Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Forresten: Hva skal man med et enklere installasjonsprogram for Windows? Ingen av Windows installasjonsprogrammene til Windows er vanskelige. Så jeg skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det enda enklere? eller vanskeligere som vi liker å kalle det.

5322850[/snapback]

Windowsinstallasjonen er i dag noe tungvint da man må trykke inn informasjon med jevne mellomrom. For å gjøre den enklere kan man ha ett punkt i installasjonen der man kan taste inn all informasjon, og dermed slippe å gjøre noe mer før maskinen er klar til bruk.

 

Jeg vet ikke om dette er en av tingene som ligger i enklere innstalasjon da jeg ikke selv har prøvd Vista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten: Hva skal man med et enklere installasjonsprogram for Windows? Ingen av Windows installasjonsprogrammene til Windows er vanskelige. Så jeg skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det enda enklere? eller vanskeligere som vi liker å kalle det.

5322850[/snapback]

Windowsinstallasjonen er i dag noe tungvint da man må trykke inn informasjon med jevne mellomrom. For å gjøre den enklere kan man ha ett punkt i installasjonen der man kan taste inn all informasjon, og dermed slippe å gjøre noe mer før maskinen er klar til bruk.

 

Jeg vet ikke om dette er en av tingene som ligger i enklere innstalasjon da jeg ikke selv har prøvd Vista.

5331045[/snapback]

 

Build 5270 var sinnsykt enkel å legge inn

du bruker mus under hele instalasjonen.

også fungerte absolutt alt.

Lenke til kommentar
Forresten: Hva skal man med et enklere installasjonsprogram for Windows? Ingen av Windows installasjonsprogrammene til Windows er vanskelige. Så jeg skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det enda enklere? eller vanskeligere som vi liker å kalle det.

5322850[/snapback]

Windowsinstallasjonen er i dag noe tungvint da man må trykke inn informasjon med jevne mellomrom. For å gjøre den enklere kan man ha ett punkt i installasjonen der man kan taste inn all informasjon, og dermed slippe å gjøre noe mer før maskinen er klar til bruk.

 

Jeg vet ikke om dette er en av tingene som ligger i enklere innstalasjon da jeg ikke selv har prøvd Vista.

5331045[/snapback]

 

Build 5270 var sinnsykt enkel å legge inn

du bruker mus under hele instalasjonen.

også fungerte absolutt alt.

5331056[/snapback]

Men må man faktisk være der under installasjonen? XP krever at man først velger hvor installasjonen skal være, deretter venter man en del minutter og så kan man begynne å legge inn annen informasjon (Datamaskinnavn, nettverk, osv.). Om alt dette kunne samles til starten av installasjonen ville jeg sett på det som en fremgang i "enkelhet".

Lenke til kommentar
MKE Postet i dag, 00:43

Gamle drivere virker men drivere skal ut av kernelen

grunnen til at windows kan krasje er at feks grafikk korte har full kontroll over minnet, er det en feil i koden så kan feks grafikk korte kjøre overflow på minnet også krasjer alt. så de fleste driverene ut av kjernen også kjøre i "user mode"

Vil dette også bidra til raskere oppstart?

Jeg tenker da på om man har en del ting innstallert, en clean XP starter jo rimelig raskt på en bra maskin vil jeg si, men med mange programmer og devicer tar det tid fordi alt mulig rusk og rask skal lastes inn. Men jeg vet ikke om det er programmene selv eller Windows som kan bedre på dette?

Det har jo vært snakket om raskere oppstart med Vista i alle fall.

Lenke til kommentar
Forresten: Hva skal man med et enklere installasjonsprogram for Windows? Ingen av Windows installasjonsprogrammene til Windows er vanskelige. Så jeg skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det enda enklere? eller vanskeligere som vi liker å kalle det.

5322850[/snapback]

Windowsinstallasjonen er i dag noe tungvint da man må trykke inn informasjon med jevne mellomrom. For å gjøre den enklere kan man ha ett punkt i installasjonen der man kan taste inn all informasjon, og dermed slippe å gjøre noe mer før maskinen er klar til bruk.

 

Jeg vet ikke om dette er en av tingene som ligger i enklere innstalasjon da jeg ikke selv har prøvd Vista.

5331045[/snapback]

 

Build 5270 var sinnsykt enkel å legge inn

du bruker mus under hele instalasjonen.

også fungerte absolutt alt.

5331056[/snapback]

Men må man faktisk være der under installasjonen? XP krever at man først velger hvor installasjonen skal være, deretter venter man en del minutter og så kan man begynne å legge inn annen informasjon (Datamaskinnavn, nettverk, osv.). Om alt dette kunne samles til starten av installasjonen ville jeg sett på det som en fremgang i "enkelhet".

