Gå til innhold

Nose Job, yay or nay?


Gef

Anbefalte innlegg

Jeg har skjev nesevegg, brodern har allerede fått fikset det, mens jeg bør snart få gjort det...

5285941[/snapback]

kan du spør hvordan det ble gjort, hvordan det var og hvor lang tid det tok før han var fin igjen?

 

kthx :)

5286016[/snapback]

Han var på sykehuset, og dopa ned osv..

 

Han ble litt polstret litt i fjeset osv, men var fin i formen igjen raskt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan legge ut min nese historie her:

 

Så lenge jeg kan huske har jeg hvert tett i nesa. Men rundt ca. år 2002 gikk jeg til legen, og etter mye om og men fant vi feilen. Neseveggen var skeiv\tykk. Og jeg ble sendt til sykehuset for å få fiksa det. Kunne tatt laser men kosta for mye.

 

På sykehuset ble jeg lagt i behagelig narkose men var fortsatt ved bevissthet. Sånn akkurat passe dopa. Da tok han fram hammer og meisel og startet å hammre løs. Han prøvde først å klippe men da knakk saksa... Men i min tillstand var det ikke så nøye med rester av ei saks i nesa.

 

Etter opperasjonen var det egentlig ikke så ille forruten to tamponger i nesa som var som en propp mot blodbadet inni der.

 

Etter et par dager ble de dratt ut sammen med en foss med blod, og nesa var like tett:)

Og siden har jeg ikke giddi å gjort noe mere...

 

Kan legge til at jeg tar nesespray etter boka hele tia. Er en drøm hver gang jeg kan starte med det etter et lite opphold.

 

Edit: Må legge til at den rusen jeg ble servert var ytterst behagelig:D

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

Haha Loffelur..hørtes ut som det samme som faren min gjorde for et par år tilbake. Bare at han sa det var innihelvetes vondt da :ermm: pysen :p

 

Hørte ikke et knyst fra mamma da hun gjorde det samme..hmm

 

Uansett..tror ikke det tok mer enn 1-2 uker før de var i gang igjen og fungerte normalt..men begge snorker som noen udyr fremdeles da.

Lenke til kommentar
Haha Loffelur..hørtes ut som det samme som faren min gjorde for et par år tilbake. Bare at han sa det var innihelvetes vondt da  :ermm:  pysen  :p

 

Hørte ikke et knyst fra mamma da hun gjorde det samme..hmm

 

Uansett..tror ikke det tok mer enn 1-2 uker før de var i gang igjen og fungerte normalt..men begge snorker som noen udyr fremdeles da.

5294900[/snapback]

haha, mordi er mer mann enn faren din :p

 

Jeg har fått konstantert at snorkingen vil jeg bli kvitt om jeg fikser på nesa...snorker ikke hver natt, det hender vel 1 gang i uken. Våkner hver gang med sår i halsen etter en natt med "bråk". Har fått hørt at snorkingen min høres i etasjen over :S

 

Noe jeg derimot gjør ofte er å snakke/diskutere på baklengs belgisk i søvne :)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
omg loffelur  :cry: jeg er målløs! det hørtes ikke mye godt ut.

 

Ser ut som om det er flere som har samme problemet. Kan ikke dere gjøre det først?  :innocent:

5295681[/snapback]

 

 

Kan avkrefte det med en gang, vodt var det kun når de tampongene ble dratt ut av nesa og i noen sekunder etterpå. Alt annet var himmelen! Du får jo masse dop! Lovelig er det også :w00t:

 

Husker vaagt at legen sa at jeg måtte ligge helt stille. Det var da han brakk saksa. Ikke ante jeg noe. Jeg bare lå der og smilte:P

Lenke til kommentar

de kjører to stålstegner oppi hvert nesebord. de er ca 0.5 cm tykke. så knekker de nesa di og retter den opp. ja de knekker faktisk nesebenet ditt. eneste måte å rette opp på. du kommer til å få veldig vondt, du kommer til å blø og være sår i nesa i sikkert 2 uker. men det blir full recovery. du kommer ikke til å angre når det er over. hvis du bare manner deg opp litt så ordner det seg.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Kan avkrefte det med en gang, vodt var det kun når de tampongene ble dratt ut av nesa og i noen sekunder etterpå. Alt annet var himmelen! Du får jo masse dop! Lovelig er det også  :w00t:

 

Husker vaagt at legen sa at jeg måtte ligge helt stille. Det var da han brakk saksa. Ikke ante jeg noe. Jeg bare lå der og smilte:P

5295726[/snapback]

haha, tipper du var ganske dopa ja. Får fan ikke håpe jeg blir dop avhengig da! :innocent:

 

Er man våken mens legen knekker nesa?

Lenke til kommentar
de kjører to stålstegner oppi hvert nesebord. de er ca 0.5 cm tykke. så knekker de nesa di og retter den opp. ja de knekker faktisk nesebenet ditt. eneste måte å rette opp på. du kommer til å få veldig vondt, du kommer til å blø og være sår i nesa i sikkert 2 uker. men det blir full recovery. du kommer ikke til å angre når det er over. hvis du bare manner deg opp litt så ordner det seg.

5296301[/snapback]

Hmmm, jeg får vel bare gi legen lov til å kjøre på. Det blir bare å finne en tid å gjøre det på. Kan ikke være så mye borte fra skolen, liker ikke å få mye fravær.

 

Det er sikkert ingenting jeg kommer til å angre på, men for fan høres det skummelt ut!

Lenke til kommentar
Noe jeg derimot gjør ofte er å snakke/diskutere på baklengs belgisk i søvne :)

5295699[/snapback]

 

Faren min gjør det også, bare på nynorsk da. Og ekstremt høyt! :p

5296871[/snapback]

hehe, det er utrolig morsomt å høre på :D

 

Nå har jeg ikke hørt meg selv snakke, men de sier at det ikke går ann å fatte et ord av det jeg sier. Men de sier at det høres ut som om jeg har store diskusjoner på gang. Noen ganger stønner jeg også, det er ikke så morsomt når man skal ligge å sove i store rom med masse andre mennesker :innocent:

Lenke til kommentar

CL'en min fiksa nettopp nesen. Han var tett osv. Lite helvette på vt når han snakka *Flire*

Han hadde operasjonen nå på mandag. Gikk helt fint, bortsett fra at de dro ut en polypp på størrelse med en tommel =/ Men han var inn på morningen og ut i 3 tiden. Frisk som en fisk. Er sikkert ikke samme problemet som du har, men det var ihvertfall i nesen...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...