Gå til innhold

PC vs. 360


JayGatsby

Anbefalte innlegg

har prøvd begge deler her, har 3 spill til 360 ,og har flere av de nyeste spillene til pc,

 

må si at Xbox bruker en litt nyere grafikk teknologi enn det pcen gjør, men pcen har flere innstillinger som kan gjøre grafikken mye penere enn det du får på 360.

 

antialiasing anyone?

HDR og mer.

 

selv om 360 har mulighet for AA, er pc AA far more superior, og vet ikke om 360 cpuen er så genial som de sier den skal være... men jeg vet jo nå ikke hva jobben til den cpuen er heller da :D

 

 

totalt sett, er PC bedre.

 

vil dessuten legge til at jeg prøvde 360 på en 56" HDTV i USA, og det var deilig eye-candy det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fortell meg, hva konkret kan du gjøre med en xbox, som ikke en 23000-kroners PC kan gjøre (teknisk) bedre.

 

AtW

5288089[/snapback]

En ting jeg ihvertfall kan tenke meg er vertex texturing.

Xbox360 har også andre fordeler er bl.a MEMEXPORT, geometry tessellation unit og andre egenskaper som overgår SM3.0.

5288223[/snapback]

 

Nå tenkte jeg mer på hva, i betydning "hvilken arbeidsoppgave i praksis" kan en xbox 360 kjøre spill i dag med bedre grafikk en en topp-tunet PC? Ikke som jeg kan se.

 

AtW

Lenke til kommentar

angående presse ny teknologi billig i xbox: Nettopp det med at produktet er så spesialisert gjør det billig. Kan nesten lage hele møkket på en plass, alt er standard og man trenger ikke tenke på oppgraderinger og kompabilitet osv.. Det blir nesten litt som McDonalds VS Den mest ekslusive restauranten i byen.

 

Sier ikke at xbox360 er dårlig for det, bare et annet produkt. Har god gammel xbox selv :)

Lenke til kommentar
xbox 360 er jo begrenset til 1080i (540 linjer), evt. 720p, de fleste HD TV-er støtter maksimalt det samme, og kan ikke sammenlignes med en PC skjerm.

 

Så mye som du maser om dette vet du vel at....

 

480P = 852X480

720P = 1280X720

1080I = 1920X1080 (men interlaced, dvs oppdaterer annenhverlinje hver gang)

 

Jeg kjører 720P, og er veldig fornøyd med hvordan det ser ut :)

 

Har en derimot 480P kan jeg tenke meg at det begynner å bli litt dårlig oppløsning.

 

På de spillene jeg har prøvd ser alt helt fantastisk ut......

 

Har en mistanke om at mange har koblet xboxen til mors gamle 32"W philips crt tv og uttaler seg fra det.

 

Ta en kjeks, og litt melk.

Lenke til kommentar
xbox 360 er jo begrenset til 1080i (540 linjer), evt. 720p, de fleste HD TV-er støtter maksimalt det samme, og kan ikke sammenlignes med en PC skjerm.

 

Så mye som du maser om dette vet du vel at....

 

480P = 852X480

720P = 1280X720

1080I = 1920X1080 (men interlaced, dvs oppdaterer annenhverlinje hver gang)

 

Jeg kjører 720P, og er veldig fornøyd med hvordan det ser ut :)

 

Har en derimot 480P kan jeg tenke meg at det begynner å bli litt dårlig oppløsning.

 

På de spillene jeg har prøvd ser alt helt fantastisk ut......

 

Har en mistanke om at mange har koblet xboxen til mors gamle 32"W philips crt tv og uttaler seg fra det.

 

Ta en kjeks, og litt melk.

5288404[/snapback]

 

De fleste spillene på Xbox kjører vel 720p? Og uansett vil jeg ikke helt kalle 1080i for ekte 1920*1080 når det engang er slik at hvert enkelt bilde bare har halvparten så stor oppløsning (Må innrømme at det irriterer meg at de ikke kvittet seg med interlace-maset en gang for alle).

 

AtW

Lenke til kommentar
må si at Xbox bruker en litt nyere grafikk teknologi enn det pcen gjør, men pcen har flere innstillinger som kan gjøre grafikken mye penere enn det du får på 360.

 

antialiasing anyone?

HDR og mer.

 

selv om 360 har mulighet for AA, er pc AA far more superior,

5288259[/snapback]

Sample for sample er det nok ikke noe kvalitetsforskjell fra R5xx, men med PC har man dog mulighet for høyere AA modes, spesiellt med SLI, Crossfire.

FP blending HDR er det også noe Xbox360 har støtte for og er allerede i bruk i lanserings spillene.

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg mer på hva, i betydning "hvilken arbeidsoppgave i praksis" kan en xbox 360 kjøre spill i dag med bedre grafikk en en topp-tunet PC? Ikke som jeg kan se.

 

AtW

5288328[/snapback]

Vertex texturing er en ganske viktig funksjon som i praksis kan eksempelvis brukes til partikkel effekter, cloth animasjoner og ikke minst (ekte) displacement mapping. Dette sammen med unified shaders kan jeg ihvertfall se for meg at denne funksjonen i det minste gir xbox360 muligheter for grafikk selv en topp-tunet PC ikke har idag.

Lenke til kommentar
xbox 360 er jo begrenset til 1080i (540 linjer), evt. 720p, de fleste HD TV-er støtter maksimalt det samme, og kan ikke sammenlignes med en PC skjerm.

480P = 852X480

720P = 1280X720

1080I = 1920X1080 (men interlaced, dvs oppdaterer annenhverlinje hver gang)

5288404[/snapback]

 

Det er helt feil at 1080i = 1920x1080.