5331070[/snapback]

 

 

ja du velger hvilken disk det skal legges inn også navne ditt..

så fikser den resten 3klikk første gang også tar det 30min så er du i vista.

microsoft har lovet det skal ned til 15min

Lenke til kommentar
MKE Postet i dag, 00:43

Gamle drivere virker men drivere skal ut av kernelen

grunnen til at windows kan krasje er at feks grafikk korte har full kontroll over minnet, er det en feil i koden så kan feks grafikk korte kjøre overflow på minnet også krasjer alt. så de fleste driverene ut av kjernen også kjøre i "user mode"

Vil dette også bidra til raskere oppstart?

Jeg tenker da på om man har en del ting innstallert, en clean XP starter jo rimelig raskt på en bra maskin vil jeg si, men med mange programmer og devicer tar det tid fordi alt mulig rusk og rask skal lastes inn. Men jeg vet ikke om det er programmene selv eller Windows som kan bedre på dette?

Det har jo vært snakket om raskere oppstart med Vista i alle fall.

5331141[/snapback]

vista skal starte raskere

samt dvale modus skal gå raskere

Lenke til kommentar

vil bare nevne noe nytt =)

 

Det er kommet Peformance Center i siste builden

http://www.mstechtoday.com/screenshots/vista/5270/rating.PNG

 

min maskin fikk rating 3

dette blir testet.

cpu

minne

harddisk

grafikk for windows

grafikk for spill

 

 

Du kan også få hjelp til feks hvorfor maskinen ikke starter så raskt

og hvofor den er så treg til å gå i dvalemodus.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Det kommer seg da..husker når jeg testet 4008..installasjons rutinen var litt som å spille bingo..å etter det jeg kan se så kommer M$ til å integrere flere "nye" smarte løsninger som gjør hverdagen enklere for mannen i gata, må si at jeg liker Windows Defender... Har sett en god del på nye funskjoner som kommer i LH, og etter hva jeg kan se går M$ inn for å integrere løsninger som Citrix har hatt i ganske mange år i sin egen løsning, dette ser jo veldig forlokkende ut, men sprøsmålet er vel om det fungerer like bra som Citrix sine løsninger. Har egentlig konsentrert meg mest om LH, det som forundrer meg når jeg tester det virker det som server versjonen er mye snillere på ressursbruk både når det kommer til CPU og RAM, om dette skyldes at server versjonen utnytter det bedre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Det kommer seg da..husker når jeg testet 4008..installasjons rutinen var litt som å spille bingo..å etter det jeg kan se så kommer M$ til å integrere flere "nye" smarte løsninger som gjør hverdagen enklere for mannen i gata, må si at jeg liker Windows Defender... Har sett en god del på nye funskjoner som kommer i LH, og etter hva jeg kan se går M$ inn for å integrere løsninger som Citrix har hatt i ganske mange år i sin egen løsning, dette ser jo veldig forlokkende ut, men sprøsmålet er vel om det fungerer like bra som Citrix sine løsninger. Har egentlig konsentrert meg mest om LH, det som forundrer meg når jeg tester det virker det som server versjonen er mye snillere på ressursbruk både når det kommer til CPU og RAM, om dette skyldes at server versjonen utnytter det bedre vet jeg ikke.

5340241[/snapback]

 

 

alt er jo beta så ting blir testet ut..

slik som windows ser ut nå kan forandre ganske mye spørs hva folkene som tester det ut sier.

 

når det er raskere i server versjonen kan det jo også være andre drivere blir brukt som gjør det raskere?

 

I allefall så er build 5270 den raskeste og beste builden jeg har testet til nå :)

Lenke til kommentar
I allefall så er build 5270 den raskeste og beste builden jeg har testet til nå  :)

 

Det er ikke så uvanlig at Windows blir bedre ettersom det går framover i utviklingsprossesen;-) 5270 er såpass bra og stabilt at jeg antakelig ikke kommer til å bruke XP så mye i tiden framover.

5340903[/snapback]

 

 

den var kanskje litt drøy ? :p ikke all programvare fungerer skikkelig.

er du med i teste programmet eller ? så du kan registrere windowsen ? :)

Lenke til kommentar
den var kanskje litt drøy ? :p ikke all programvare fungerer skikkelig.

er du med i teste programmet eller ? så du kan registrere windowsen ? :)

Jada, min Vista er aktivert. Hvis ikke ville jeg antakelig ikke nevnt i at jeg har Vista;-)

 

Det er selvsagt ikke alt som funker skikkelig, men i motsetning til de tidligere versjonene jeg har testet får jeg gjort det meste uten å boote opp XP. Må nesten bruke den endel for å kunne legge inn noen vettuge feilrapporter;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...