Gå til innhold

Blir det riper på spillene dine pga xbox360?


Daisy Chain

Anbefalte innlegg

Syns heller ikke at MS, Sony eller noen andre skal betale for at folk greier å ødelegge platene sine på sånt idiotisk vis.

 

Du misforstår jo hele poenget. På den ene siden hevder alle produsenter av både spill, CD-plater og DVD-plater at du ikke eier innholder eller platen - du kjøper kun "retten" til å bruke produktet i henhold til deres lisensavtale. De tillater heller ikke at du tar backup av dine produkter, noe som er en lovfestet rett ihht norsk lov.

 

Og akkurat derfor må de også erstatte et ødelagt leveringsmediet - siden du alt har betalt for å benytte deg av innholdet. Produsentene kan nemlig ikke få både i pose og sekk i dette tilfellet.

5299628[/snapback]

Jada....dette tilogmed når det er en advarsel i manualen mot å gjøre akkurat det en gjør for å ha fått ødelagt plata til å begynne med?

 

Den tror jeg holder vann ja!

 

Hmm Terminator DVD'en min er begynt å bli litt vissen, tror jeg kaster den foran en bil og sier jeg skal ha en ny, fordi jeg har betalt for den en gang før. Min idioti og innsatsvilje til å få produktet ødelagt skal ikke taes i betraktning

 

Same shit.

5300872[/snapback]

 

Imponerende, du tok fortsatt ikke poenget.

5301510[/snapback]

Tar godt poenget ditt, men jeg syns det er et helt elendig et som er en patetisk unnskyldning for å ikke stå ansvarlig for noe som helst selv. Imponerende at folk er så forbanna hjernedød at de kan prøve å forsvare noe slikt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar godt poenget ditt, men jeg syns det er et helt elendig et som er en patetisk unnskyldning for å ikke stå ansvarlig for noe som helst selv. Imponerende at folk er så forbanna hjernedød at de kan prøve å forsvare noe slikt

 

Enten må produsenten (av en hvilken som helst vare beskyttet av åndsverkloven) bestemme om du kjøper en lisens som gir deg en begrenset rett til å bruke produktet ihht lisensens innhold, eller om du kjøper platen + innholdet til odel og eie.

 

Velger produsenten sistnevnte, frasier også vedkommende seg retten til å legge seg opp i hva du bruker produktet til - fordi platen + innholdet er din eiendom. Da har du heller ingen rett til å få erstattet produktet om det blir ødelagt.

 

Men ingen åndsverk selges slik. Idag kjøper du ikke en musikk-CD, DVD eller et spill, du kjøper en lisens - en begrenset rett - til å bruke det etter de gjeldende bestemmelsene som produsenten har fastsatt. Dette har både plate- , spill- og filmbransjen gjentatt gang på gang, og det er kun lokale tradisjoner her i Norge som åpner for at folk skal kunne ta backup av sine kjøpte plater. Med den berømte MP3-loven så kom det innskrenkninger på også dette området.

 

Mediet produktet leveres på er kun et verktøy for å overbringe innholdet til deg. Ergo plikter de også å erstatte mediet, mot en sum som dekker selvkost/frakt, hvis det av en eller annen grunn skulle gå istykker. Det er nemlig lisensen til en begrenset bruksrett du kjøper - ikke leveringsmediet.

 

Så da betyr det fint lite at du sitter og skriker som en liten unge, og synes dette er "patetisk", "elendig, "uansvarlig" og at "forbanna hjernedøde" forsvarer noe slikt. Dette er realiteten - om du velger å forholde deg til den, bryr jeg meg fint lite om.

Lenke til kommentar

Er enig i at den som ødelegger noe selv skal ta kontakt med utgiveren av CD/DVD og betale for kostnader for å få et nytt produkt, det vil si produksjon og frakt fra det gjeldende landet ja. Men å forvente å få en gratis vare når en med intensjon ødelegger produktet sitt er på viddene. Og attpåtil klage på produsenten av en konsoll for sin idioti er helt patetisk. Igrunn syns jeg personen skulle betalt fullpris for nytt spill når de gjør noe slikt, men sånn er det ikke. Men å forsvare noen som klager på at en konsoll ødelagte cd/dvd'en blir som å klage på produsenten av en hammer som lagde en bulk i bilen når den ble slått til.

Lenke til kommentar
Hvis man er så dum at man flytter på maskinen mens en disc står og spinner inne i den så fortjener man vel ikke noe annet.

 

Hvem i all verden er det som gjør slike idiotiske ting? Driver disse menneskene og flytter rundt på sin DVD-spiller eller PC mens de er igang også montro?

