Gå til innhold

Blir det riper på spillene dine pga xbox360?


Daisy Chain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du tror altaå at PS2-spillerene som spiller FFXI idag ilag med XBox Live og PC-spillerene, ikke får muligheten til å gjøre dette lenger med PS3?

Og du tror også at det neste Socom spillet, vil miste online-mulighetene sine, selv om det var 40.000 brukere som spilte spillet online på Sony-serverene samtidig, allerede en uke etter spillet kom ut?

5313276[/snapback]

Sabla flink å dikte opp ting du. Hvor i svarteste sier, eller antyder jeg det?

 

Det står opp til hver enkelt utvikler å bestemme om hvert enkelt spill skal ha noen slags onlinestøtte, og så står det igjen opp til hver enkelt utvikler å stille med servere og slikt for disse spillene. De får ingen hjelp av Sony til dette, slik som utviklere får av Microsoft via Xbox Live.

 

Er bare tilgjengelighet det er snakk om. Det er mye mer tungvindt for utviklere på PS3 å gjøre enn for utviklere for Xbox360. End of discussion for dette er rimelig langt unna topicen.

5313374[/snapback]

 

Ja, skjønner hva du mener nå. Du liker ikke at Sony ikke kopierer Live, da du er fornøyd med Live.

Electronic Arts måtte true med å slutte å publisere spill til XBox før de fikk i stand en egen avtale med MS, og NCSoft har sagt at de liker ikke MS sin online-løsning, når de nå skal konsentrere seg om next gen konsoll.

Tror nok at de fleste publisering-selskap med økonomi nok til å lage neste-generasjons spill, bekymrer seg fint lite om mangel på ekspertise til å sette opp spill-servere.

 

Skjønner ikke hvor du ville med at Sony hadde kuttet HDD, og SOE i denne topicen, men når du begynner med feilinformasjon, så må du nesten regne med at folk svarer på meldingene, eller så bør du legge ved en link til det du snakker om eller tenker på, slik at folk ser hva du mener.

 

Jeg har ingen anelse om hvordan det nye online-opplegget til Sony kommer til å se ut, men jeg vet det kommer til å bli noen forandringer, da alle uttalelsene fra Sony peker i den retningen, selv om de ikke har uttalt noe sikkert ennå.

 

Forøvrig er harddisken (Som er nesten like stor som en halv bluray-disk) og trådløs kontroller ekstrautstyr på 360.

De har bare fått ett fancy navn, og selges ilag med 360 til en mye dyrere pris enn den egentlige 360'en, og jeg regner med at hvis du slutter å betale for live-abonemanget, så virker ikke Sony sin internettløsning så galen lenger heller, i forhold til ditt eget. :-/

 

Tilbake til on-topic:

Husker når vi fikk specsene, og jeg snakket om hvor skuffet jeg var at ikke MS hadde next gen optisk drive, og MS-gutta snakket om forbrukerfiendtlig bluray-disk.

 

Men hovedargumentet var at bluray, og HD-DVD ville ha barnesykdommer, en dvd-spiller var kjente greier, se bare på han her:

 

Det var faktisk et ekstremt godt poeng som jeg ikke hadde fått med meg før.

Selv syns og Bill Gates at fremtiden ikke ligger i HD formatene. Han sier at dette vil være det siste formatet vi kjenner til, det neste steget vil være at alle streamer filmer via Media Center PC'er. Han grunnlegger med også valget av vanlig dvd med at dette var et testet kjent og det som er standard i dag. Men at han også tenkte frem i tiden ved å tilby hva han mener er det neste steget.

5107172[/snapback]

 

Hehe.. Merkelig at det som var testet og kjent, ble til barnesykdommer, for så å bli fysikk-feil.. :p

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvor du ville med at Sony hadde kuttet HDD, og SOE i denne topicen, men når du begynner med feilinformasjon.

 

Forøvrig er harddisken (Som er nesten like stor som en halv bluray-disk) og trådløs kontroller ekstrautstyr på 360.

5314119[/snapback]

Sony kuttet HDD på samme måte som Microsoft gjorde, ved å gjøre den et ekstrautstyr, isteden for en del av hovedpakken. Derfor må spillprodusentene forholde seg på nøyaktig samme måte med PS3 som de gjør Xbox360. Det mener jeg med at de kuttet HDD, men som en PS fanboy som deg så er det vel vanskelig å innse, så du må vri på alt folk sier.

