Gå til innhold

360 - Luftehullene er tette


Dolphin

Anbefalte innlegg

Hei

Har noen vert borti det samme? Ca. 30 av luftehullene på sidene av maskinen min er tette..

Den fryser også noen ganger..ca 4-5 ganger har den fryst siden jeg kjøpte den den 2. desember..

 

Tror dere jeg kan returnere den på spiderman og få en ny?

Kan jeg i så fall vente et par maneder? det er jo ikke noe som haster liksom, er jo bare stress å gå å be om ny konsoll nå.. :roll:

Har premium btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har noen vert borti det samme? Ca. 30 av luftehullene på sidene av maskinen min er tette..

Den fryser også noen ganger..ca 4-5 ganger har den fryst siden jeg kjøpte den den 2. desember..

 

Tror dere jeg kan returnere den på spiderman og få en ny?

Kan jeg i så fall vente et par maneder? det er jo ikke noe som haster liksom, er jo bare stress å gå å be om ny konsoll nå.. :roll:

Har premium btw.

5273056[/snapback]

 

Luftehullene som er "tette" skal være slik. Alle maskinene har dem, på samme sted.

 

At den fryser er derimot ikke riktig. Hvis du har fulgt alle retningslinjene fra manualen og den fremdeles fryser på tilfeldige steder har du sikkert rett på en ny en. Men husk at det også kan være programvarens feil (fryser den bare i en spesiell situasjon i PGR3, f.eks.?)

Lenke til kommentar

 

Luftehullene som er "tette" skal være slik. Alle maskinene har dem, på samme sted.

 

At den fryser er derimot ikke riktig. Hvis du har fulgt alle retningslinjene fra manualen og den fremdeles fryser på tilfeldige steder har du sikkert rett på en ny en. Men husk at det også kan være programvarens feil (fryser den bare i en spesiell situasjon i PGR3, f.eks.?)

5273453[/snapback]

 

Nei, den kan tillogmed fryse på dashbordet...romtemperaturen er ca. 23 C, så det skulle vil ikke være noe problem..

Men det kan da ikke være slik at den skal være sånn? Alle bildene som er tatt av Microsoft viser ingen sånne tette hull :w00t:

Får vel leve med det frem til januar engang..da blir det vel enklere å få den byttet, når det er litt flere konsoller rundt omkring.. ;)

Lenke til kommentar

Det lureste er å levere den inn nå. Venter du et par måneder vil det ha gått for lang tid til at butikken bare kan gi deg en ny med en gang, da vil den bli sendt på service og du må klare deg uten en stund. De kan nok ikke gi deg en ny nå heller, siden de sikkert er tomme, men det er uansett lurest å gjøre dem oppmerksomme på det, da kan dere komme til enighet om en løsning. Er jo ikke sikkert det går så lang tid som over jul til det kommer flere maskiner heller...

Lenke til kommentar

 

Luftehullene som er "tette" skal være slik. Alle maskinene har dem, på samme sted.

 

At den fryser er derimot ikke riktig. Hvis du har fulgt alle retningslinjene fra manualen og den fremdeles fryser på tilfeldige steder har du sikkert rett på en ny en. Men husk at det også kan være programvarens feil (fryser den bare i en spesiell situasjon i PGR3, f.eks.?)

5273453[/snapback]

 

Nei, den kan tillogmed fryse på dashbordet...romtemperaturen er ca. 23 C, så det skulle vil ikke være noe problem..

Men det kan da ikke være slik at den skal være sånn? Alle bildene som er tatt av Microsoft viser ingen sånne tette hull :w00t:

Får vel leve med det frem til januar engang..da blir det vel enklere å få den byttet, når det er litt flere konsoller rundt omkring.. ;)

5273899[/snapback]

 

Hvis den fryser på dashbordet ville jeg fått den byttet ja. Med mindre du har stappet konsollen og strømforsyningen inn i en trang skuff eller noe.