5259029[/snapback]

 

Hva er galt med det? Å flytte en produkt til et bedre plass? hva om du sitter og klarer ikke å vente på et spill og bare åpner cd-kasse putter en cd inn, og der blir drit lang vente tid, OG DA vil du flytte og rydde unna ting, MEN nei da det kan du ikke, Men hallooo du har betalt over 3 000 for en BOKS som ikke kan flyttes når den er i action, det er bare håpløst, det er bare skuffende, bare MS. Bare en JÆV. skrapemaskin og varmeovn

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/12/14/452242.html

 

 

Eller hva om du skal plugge inn minne, kontroller, eller hva om noen drar kontrollen når dere spiller så hardt at xboksen blir forflyttet, eller hva om du skal flytte en ledning, dette er bare negativt:

- SKrapeboks

- Varmeovn

- overoppheting av skjermkort

- Frysing i spill, bla av overoppheting

bare negativt, gleder meg til PS3, det er smart av sony bare å fikse feil og bugs til lanseringen. Stå på Sony

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Men å forvente å få en gratis vare når en med intensjon ødelegger produktet sitt er på viddene. Og attpåtil klage på produsenten av en konsoll for sin idioti er helt patetisk.

 

Hva du eller jeg mener i denne saken har ingen betydning. Spørsmålet er om XBox 360 har en mangel som gjør at platene blir oppskrapet. I og med at gruppen som omtales i det første innlegget har klart å lage en løsning som hindrer at dette skjer, ved å benytte en enkel gummiring, tyder på at XBox 360 faktisk har en mangel på dette området og at klagene fra folk derfor er berettiget.

Lenke til kommentar
Men å forvente å få en gratis vare når en med intensjon ødelegger produktet sitt er på viddene. Og attpåtil klage på produsenten av en konsoll for sin idioti er helt patetisk.

 

Hva du eller jeg mener i denne saken har ingen betydning. Spørsmålet er om XBox 360 har en mangel som gjør at platene blir oppskrapet. I og med at gruppen som omtales i det første innlegget har klart å lage en løsning som hindrer at dette skjer, ved å benytte en enkel gummiring, tyder på at XBox 360 faktisk har en mangel på dette området og at klagene fra folk derfor er berettiget.

5312007[/snapback]

 

 

Selv om det er mulig å fikse det slik at plater ikke blir oppskrapet når du rister på boksen, så er ikke klagene dermed berettighet. Jeg kan sikkert fikse det slik at jeg kan kaste boksen utfor en fjellskrent slik at den overlever, men det betyr ikke dermed at alle kan gjøre det og kreve en ny hvis den blir ødelagt. Står klart og tydelig i manualen at du _ikke_ skal flytte på boksen når den er på med en plate inni, fordi da kan platen bli skadet. Garanti gjelder ikke for ting det står _spesifikt_ at du ikke skal gjøre i brukerdokumentasjon.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Men hallooo du har betalt over 3 000 for en BOKS som ikke kan flyttes når den er i action, det er bare håpløst, det er bare skuffende, bare MS. Bare en JÆV. skrapemaskin og varmeovn

 

Eller hva om du skal plugge inn minne, kontroller, eller hva om noen drar kontrollen når dere spiller så hardt at xboksen blir forflyttet, eller hva om du skal flytte en ledning, dette er bare negativt:

- SKrapeboks

- Varmeovn

- overoppheting av skjermkort

- Frysing i spill, bla av overoppheting

bare negativt, gleder meg til PS3, det er smart av sony bare å fikse feil og bugs til lanseringen. Stå på Sony

5311912[/snapback]

 

Punkt 1. Hvis du har en dyr dvd- eller cd-spiller (5 000 kr og oppover) gå å rist på denne mens du spiller musikk eller ser en film. Du skal jo kunne flytte den til en annen posisjon når det passer deg... Kan tenke meg at platene ser kjempefine ut etterpå :roll:

 

Punkt 2. Xbox360'en min er ikke varm, kanskje din er defekt? (hvis du i det hele tatt har en)

 

Punkt 3. Kontrollerne er trådløse (ja, jeg vet det går ann å kjøpe meg ledning også), Man kan fint plugge inn minne når boksen er på og du kan også flytte ledninger. Hvis du sitter såpass langt unna at det er fare for at ledningen blir rykket ut når du spiller, kjøp trådløse kontrollere.

 

Punkt 4. Det finnes defekte bokser som har problemer med overoppheting, men det er et lite mindretall.

Lenke til kommentar
Selv om det er mulig å fikse det slik at plater ikke blir oppskrapet når du rister på boksen, så er ikke klagene dermed berettighet. Jeg kan sikkert fikse det slik at jeg kan kaste boksen utfor en fjellskrent slik at den overlever, men det betyr ikke dermed at alle kan gjøre det og kreve en ny hvis den blir ødelagt.