 

Til at du begynner å dra andre tråder inn i denne tråden syns jeg er høyst lavmål. Så jeg må nok svare deg på det også. Som du kanskje har fått med deg så er DVD standard formatet. Ikke Blu-ray eller HD-DVD, og det er lite som kommer til å forandre dette, til og med når de nye formatene blir introdusert. Historiens gang gjør det høyst ulogisk at alle i hele verden plutselig skal hive ut hele dvd-samlinga si og dvdspiller med, bare fordi det har kommet et nytt format. Mannen i gata bestemmer hva som er standard formatet, har ikke noe som helst å si om det er større og bedre. Det var ikke få formater som ble prøvd å for å slå VHS av pedestalen sin, det tok helt til DVD før dette skjedde, og med utvalget som DVD har begynt å opparbeide seg, så har jeg mine enorme tvil om at folk gidder å gå gjennom hele greia en gang til for å bygge opp en hel ny samling. Tror rett og slett HD-DVD og Blu-ray kommer til å bli en sekundær enhet bare for et fåtall storfilmer som folk vil ha i ekstra bra kvalitet. Så ja, jeg stiller meg skeptisk til hele greia. Gamespot har skrevet en lengre artikkel om hvordan Blu-ray absolut ikke kommer til å revolusjonere noe, men at platene vil mest sannsynlig bli fylt opp med helt unødvendige ting. Hideo Kojima sa veldig nylig at MGS4 kan fint bli lagd på Xbox360 uten å gjøre noen som helst kutt. Hvor stor fordel er egentlig Blu-ray? Tja. Final Fantasy spillene får vel plass til sine uendelige lange CGI sekvenser nå, men resten vil sitte der med ekstremt mye plass til overs når de er ferdige med spillet sitt.

Lenke til kommentar

Som du ser på innledningsinlegget, så er testet og kjent teknologi (ifølge deg selv og Bill Gates), ikke godt nok.

 

At jeg bruker uttalelsen din fra en annen tråd skulle være lavmål, er din egen oppfatning, jeg går utifra at du mener det samme uansett hvilken tråd du snakker i, og jeg syntes synspunktene dine var relevant i denne saken.

 

Ser du har oppdaget at DVD er dagens film-format.

DVD begynte og komme i dagligdags-butikker istedenfor VHS, da kundene fikk nok spillere i hjemmet at det var økonomisk forsvarlig å selge dem på DVD-format.

Så å si absolutt alle markedsanalyser begrunner PS2 som grunnen til at nettopp DVD ble populert, også mye av grunne til at PS2 var ganske dyr i starten, på tross av at spilleren ikke kunne bruke datidens standard VHS.

Faktisk så viste en markedsanalyse siste måneden at 9% av eierene av PS2 i dag, ser DVD-film med den.

Jeg er en av dem, da min PS2'en har overlevd 3 DVD-spillere.

Dette gjør den uansett til verdens mest brukte DVD-spiller i dag.

 

Neste generasjon konsoll skulle være high-def generasjonen, last ned en HD-film og brenn den ut i i ett HD-format i høy oppløsning, på DVD'en din i den nye oppløsningen, og se hvor lang film du får med testet og kjent teknologi.

 

Og så kan du jo komme tilbake å fortelle meg at du tror at DVD er mer en godt nok da.

 

Som du ser prøver Sony å innføre BD denne generasjonen, som de innførte DVD forrige gang, og i tillegg har den altså støtte for DVD, dersom spill o.l. ikke skulle ha bruk for bd.

På samme måte som PS2 støttet CD, hvor vi også hørte nøyaktig samme argument.

 

Du mener altså at det ikke er nødvendig, så du håpe at de skal fortsette med ren DVD.

Så kan vi andre som ønsker høy kvalitet, håpe at BD/HD-DVD blir raskest mulig innført til en overkommelig pris.

 

Greit nok, du får mene hva du vil, men jeg synes at argumentet ditt om at en dvd-spiller av såpass dårlig kvalitet blir oppveiet av at anttat hoved-konkurent, skal levere en ukjent løsning blir dårlig.

 

Det burde idetminste vært en advarsel på konsollen, istedetfor reklame om at du kan bruke den både vertikalt og horizontalt.

Lenke til kommentar
Det burde idetminste vært en advarsel på konsollen, istedetfor reklame om at du kan bruke den både vertikalt og horizontalt.

5316024[/snapback]

Det finnes advarsel, fin og tydelig en i manualen, og så finnes også sunn fornuft. Du klarer visst ikke å fatte at til og med ikke en DVD spiller liker å bli snudd på mens den er i gang.

 

Og at PS2 gjorde DVD til standard formatet?

