Gå til innhold

PC vs. 360


JayGatsby

Anbefalte innlegg

Hva gir best spillopplevelse av Xbox 360 og PC til ca 23 tusen, med noe av det beste for spilling? Er det omtrent likt? Eller en klar vinner? Noen som har testet ved siden av hverandre hehe? På HDTV og hva med vanlig TV relativt bra 100Hz osv? Jeg lurer på å kjøpe middels bærbar (259 fra Netshop) og 360, hvis ikke en sånn dyr PC er vesentlig bedre. Takk for råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva gir best spillopplevelse av Xbox 360 og PC til ca 23 tusen, med noe av det beste for spilling? Er det omtrent likt? Eller en klar vinner? Noen som har testet ved siden av hverandre hehe? På HDTV og hva med vanlig TV relativt bra 100Hz osv? Jeg lurer på å kjøpe middels bærbar (259 fra Netshop) og 360, hvis ikke en sånn dyr PC er vesentlig bedre. Takk for råd!

5287383[/snapback]

 

Det sier seg selv at en PC til 23 000 knuser xbox 360 på alle fronter. For det første kan man få noe som er stabilt, synes å ha inntrykket at xbox 360 generelt er alt annet enn det.

 

Jeg har kjørt PCen min på TV uten problemer. Men jeg har en 75 hz tv (pixel plus 2), og det virker ypperlig. Ingen tegn til etterslep og annet tull man finner på de fleste 100 hz tvene (generelt)

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Hva som gir best spillopplevelse kommer vel ann på hvikle spill blir tilgjenglige? Nintendo (alle versjoner) har jo ufattelig bra gameplay, mario karts f.eks.

 

Er med på tanken, at du tenker gameplay/teknologi (forhåpentligvis) - men hvordan skal 360 til under 3000 gå via en pc til 23000 (eks. skjerm).

 

Syns allikevel det blir som å spørre hva er mest praktisk mellom en pick-up og en sportsbil? Kommer vel an på bruk, ikke? Eller er det bare meg?

Lenke til kommentar

Uten at eg har prøvd Xbox 360, så vil no eg tru du får relativt mykje morro med en xbox 360..der slepper du jo alt dill med grafikk instillinger og slikt..og du kan jo no gjøre endel "custom" ting med utsjånad og sånt..men når det kjem til PC, så er jo det den du kan gjere absolutt mest med, da med tanke på programmer, spill, og det er jo uendelig mange forskjellige måter å tilpasse din egen pc..men det er jo VANVITTIG mykje penger..la oss si du har 23000..og du skal ha en pc, eller XBOX360, TV og noken høytalere..for 23000 så får du jo bra fancy tv, og bra høytalere og forsterker...så det er vel opp til kver sin person oppfatning..smaken er som baken.. =)

Lenke til kommentar
Hva gir best spillopplevelse av Xbox 360 og PC til ca 23 tusen, med noe av det beste for spilling? Er det omtrent likt? Eller en klar vinner? Noen som har testet ved siden av hverandre hehe? På HDTV og hva med vanlig TV relativt bra 100Hz osv? Jeg lurer på å kjøpe middels bærbar (259 fra Netshop) og 360, hvis ikke en sånn dyr PC er vesentlig bedre. Takk for råd!

5287383[/snapback]

 

Fordelen med PC er først og fremst at den er mye mer allsidig enn en xbox. Jeg tør hevde at det ikke er noe du kan gjøre på en xbox du ikke kan gjøre på en PC, mens det er mange ting du kan gjøre på en PC du ikke kan gjøre på en xbox. Teknisk sett er ikke en xbox noe annet enn en begrenset datamaskin optimalisert for TV-skjermen.

 

Fordelen med xbox igjen er at den er en rein spillemaskin. Spillutviklerne trenger ikke tenke på at spillene skal fungere på alle mulige rare deler, men utvikler med tanke på akkurat den HWen som finnes i xbox, derfor kan de optimalisere spillene og få mest mulig grafikk ut av den. En xbox varer derfor lengre enn en PC som gjerne må byttes ut etter noen år for å henge med i grafikkappløpet.