 

Men jo, alle konsoller har "manglende luftehull". Kan du vise meg et bilde der det er hull alle steder? Se f.eks. http://www.xbox360fanboy.com/2005/11/26/bl...es-on-xbox-360/

Lenke til kommentar

ok..hehe, gir meg med de hullene da..men det er jo en ganske dum løsning..går utover designet :(

Har alt stillt riktig..men jeg har hørt noen rykter om at det skal komme en ny versjon av 360 i Mars, som fikkser overophetingsproblema osv. Er det noen av dere som vet noe mer enn det? Isåfall venter jeg med å klage til Mars :whistle::p

Lenke til kommentar
ok..hehe, gir meg med de hullene da..men det er jo en ganske dum løsning..går utover designet :(

Har alt stillt riktig..men jeg har hørt noen rykter om at det skal komme en ny versjon av 360 i Mars, som fikkser overophetingsproblema osv. Er det noen av dere som vet noe mer enn det? Isåfall venter jeg med å klage til Mars  :whistle:  :p

5277477[/snapback]

 

Det er ikke noe generelt problem nå. Det er bare blåst opp noe vanvittig. Min har ingen problemer, kan stå på hele dagen - har ikke vist tegn til ustabilitet en eneste gang.

Lenke til kommentar
ja det er nok ganske blåst opp de problemene den har. det er tilogmed rykter om at det er en egen avdeling hos sony som kun har som ansvar å skape negativ pr om ms og 360, og som delvis er ansvarlige for at dette problemet virker mye større enn det er.

5277666[/snapback]

 

Med 3% feilkonstruksjon i.flg. Microsoft, så tror jeg ikke den 'avdelingen' trenger så mye penger.

3 av 100, får 360 som har varmeproblemer, hvis du velger å tro Microsoft (som ikke har noen grunn til å oppgi for høye tall iallefall, dersom dem er ærlig).

Å skylde på Sony at dem får kritikk, blir nesten bare for dumt.

Lenke til kommentar

Har du prøvd denne "Eske løsningen" ?

 

Jeg har sett en del i usa har klagd på at strømforsyningen blir svært så varm og at den overheter :( Dette har ressultert i at konsollen har hengt seg.

 

En løsning på dette var å sette strømforsyningen på kanten av en eske.... jeg vet det høres primitivt ut men det skal visst funke.

 

Jeg har også sett en som bygde et slags stativ i lego til den :p

 

Men jeg ville kanskje prøvd å montere en 80 mm eller mindre PC vifte til den og få strøm til denne via et eller annet..... det høres sikkert litt tungvindt men jeg vil tro det skulle hjelpe litt på overhetingsproblemet .....

Lenke til kommentar
En løsning på dette var å sette strømforsyningen på kanten av en eske.... jeg vet det høres primitivt ut men det skal visst funke.

Hele poenget er jo bare å skaffe bedre sirkulasjon. Har man litt over skonummeret sitt i IQ setter man selvfølgelig heller på noen ekstra plastknotter på de føttene som allerede er der for å heve den en halv centimeter eller noe ekstra. Og man lar den selvfølgelig stå på et sted som gjør at varmluften har mulighet til å forsvinne.

 

På kanten av eske... Henge i hyssing... Legovugge... Er folk helt evneveike og uten av stand til å skjønne hva som faktisk er problemet hvis den overoppheter hvis den står i et trangt rack eller på et tykt teppe?

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
ja det er nok ganske blåst opp de problemene den har. det er tilogmed rykter om at det er en egen avdeling hos sony som kun har som ansvar å skape negativ pr om ms og 360, og som delvis er ansvarlige for at dette problemet virker mye større enn det er.

5277666[/snapback]

 

Med 3% feilkonstruksjon i.flg. Microsoft, så tror jeg ikke den 'avdelingen' trenger så mye penger.

3 av 100, får 360 som har varmeproblemer, hvis du velger å tro Microsoft (som ikke har noen grunn til å oppgi for høye tall iallefall, dersom dem er ærlig).

Å skylde på Sony at dem får kritikk, blir nesten bare for dumt.

5279918[/snapback]

 

Tror neppe Sony har noen slik avdeling, nei. Er nok mest sony fanboys som evt. setter ut falske rykter. Men hadde Sony hatt en slik avdeling, så hadde nok den avdelingen trengt en del penger. 3% er faktisk noe lavere enn vanlig ved en slik lansering.