Jeg og alle jeg kjenner hadde dvdspillere lenge før Sony kom med sin PS2, og dvd-filmene hadde allerede dyttet vhs-kassetene langt bak i butikken da PS2 kom. Nå gir du PS2'en VEL mye ære her. Og min PS2 (og min bror sin) overlevde ikke en halv dvd-spiller en gang. De fleste ryker rett etter 2-årsgarantien.

Lenke til kommentar
Det burde idetminste vært en advarsel på konsollen, istedetfor reklame om at du kan bruke den både vertikalt og horizontalt.

5316024[/snapback]

Det finnes advarsel, fin og tydelig en i manualen, og så finnes også sunn fornuft. Du klarer visst ikke å fatte at til og med ikke en DVD spiller liker å bli snudd på mens den er i gang.

 

Og min PS2 (og min bror sin) overlevde ikke en halv dvd-spiller en gang. De fleste ryker rett etter 2-årsgarantien.

5316132[/snapback]

 

Når PS2 kom ut, så kostet en DVD-spiller 300$ fra fabrikk, hvis du og alle du kjente hadde en slik da, så vanker du i litt andre kretser enn meg.

 

Jeg går utifra at du snakker om PS2'er med disc-read error.

Disse erstatter Sony selv etter at 2 års-garantien har gått ut.

Så du og din bror kan godt få ny PS2, dersom deres ble ødelagt.

Sony fikk valget mellom å betale en engangsum til saksøker, eller erstatte alle PS2'er med det problemet, og Sony valgte det siste.

Tviler sterkt på at MS slipper unna med at det står advarsel i manualen. :-/

 

Uansett den advarselen holder ikke mål etter min oppfatning.

Og siden det er testet og kjent teknologi, så er det merkelig at det er gummiputer på andre cd-romer, og dvd-romer som beskytter platene mot å treffe metallet mens de spinner, om disse rom'ene er beregnet å kunne stå horizontalt og vertikalt, men ingen slike på på 360'en sin. Der hadde de jo tross alt spandert trykksverte i manualen for å advare om dette.

Klart du må få lovt til å synest at dette er holdbart, men det gjør ikke jeg.

Lenke til kommentar
Når PS2 kom ut, så kostet en DVD-spiller 300$ fra fabrikk, hvis du og alle du kjente hadde en slik da, så vanker du i litt andre kretser enn meg.

 

Jeg går utifra at du snakker om PS2'er med disc-read error.

Disse erstatter Sony selv etter at 2 års-garantien har gått ut.

Så du og din bror kan godt få ny PS2, dersom deres ble ødelagt.

Sony fikk valget mellom å betale en engangsum til saksøker, eller erstatte alle PS2'er med det problemet, og Sony valgte det siste.

Tviler sterkt på at MS slipper unna med at det står advarsel i manualen. :-/

 

Uansett den advarselen holder ikke mål etter min oppfatning.

Og siden det er testet og kjent teknologi, så er det merkelig at det er gummiputer på andre cd-romer, og dvd-romer som beskytter platene mot å treffe metallet mens de spinner, om disse rom'ene er beregnet å kunne stå horizontalt og vertikalt, men ingen slike på på 360'en sin. Der hadde de jo tross alt spandert trykksverte i manualen for å advare om dette.

Klart du må få lovt til å synest at dette er holdbart, men det gjør ikke jeg.

5316355[/snapback]

PS2'ene vi hadde tok kvelden på den måten at de sluttet å fungere totalt...det begynte med skrapelyder etter en stund med spilling, og mot slutten så var det skrapelyder så snart jeg skrudde på ps2'en. Brodern kjøpte sin et par uker etter min, og sant nok så begynte akkurat det samme å skje med han sin ps2 like etter min.

 

For min del er det ikke et problem med Xbox360. Jeg flytter ikke på den, jeg klager ikke over det. Kjenner ingen som har fått cd'ene sine ripa opp av den, bortsett fra det få jeg har lest om på internett (noe en skal ta med en klype salt).

 

Ja du/noen får saksøke i vei og se hvor langt dere kommer.

 

Du syns ikke det er holdbart som overhodet aldri har tenkt å skaffe deg konsollen en gang? Det er jo helt klart og tydelig at du er fan av PS og av den grunn absolut ikke har tenkt å skaffe det deg en xbox. Så hvorfor i svarte klager du? Hva gjør du i denne tråden?

 

Er det forresten noen i det hele tatt på dette forumet som har opplevd å få ripa opp cdene sine?

Lenke til kommentar

Han tok det med forøvrig med en klype salt, han i artikkelen også, han tok det som fanboy-trolling..