 

Det er ingen som har ristet eller kastet boksen sin utenfor en fjellskrent. Det folk derimot har gjort, er å på en helt vanlig måte legge ned eller reise opp XBoxen sin. Kanskje hvis du klarer å diskutere litt mer sakelig, så tar folk deg seriøst også?

 

Står klart og tydelig i manualen at du _ikke_ skal flytte på boksen når den er på med en plate inni, fordi da kan platen bli skadet. Garanti gjelder ikke for ting det står _spesifikt_ at du ikke skal gjøre i brukerdokumentasjon.

 

Dette er feil. En produsent kan ikke advare mot ting som er urimelig ihht hvordan produktet er markedsført. XBox 360 er markedsført som både å kunne stå horisontalt og vertikalt. Dette er praktisk talt en invitasjon fra MS om å eksperimentere med hvordan du vil ha maskinen plassert i stuen din. At de advarer mot en ting i instruksjonsboken er ikke synonymt med at det fratar en produsent fra ethvert ansvar.

 

Uansett er spørsmålet her om XBox 360 har en mangel utifra hva man kan forvente av produktet. Hvis problemet kan løses med en enkel gummiring, har produktet en klar mangel.

Lenke til kommentar

Det står at produktet ikke skal flyttes på under bruk, dette er varsel god nok. At folk ikke følger dette driter både jeg og MS i. Har lest en del rundt på nettet og det var visst et fåtall av dvd-drev som hadde en slik gummiring innebygget, så det er ingen mangel ved produktet. Dette er et klassisk tilfelle av brukerfeil.

 

Det står at man skal slå av maskinen før man anslutter kabler eller flytter på boksen, ergo er argumentene dine uten substans og er ikke holdbare.

Lenke til kommentar
bare negativt, gleder meg til PS3, det er smart av sony bare å fikse feil og bugs til lanseringen. Stå på Sony

5311912[/snapback]

Du har enorm innsikt i hva Sony bedriver altså?

5311942[/snapback]

i forhold til deg ja

5311950[/snapback]

Kjempemessig. Da har du vel også fått med deg de fine kuttene Sony har gjort :)

Som HDD og forent onlinesamfunn? Det var skikkelig fine tweaker Sony gjorde før lanseringen sin. Trust me, det kommer til å være feil på PS3 når den kommer. Har aldri hatt et Sony produkt som ikke har hatt feil.

Lenke til kommentar

Ble litt sjokert over den videoen, og bildene.

Selv trodde jeg ikke det skulle så lite til.

Blir litt kjipt å fortelle den stakkers moren om litt fysikk, når hun letter på 360'en for å støvsuge under og ikke holdt den beint nok, og ødela guttungens eneste spill.

Har bare sett en åpnet cd-rom, men den hadde slike gummiputer som vist på bildene, som 360'en ikke har.

 

bare negativt, gleder meg til PS3, det er smart av sony bare å fikse feil og bugs til lanseringen. Stå på Sony

5311912[/snapback]

Du har enorm innsikt i hva Sony bedriver altså?

5311942[/snapback]

i forhold til deg ja

5311950[/snapback]

Kjempemessig. Da har du vel også fått med deg de fine kuttene Sony har gjort :)

Som HDD og forent onlinesamfunn? Det var skikkelig fine tweaker Sony gjorde før lanseringen sin. Trust me, det kommer til å være feil på PS3 når den kommer. Har aldri hatt et Sony produkt som ikke har hatt feil.

5312284[/snapback]

 

Jeg leste senest denne uken at Sony kommer til å ha en online-løsning, som kommer til å være kompatibel med PSP, og PS2 spillere.

Så du kan foreksempel spille mot noen som har Madden 2007 på PSP, mens du spiller på PS3.

Lenke til kommentar
Det står at produktet ikke skal flyttes på under bruk, dette er varsel god nok. At folk ikke følger dette driter både jeg og MS i. Har lest en del rundt på nettet og det var visst et fåtall av dvd-drev som hadde en slik gummiring innebygget, så det er ingen mangel ved produktet. Dette er et klassisk tilfelle av brukerfeil.

 

Det står at man skal slå av maskinen før man anslutter kabler eller flytter på boksen, ergo er argumentene dine uten substans og er ikke holdbare.