 

At 3 av hundre får en fubar konsoll, er jo trist for de det gjelder. Men, dette er første gang hvor en konsoll lanseres omtrent samtidig i Japan, USA og Europa. Det har selvsagt skapt noe logistikk problemer for Microsoft, vanskelig å skaffe nok konsoller i forhold til etterspørsel. Men jeg synes det er litt feil å kritisere Microsoft for dette - som enkelte gjør. Alternativet hadde jo vært å ventet 6-12 måneder slik som tidligere før den kom hit til Europa.

 

Det andre angående feil på selve konsollene kan kanskje virke mere overveldende enn det egentlig er. De 97 andre av de hundre som da ikke har feil på konsollene sine, hører man lite fra. De er happy og spiller. Og når rapportene fra de 3% strømmer på fra Europa og USA samtidig, og de roper høyt (med rette selvfølgelig) kan man kanskje lett få en oppfatning om at problemet er større enn det kanskje egentlig er.

 

Og til slutt, hvor mange av de 3% er det som evt. skyldes brukerfeil - tenker da på dårlig plassering av konsoll/strømforsyning i forhold til hva manualen sier.

 

Personlig har jeg ikke hatt ett eneste problem med min xbox360 siden jeg fikk den 2.desemeber. Spiller og koser meg. Men jeg gidder jo ikke lage så veldig mange poster om det. Men hvis alle vi av den 97 prosenten postet like mange ganger om hvor bra vår konsoll er og hvor godt den fungerer som de med 3% med dårlig konsoll gjør - og da gjør det i flere forum og "roper høyt" - så ville de postene fra de 3% med fubar konsoll totalt forsvinne i mengden og alle ville være enig om at det var en vellyket lansering. God bless Microsoft!!

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Men hadde Sony hatt en slik avdeling, så hadde nok den avdelingen trengt en del penger. 3% er faktisk noe lavere enn vanlig ved en slik lansering.

 

At 3 av hundre får en fubar konsoll, er jo trist for de det gjelder. Men, dette er første gang hvor en konsoll lanseres omtrent samtidig i Japan, USA og Europa. Det har selvsagt skapt noe logistikk problemer for Microsoft, vanskelig å skaffe nok konsoller i forhold til etterspørsel. Men jeg synes det er litt feil å kritisere Microsoft for dette - som enkelte gjør. Alternativet hadde jo vært å ventet 6-12 måneder slik som tidligere før den kom hit til Europa.

 

Det andre angående feil på selve konsollene kan kanskje virke mere overveldende enn det egentlig er. De 97 andre av de hundre som da ikke har feil på konsollene sine, hører man lite fra. De er happy og spiller. Og når rapportene fra de 3% strømmer på fra Europa og USA samtidig, og de roper høyt (med rette selvfølgelig) kan man kanskje lett få en oppfatning om at problemet er større enn det kanskje egentlig er.

 

Og til slutt, hvor mange av de 3% er det som evt. skyldes brukerfeil - tenker da på dårlig plassering av konsoll/strømforsyning i forhold til hva manualen sier.

 

 

5280284[/snapback]

 

Jeg skulle egentlig ikke diskutere disse 3% noe særlig, det var mest denne avdelingen til Sony som trakk meg inn i diskusjonen.

Men jeg lurer på hva som er vanlig % i oppdagede feil etter en halv måned etter release siden det er så lite som du sier, jeg tror disse tre prosentene var varmeproblemet.

DVD-romen burde vært bedre, dette er gammel tech nå, at de skal ha så mange rom'er som ødelegger cd'ene, må tilogmed du inrømme er litt merkelig.

Også endel som har problemer med grafikken, men dette kan vi jo håpe er software-problemer. :-/

Uansett, lyden har ingen problemer med.. :) God bless Microsoft. :roll:

Lenke til kommentar
at de skal ha så mange rom'er som ødelegger cd'ene, må tilogmed du inrømme er litt merkelig.

Dette er nytt for meg - har kun sett folk melde om ødelagte DVD'er hvis de har flyttet på maskinen mens den var igang.

 

Elementær fysikk sier at det vil gå galt hvis man snur/vrir på ting som spinner 10.000+ ganger i sekundet, men mange av disse har vel neppe fulgt så mye med på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...