 

Han ødela 2 cd'er til 360'en, enda han var veldig forsiktig andre gangen.

 

De har t.o.m. lagd en video, der de gjør det.

 

Du sier jo selv at fysikken tilsier jo at det er nødt til å skje når de spinner 10.000 omdreininger i sekundet.

 

Men alikevell skal du absolutt ta dem med en klype salt, fordi de forteller om det på internett.

 

Spørsmålet er hvorfor det ikke er slike gummiputer, som Thompson-drevet har, og alle de andre drevene på bildene der har, det ordner jo problemet.

Etter å ha limt på slike gummiputer kunne dem snu så mye de ville på den, uten at spilla ble ødelagt.

 

Er også litt bekymret om hva som vil skje med ett slikt drev, etter det begynner å komme slitasje.

 

Å kalle meg PS-fan, er litt drøyt, jeg er egentlig Brann-fan, men jeg liker PS'en min, og så langt er jeg er en fornøyd kunde som er fornøyd med produktet. :)

Synd at ikke du hadde mere flaks med din PS2, men dette tar jeg med en klype salt, det er sikkert bare internett-trolling.

 

Viste forøvrig ikke at man måtte være kunde av MS, for å ha lov til å diskutere produktene deres.. Dvs. jeg er jo kunde hos MS slik som alle PC-spillere må være, men jeg viste ikke at man måtte ha xbox, for å kunne diskutere i denne tråden på diskusjon.no, står ingenting om det i retningslinjene (tror jeg).

Hvis det gjør det så er det bare å beklage.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal mene om at PS2 blir sett på som konsollen som ga DVD til folket. Konsollen var vel strengt tatt dyrere enn dedikerte DVD spillere. Antallet konsoller solgt her i landet har vel ikke noe å stille opp med hvis man sammenligner med salg av VHS/DVD. Veldig få av de jeg kjenner som har PS2 har brukt den som DVD spiller.

 

Men tilbake til topic; Synes det er utrolig at folk tar det for gitt at en konsoll skal kunne vendes og vries på under bruk. Du skal styre med kontrolleren, ikke konsollen. Når det til og med står en advarsel i bruksanvisningen så blir det hele latterlig. Har hatt konsoller noen år nå og ingen av de har blitt flyttet en millimeter under bruk foreløpig. Folk som ikke forstår slike elementære saker burde kanskje holde seg unna elektronisk utstyr.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg skal mene om at PS2 blir sett på som konsollen som ga DVD til folket. Konsollen var vel strengt tatt dyrere enn dedikerte DVD spillere. Antallet konsoller solgt her i landet har vel ikke noe å stille opp med hvis man sammenligner med salg av VHS/DVD. Veldig få av de jeg kjenner som har PS2 har brukt den som DVD spiller.

 

Men tilbake til topic; Synes det er utrolig at folk tar det for gitt at en konsoll skal kunne vendes og vries på under bruk. Du skal styre med kontrolleren, ikke konsollen. Når det til og med står en advarsel i bruksanvisningen så blir det hele latterlig. Har hatt konsoller noen år nå og ingen av de har blitt flyttet en millimeter under bruk foreløpig. Folk som ikke forstår slike elementære saker burde kanskje holde seg unna elektronisk utstyr.

5317819[/snapback]

 

Må si meg litt enig der ja, og til kongrudi: Det er ikke det samme med DVD som det er med Blue ray og Hd dvd. For når ps2 kom så var DVD allerede fastsatt som neste generasjons standard. Da hadde de allerede valgt vekk Dvd ram som DVD format mens det ikke var standard på BRENNERE enda. Ser man på HD-DVD vs Blue Ray DVD virker det ikke som de klarer og bli enige om en standard. Da vil jeg si det er rimelig uklokt av et selskap og fastlåse seg på et medium. (noen som husker Vhs/Beta?)

Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Hvem av dere - med hånden på hjertet - mener at man ikke kan forvente at en konsoll bør tåle å bli flyttet på når den er i bruk? (Normal flytting)

5299710[/snapback]

 

 

Det håper jeg da de fleste kan si med hånden på hjertet, er det så vanskelig å trykk på powerknappen hvis man på død og liv skal flytte på konsollen?

 

Bør en dvd spiller tåle å bli flytta på samtidig som du ser film? :)

 

Multitasking er en fin ting :p

 

 

Det skal sies at jeg ikke veit helt hva du mener med "normal" flytting.