 

Når det gjelder grafikk er det skjermen som først og fremst begrenser xbox. Selv en HD-TV har vesentlig dårligere oppløsning enn en vanlig PC-skjerm (selv om det ikke er helt sammenlignbart). Likevel har grafikken på TV-spill en tendens til å se veldig pen ut, TVen har en tendens til å lure oss litt. Så når det gjelder grafikk som i antall pixler, er PCen klart best, men når det gjelder hva som ser best ut, blir det helt subjektivt.

 

Gameplay skulle gå på mye av det samme, tror jeg. Xbox har en god kontroller, men du får gode kontrollere til PC også...

 

Helt til slutt min subjektive mening: Kjøp en xbox 360 og en laptop (og nintendo revolution når den kommer).

 

Edit: Skrivefeil

Endret av qez
Lenke til kommentar
Det sies jo at X-Box 360 knuser pcen overlegent... 3x G5-prosessorer på 3ghz hver.. Ikke engang en PC til 23000 knuser det...

5287966[/snapback]

 

Har hørt at Xbox 360 er helt rå til å 3d modellering. Eller kanskje ikke..

 

Xbox 360 kan nok til tider være bedre på et knippe spill, men en PC kan da så mye mer. Alt fra 3d modellering til dvd ripping. En stakkars 360 derimot er veldig handikappet i forhold.

 

Jeg ville nok ventet på ps3, og kjøpt den. Hvis ikke du kan vente, og skal kun spille så ville jeg brukt 23 000 på en god HDTV og en xbox.

Glem PCen.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Det sies jo at X-Box 360 knuser pcen overlegent... 3x G5-prosessorer på 3ghz hver.. Ikke engang en PC til 23000 knuser det...

5287966[/snapback]

 

For noe tull, hva kan en xbox gjøre som en PC ikke kan gjøre like godt eller bedre? for 23000 får du glatt 2*7800 GTX 512 om det er ønsket ditt, og det er bedre spillytelse enn en xbox vil kunne gi, og en xbox har knapt nok andre bruksområder.

 

Fortell meg, hva konkret kan du gjøre med en xbox, som ikke en 23000-kroners PC kan gjøre (teknisk) bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når det gjelder grafikk er det skjermen som først og fremst begrenser xbox. Selv en HD-TV har vesentlig dårligere oppløsning enn en vanlig PC-skjerm (selv om det ikke er helt sammenlignbart). Likevel har grafikken på TV-spill en tendens til å se veldig pen ut, TVen har en tendens til å lure oss litt. Så når det gjelder grafikk som i antall pixler, er PCen klart best, men når det gjelder hva som ser best ut, blir det helt subjektivt.

 

Sist jeg sjekket har en skikkelig HD TV 1920x1080......

Er vel bedre enn en standard pc monitor?

 

De fleste spill som nå har kommet til 360en har hatt bedre grafikk og flyt på konsollen enn på PC.

 

Xboxen benytter teknologi som ikke kan sammenlignes med standard PC.

DVS at alle mulige komponenter er optimalisert for å kjøre spill.

Det vil nok ta litt tid før PCen tar igjen 360en.

 

 

Mine tips:

 

-Er du ute etter å spille kjøp 360en

-Er du ute etter å gjøre andre ting (rippe dvd, brenne cd:) ) kjøp pc.

 

 

Ps, en kan jo kjøpe en billig kontormaskin, og bruke den til alt annet enn spilling.

Lenke til kommentar

Prisen er vel Xbox's beste argument, ellers er vel en pc mer fleksibel på de fleste områder. Selv kan jeg ikke tenke meg en konsoll da jeg liker å spille fps spill, og uten mus som på Xbox blir aldri det samme...

