maskinen før.

6211223[/snapback]

 

Prøvde Build 5381 (har ingen annen) i helga, og den stoppet også opp med feilmelding (som jeg ikke husker lenger) etter første reboot. Prøvde først å installere inne fra XP, og så med helt tom og partisjonert harddisk, men samme problemet.

Lenke til kommentar
Prøvde Build 5381 (har ingen annen) i helga, og den stoppet også opp med feilmelding (som jeg ikke husker lenger) etter første reboot.  Prøvde først å installere inne fra XP, og så med helt tom og partisjonert harddisk, men samme problemet.

6214809[/snapback]

 

Den samme maskinen virket flott på 5381 (og alle de andre buildene), så det var ikke det. Får heller ingen feilmelding fra det.. så ganske rart egentlig.

Lenke til kommentar
Toms Hardware har skrevet denne artikkelen om Vista. Anbefalt lesing.

6217114[/snapback]

 

jeg får bare "page not found" :hmm:

 

EDIT : HER

6217212[/snapback]

Mye arti der. Merker meg at de også gjerne vil vite vilket program som bruker filen dette er jo informasjon som Windows bør kunne bidra med.

 

Og som nemt tidligere frister Vista noe, hadde det bare ikke vært for den fokusen de og skal ha hatt på DRM (som jeg også har skrevet om tidligere i tråden). Merker meg at flere sier de ikke har merket noe til dette under betatestingen. Dette vil nok kunne komme av:

a) Den er ikke aktiv ennå eller

b)Inneholdsleverandørene har ikke begynt å utnytte mulighetene dette nye drm systemet gir. Det er heller ikke sikkert en vil merke så mye i begynnelsen etter lansering, men noe som vil bli mer fremtredende når Vista begynner å bli mer vanlig blant hjemmebrukerne.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i ett stort norsk datafirma, hvorfor skal det likevel være så vanskelig å få tak i Visa? Jeg er "IT Professional" som det står omtalt på microsoft.com

 

Eventuelt: Er det noen som vet hvordan man får tak i?

MS skal visstnok sende plater til oss straks dem får tak i, men det blir sikkert flere uker til, og da er det jo uansett bare å laste ned...

Lenke til kommentar
Jeg jobber i ett stort norsk datafirma, hvorfor skal det likevel være så vanskelig å få tak i Visa? Jeg er "IT Professional" som det står omtalt på microsoft.com

 

Eventuelt: Er det noen som vet hvordan man får tak i?

MS skal visstnok sende plater til oss straks dem får tak i, men det blir sikkert flere uker til, og da er det jo uansett bare å laste ned...

6217661[/snapback]

 

Tror du lett kann skaffe deg visa :!:

 

Morsomt... men sant det du sier.. syns microsoft var litt for kjappe med å reklamere at de skulle starte "cpp". Vil tro at "selskaper" får tilgang til beta 2, det øyeblikket det er klart for alle andre (nedlastning). *håpe på 1juni*

 

-Silver-

Lenke til kommentar
Jeg jobber i ett stort norsk datafirma, hvorfor skal det likevel være så vanskelig å få tak i Vista? Jeg er "IT Professional" som det står omtalt på microsoft.com

 

Eventuelt: Er det noen som vet hvordan man får tak i?

MS skal visstnok sende plater til oss straks dem får tak i, men det blir sikkert flere uker til, og da er det jo uansett bare å laste ned...

6217661[/snapback]

 

Det hjelper ikke å kalle seg "IT Professional", man må abonnere på enten MSDN eller Technet for å få tilgang til nedlasting av Vista builds...

 

Jeg er datanerd på fritida og fikk prøvesmake Vista build 5308 (FebCTP) via windowsvips.com.

 

Er påmeldt beta-nyhetsbrevet som lenket til tidligere i denne tråden og fikk nylig lenke til nedlasting av Office 2007 Beta 2. Det stod også at jeg ville få beskjed om når Vista Beta 2 var tilgjengelig...

 

Så det er bare å smøre seg med tålmodighet! Det er jo enda over ett halvt år til release!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...