Gå til innhold

kjøper du program,spill..osv..eller laster du ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er en ganske åpen debatt,men jeg ønsker noen synspunkter fra dere andre medlemmer=)

hva gjør du hvis du vil ha et antivirus f.eks:

1.går butikken å kjøper det for 500kr

eller

2.søker på nett og laster ned..gratis?

har alltid lurt på hva andre folk gjør..=)

personlig kan jeg si at jeg er av de "ikke så lovlydige" som laster ned litt av det jeg vil ha rett og slett fordi mye av programmene kunne vært en GOD del billigere..hehe=)

har laget en side med masse bra=) for mer info skriv en pm eller msn=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Laster fra nett og betaler med kort for fullversjon når trialperioden er over når det gjelder antivirus - ser ikke helt poenget med å kjøpe dette fysisk i en butikk.

Når det gjelder spill henter jeg demoer og kjøper fullversjonen hvis demoen faller i smak.

Endret av Doogle
Skrevet

Når det gjelder antivirus er det ikke noe poeng å betale for det siden det finnes mange gratis versioner som er like bra og vel så det som komersielle versjoner.

For programvare generellt, så bruker jeg i hovedsak GNU Linux, og der bruker jeg kun gratis programvare.

Når det gjelder spill(veldig lite de siste par årene), så laster jeg som regel ned en piratversjon først, for å kjøpe spillet i etterkant hvis jeg synes det er bra. Det siste jeg kjøpte var forøvrig Far Cry.

Skrevet

jeg hadde ikke betalt for noe jeg kunne skaffa gratis, selv om jeg var millionar! hadde jeg vært det hadde jeg vel kjøpt bedre internett linje, så hadde det gått fortere å laste ned Gratis!! heheh :p

Skrevet (endret)

Foretrekker å laste med, med mindre jeg ikke finner det på internett, eller det er for piratkopieringssikkert (hint: Steam).

Det er uansett utgiveren, ikke utvikleren som tjener mest. Dette bør alle som hater EA få med seg...

EDIT: Det er også utgiveren som eier rettighetene til spillene.

Endret av superseven
Skrevet
Foretrekker å laste med, med mindre jeg ikke finner det på internett, eller det er for piratkopieringssikkert (hint: Steam).

5263026[/snapback]

Hint: Det var vel allerede samme dag som HL2 kom ut at det kom en "workaround" for Steam. En skikkelig crack kom vel noen uker senere. :shrug:

Skrevet (endret)

5263026[/snapback]

Hint: Det var vel allerede samme dag som HL2 kom ut at det kom en "workaround" for Steam. En skikkelig crack kom vel noen uker senere. :shrug:

5263042[/snapback]

Med cracken virker vel ikke CS:S, eller Half-life 2: Deatmatch? Ihvertfall ikke på internett.

Endret av superseven
Skrevet

Jeg laster ned alle programmer, og laster ned de fleste spill for å prøve før jeg finner ut om jeg skal kjøpe det.

Men Battlefield spillene kjøpes uansett :cool:

Skrevet

Siden jeg blakka meg på GFX kort for en liten stund siden så.....Må jo få testet kortet skikkelig og når penger er mangelvare så :whistle:

Skrevet

Jeg laster ned det jeg trenger og det jeg vil spille, online spill som jeg må ha key til tester jeg som regel alltid på cracka servere først og hvis det fenger så kjøper jeg det.

Skrevet
jeg hadde ikke betalt for noe jeg kunne skaffa gratis, selv om jeg var millionar! hadde jeg vært det hadde jeg vel kjøpt bedre internett linje, så hadde det gått fortere å laste ned Gratis!! heheh  :p

5262991[/snapback]

Da antar jeg at du mener det er meningsløst å betale for noe som helst, det meste kan vi jo bare rappe i butikken uten å betale for, sant?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...