 

Konsoller er som regel ganske kraftige sammenlignet med en gjennomsnittlig pc i det de kommer ut på markedet, men det går som regel ikke mer enn et halvår før pc'n knuser de fleste konsoll-spillene på grunn av den rivende utviklingen på pc fronten.

Lenke til kommentar
De fleste spill som nå har kommet til 360en har hatt bedre grafikk og flyt på konsollen enn på PC.

 

Grunnen til at spill fungerer såpass godt på konsoller er at de er tilpasset konsollens hardware veldig godt. Og spillene er vel nedgradert litt grafikkmessig for at konsollene skal dra dem.

 

EDIT: Hater denne "forumet er overbelastet"-meldingen :(

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
PC vil nok allitd overgå konsoller i ytelse. Det er bare det at ting optimaliseres og tilpasses så bra til konsoller. Forresten, hvilken grafikkprosessor skal 360 benytte seg av? :D

 

(Jeg vet allerede svaret.)

5288053[/snapback]

Gjør du? Ikke en lower-end PC part eller en PC part overhodet hvis det var det du siktet til.

Lenke til kommentar
Fortell meg, hva konkret kan du gjøre med en xbox, som ikke en 23000-kroners PC kan gjøre (teknisk) bedre.

 

AtW

5288089[/snapback]

En ting jeg ihvertfall kan tenke meg er vertex texturing.

Xbox360 har også andre fordeler er bl.a MEMEXPORT, geometry tessellation unit og andre egenskaper som overgår SM3.0.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
PC vil nok allitd overgå konsoller i ytelse. Det er bare det at ting optimaliseres og tilpasses så bra til konsoller. Forresten, hvilken grafikkprosessor skal 360 benytte seg av? :D

 

(Jeg vet allerede svaret.)

5288053[/snapback]

Gjør du? Ikke en lower-end PC part eller en PC part overhodet hvis det var det du siktet til.

5288213[/snapback]

 

 

Jeg har hørt om en slags versjon av ATi R530.

Lenke til kommentar
Når det gjelder grafikk er det skjermen som først og fremst begrenser xbox. Selv en HD-TV har vesentlig dårligere oppløsning enn en vanlig PC-skjerm (selv om det ikke er helt sammenlignbart). Likevel har grafikken på TV-spill en tendens til å se veldig pen ut, TVen har en tendens til å lure oss litt. Så når det gjelder grafikk som i antall pixler, er PCen klart best, men når det gjelder hva som ser best ut, blir det helt subjektivt.

 

Sist jeg sjekket har en skikkelig HD TV 1920x1080......

Er vel bedre enn en standard pc monitor?

 

De fleste HD-TVer har såvidt jeg vet oppløsningen 1280x720 og det er denne xbox 360 støtter. Rett meg hvis det er feil.

 

Mange klager over fps på xbox 360 og hevder den i noen spill ligger rundt 40, noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Hvis det er sant er det et godt argument for å holde seg til PC for min del iallefall (selv om jeg gleder meg til PS3 :cool: )

Lenke til kommentar

Svaret er nok at: XBOX 360 og alle andre siste generasjon spillmaskiner er nok like gode, eller bedre enn PC på en del spill.

 

Men de suger på det aller meste ellers.

 

Så skal man kun spille spill, kjøp xbox til 3000 og spill for de resterende 20 000.

 

La de som kan PC holde på med det, og resten kan leke med xbox, ps, psp eller hva de måtte ønske.

 

Ingen blir enige her.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt om en slags versjon av ATi R530.

5288229[/snapback]

Nei, Xenos som brikken heter er en custom chip med en ganske annen arkitektur med et feature-sett og nok også i ytelse overgår R5xx.

5288239[/snapback]

 

Nå blandet jeg faktisk Nintendo Revolution med Xbox360. He he, Nintendo skulle visst ha noe som ligner på R530.

 

 

Nå som vi snakker om dette så lurer jeg på en ting: hvordan klarer de å presse så mye kraft inn i en boks for 3000,-? Som overkjører en PC til samme pris så lett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...