Lenke til kommentar
Men tilbake til topic; Synes det er utrolig at folk tar det for gitt at en konsoll skal kunne vendes og vries på under bruk. Du skal styre med kontrolleren, ikke konsollen. Når det til og med står en advarsel i bruksanvisningen så blir det hele latterlig. Har hatt konsoller noen år nå og ingen av de har blitt flyttet en millimeter under bruk foreløpig. Folk som ikke forstår slike elementære saker burde kanskje holde seg unna elektronisk utstyr.

5317819[/snapback]

 

Gidder ikke ta mer på PS2 nå i denne topicen, de som lurer kan lese på Wikipedia.

 

On-topic:

Jeg har alltid vært av den oppfatning at konsoller skal være enkelt, ikke bare forbeholdt de mest innbarka datanerdene. Hvis den står i stuen bør alle kunne bruke den. Microsoft reklamerer også 360'en som 'Jump in and Play' har ikke sett en reklame som sier, 'read the manual, then jump in and you can start playing'.

Da synes jeg de bør levere maskinvare som ikke gjør at man må lese manualen før folk begynner å bruke maskinen.

 

Jeg nekter også å tro at alle dere som sier at hvis det står i manualen er det greit, virkelig har lest manualen, før dere startet å spille.

Menmen, det er en helt annen sak. :)

Lenke til kommentar
Jeg nekter også å tro at alle dere som sier at hvis det står i manualen er det greit, virkelig har lest manualen, før dere startet å spille.

Menmen, det er en helt annen sak. :)

5319582[/snapback]

Jeg leste ikke manualen. Hvorfor skulle jeg det når jeg vet datalesere ikke har godt av å bli snudd på mens de er i bruk?

Du forsvarer idiotene blant folket.

Alle oss med sunn fornuft har ikke opplevd å få platene ripa opp. Det er faktisk ingen i denne tråden som har. Så hvis det er ingen i denne tråden eller på dette forumet som har fått ripa opp platene sine. Er det virkelig et SÅ stort problem? Det er nok bare fanboys av andre konsoller som gjør det til noe mye større enn det virkelig er.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
For det første. I den videoen på dagbladet ser man ikke om man har lagd slike store riper ifra før av.

 

 

 

Er du blind?

 

Til de som tror at enhver PS3 vil fungere 100% fra lanseringsdag, så tar der nok feil. En viss feilprosent vil det alltid vere :) Men dette kan muligens bli en "watch & learn" for Sony.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Gidder ikke kommentere her mere, vi får la denne dø..

Kanskje blir det slitasje på disse drevene som spinner 10.000 omdreininger i sekundet, og da tror jeg også Crocket vil forstå hvorfor jeg mener at også 360 burde hatt gummiputer til å beskytte cd'ene istedenfor stålkanten som du oppdager hvis du svinger på 360.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de uheldige med en stor ripe i NFS; hørte ikke noe til det, men antar det må ha skjedd ved at jeg dyttet den tilside en eller annen gang.

Har spilt på konsoll i alle år, og det blir alltid litt forsiktig dytting på den, men aldri har dette forekommet.

Jeg forstår da logikken i at en ikke skal leke med med noe som spinner rundt to-tre ganger i sekundet, men Xboxen burde tåle mer enn som så (ser ut til å variere fra box til box).

 

Det som er stygt her, er at spillet dvden ikke egner seg til stort mer enn frisbie kasting, og jeg må kjøpe et helt nytt produkt?

Skulle vært en ordning på det, slik at jeg bare betalte "lisensen" for spillet, for nå som jeg kjøper den på ny, så har jeg betalt dobbelt opp.

Lenke til kommentar

Okei, eg forsvarer på ingen måte noen parter her men ville bare nevne en liten ting eg opplevde i de gode årene med min PS1 :love:

 

Eg har en lillebror som var lit ev en villstyring,og det var jo ikkje til å hindre at han reiv ned maskina noen ganger i løpet av de mange årene,og eg skal jo seff. ikkje legge skjul på at eg var bra uforsiktig noen ganger eg heller. Men eg såg aldri noen antydning til riper annet en dem eg laget sjøl eller som andre stod for. Må også si at den maskina blei kjøpt kort tid etter lansering,altså ei maskin som var relativ tidlig produsert. Og du milde så den holdt seg, men etterhvert så endte det med at vi måtte snu maskina på hodet for at vi kunne spille, tungvindt ja, men den spilte spillene fortsatt uten at den ripet opp discene. Ganske imponerende :!:

 

Måtte bare få sagt det. g eg tør vedde på at MS fikser denne "ringen" som forhindrer at laserhodet riper opp discene ved en senere anledning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...