 

...Så mye som jeg maser? ja, ett innlegg teller vel i grunn som mas..

 

Kan du fortelle meg hva slags TV du har som støtter 1920x1080 punkter og 1080p?

 

1080i betyr at kun 540 linjer vises på skjermen samtidig, xbox360 støtter maximalt 720 horisontale linjer på skjermen samtidig ved bruk av 720p, m.a.o. tilsvarer max oppløsning på xbox 360 ca. WXGA oppløsning, dvs. 1366 x 768 ved bruk av widescreen.

Lenke til kommentar
Prisen er vel Xbox's beste argument, ellers er vel en pc mer fleksibel på de fleste områder. Selv kan jeg ikke tenke meg en konsoll da jeg liker å spille fps spill, og uten mus som på Xbox blir aldri det samme...

 

Konsoller er som regel ganske kraftige sammenlignet med en gjennomsnittlig pc i det de kommer ut på markedet, men det går som regel ikke mer enn et halvår før pc'n knuser de fleste konsoll-spillene på grunn av den rivende utviklingen på pc fronten.

5288131[/snapback]

 

Du kan koble til både mus og tastatur på xbox360. Dessuten er vel modchips og ny xbox media center på vei ganske snart.

Lenke til kommentar

Hvis 360 hadde vært så super som mange skal ha det til, 3 G5 3Ghz og superdupert skjermkort og "mye mer avansert teknikk enn i pc." Hvordan skulle det vært mulig å kjøpe den til 3000kr?

 

Jeg vet at det er vanlig at konsollprodusenter taper gjerne litt penger på selve boksen i hvertfall på begynnelsen mens de tar det inn på dyre spill og dyrt tilbehør. 3xG5 3Ghz prosessorer koster jo lett mere en prisen på hele boksen så jeg har min tvil om at dette stemmer. Klart de får det billigere hvis de bestiller 10mill av hver del til x-boxen men uansett.

 

 

Uansett skal jeg ikke være alt for påståelig etter å ha sett siste Top Gear hvor de testet Bugatti Veron med 1001hk. Den koster i England 800.000 pund (ca10.4mill) mens den koster 5.000.000 pund (ca 65mill) å lage! Høres ikke ut som big bisniss akkurat. Bilen har jo vart utviklet og utsatt i minst 5 år...

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg mer på hva, i betydning "hvilken arbeidsoppgave i praksis" kan en xbox 360 kjøre spill i dag med bedre grafikk en en topp-tunet PC? Ikke som jeg kan se.

 

AtW

5288328[/snapback]

Vertex texturing er en ganske viktig funksjon som i praksis kan eksempelvis brukes til partikkel effekter, cloth animasjoner og ikke minst (ekte) displacement mapping. Dette sammen med unified shaders kan jeg ihvertfall se for meg at denne funksjonen i det minste gir xbox360 muligheter for grafikk selv en topp-tunet PC ikke har idag.

5288463[/snapback]

Hvorfor skal unified shaders gi noen store muligheter til bedre grafikk, analyser av flere store hw-sider tyder på at GPUen i xbox er ca på høyde med det som man får til PC i dag. 2* 512 GTX vil være kraftigere enn dette igjen.

 

Vi får se, men jeg tror ikke xbox noen gang totalt sett vil matche en topptunet PC, oppløsningen er for lav, og det er lite FSAA o.l.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis 360 hadde vært så super som mange skal ha det til, 3 G5 3Ghz og superdupert skjermkort og "mye mer avansert teknikk enn i pc." Hvordan skulle det vært mulig å kjøpe den til 3000kr?

 

Jeg vet at det er vanlig at konsollprodusenter taper gjerne litt penger på selve boksen i hvertfall på begynnelsen mens de tar det inn på dyre spill og dyrt tilbehør. 3xG5 3Ghz prosessorer koster jo lett mere en prisen på hele boksen så jeg har min tvil om at dette stemmer. Klart de får det billigere hvis de bestiller 10mill av hver del til x-boxen men uansett.

 

 

Uansett skal jeg ikke være alt for påståelig etter å ha sett siste Top Gear hvor de testet Bugatti Veron med 1001hk. Den koster i England 800.000 pund (ca10.4mill) mens den koster 5.000.000 pund (ca 65mill) å lage! Høres ikke ut som big bisniss akkurat. Bilen har jo vart utviklet og utsatt i minst 5 år...

5288542[/snapback]

 

De selger 360 med tap vell vitende, de sies at de går ikke i pluss før 2007 og de selger den for 800-900 mindre enn det den koster å bli lagd....leste det en eller annen plass...derfor er den så billig.

Lenke til kommentar
HD TV

 

Det er riktig at 720P er ca wxga, og jeg synes ikke det er så mye dårligere enn en starndard pc monitor.?

 

Bra for deg at du har en såpass grym TV stående. :cool:

 

Bare synd at du ikke får full glede av den (og 1080p) før Playstation 3 kommer.

 

Hvordan 720p oppleves har jo litt med størrelsen på TV-en og avstander å gjøre, men de fleste PC-er i kan allerede i dag matche tilsvarende oppløsninger med letthet.

 

He he, jeg køddet  :whistle:

5288527[/snapback]

 

ok, den tok jeg ikke umiddelbart.

Lenke til kommentar
The Xbox 360 version is comparable to a high-end PC system running the game, and in some little cases -- like a lit landscape or a full-blown fighting sequence -- the Xbox 360 version looks superior.

 

Sitat fra IGN... Call of Duty 2

 

Tar en med i beregningen at 360en bruker 1 kjerne på dette spillet kan det bli bra etterhvert :thumbup:

 

Utviklerene har jo ikke fått tid til å sette seg inn i den nye hardwaren.

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...