5312117[/snapback]

MS markedsfører et produkt som både kan benyttes horisontalt og vertikalt. Da er det ingeniørene til MS sin jobb å vite at et DVD-drev med en slik gummiring ville være nødvendig for å unngå striper i platene. Da spiller det ingen rolle hva "de fleste" dvd-drev på markedet har. En bruker har ingen som helst forutsetning for å vite om gummidrevet er på plass eller ikke, ei heller at hele maskinen må demonteres før den flyttes på.

 

Du må gjerne argumentere med at MS påpeker dette i bruksanvisningen, eller at nordmenn generelt ikke leser bruksanvisningen. Selvfølgelig gjelder fortsatt dette i denne saken. Men - og dette er et stor men - en forbruker bør kunne forvente at en XBox 360 tåler tilsvarende bruk som andre liknende apparater. Ergo er dette ansvarsfraskrivelse fra MS sin side for en mangel produktet deres har.

 

Skjønner egentlig ikke hva som er så vanskelig med å godta av dette. MS oppdaget problemet for sent før launch, og istedet for å utsette launch og rette problemet, så snor de seg ut av situasjonen med en urimelig klausul i bruksanvisningen. Til syvende og sist er det kundene som får blø. (Neste versjon 360 er nok dette rettet opp i, noe som forøvrig beviser at produktet har en mangel.)

Lenke til kommentar
Jeg leste senest denne uken at Sony kommer til å ha en online-løsning, som kommer til å være kompatibel med PSP, og PS2 spillere.

Så du kan foreksempel spille mot noen som har Madden 2007 på PSP, mens du spiller på PS3.

5312708[/snapback]

OFF-TOPIC:Sånn jeg forstår det så er vel det her allerede mulig i Final Fantasy XI. Hvor PC, PS2, og Xbox360 vil kunne spille mot hverandre, så det der er ikke noe nytt.

 

Sakset fra Gamespot:

 

"Though we just saw Final Fantasy XI a few weeks ago on the Xbox 360, Microsoft was showing off an updated version of the Square Enix-developed massively multiplayer game. The game didn't look drastically different from what we saw at the Tokyo Game Show. However, this time around, the game was connected and playable on the Xbox Live servers, which marks the first time Xbox owners have ever been able to adventure with PS2 and PC players. "

 

Med et forent onlinesamfunn menes noe sånn som Xbox Live, en slik satsning gjorde ikke Sony, fordi de ikke følte at nok folk hadde bredbåndsinternett, noe som igjen slår i hjel, og blir slått i hjel av hvorfor å ha 1080 P oppløsningen.

 

Men det er en helt annen tråd.

Lenke til kommentar

Så du tror altaå at PS2-spillerene som spiller FFXI idag ilag med XBox Live og PC-spillerene, ikke får muligheten til å gjøre dette lenger med PS3?

Og du tror også at det neste Socom spillet, vil miste online-mulighetene sine, selv om det var 40.000 brukere som spilte spillet online på Sony-serverene samtidig, allerede en uke etter spillet kom ut?

 

Og Sony skal slippe ett gratis online-spill for å få opp populariteten på online-spillingen på PS.

 

Alt blir ikke bedre selv om du bare har en valgmulighet av leverandør, selv om dere MS-fanboys liker å tro det.

 

Alle tegn tyder på at Sony kommer til å gjøre forandringer på deres tjenste, hvor store vet ingen, men slike små-ting som markedsplass, vennelister, o.l. kommer, har dem sagt.

 

Blir litt feil av deg å hevde at de ikke kommer med noen slik tjeneste, bare fordi at dem ikke kopiere MS Live.

Lenke til kommentar
Så du tror altaå at PS2-spillerene som spiller FFXI idag ilag med XBox Live og PC-spillerene, ikke får muligheten til å gjøre dette lenger med PS3?

Og du tror også at det neste Socom spillet, vil miste online-mulighetene sine, selv om det var 40.000 brukere som spilte spillet online på Sony-serverene samtidig, allerede en uke etter spillet kom ut?

5313276[/snapback]

Sabla flink å dikte opp ting du. Hvor i svarteste sier, eller antyder jeg det?

 

Det jeg sa som var noe HELT annet var at sony ikke kommer til å ha en online tjeneste. Det står opp til hver enkelt utvikler å bestemme om hvert enkelt spill skal ha noen slags onlinestøtte, og så står det igjen opp til hver enkelt utvikler å stille med servere og slikt for disse spillene. De får ingen hjelp av Sony til dette, slik som utviklere får av Microsoft via Xbox Live.

 

Er bare tilgjengelighet det er snakk om. Det er mye mer tungvindt for utviklere på PS3 å gjøre enn for utviklere for Xbox360. End of discussion for dette er rimelig langt unna topicen.

Lenke til kommentar

Denne saken er forøvrig bemerkelsesverdig lik klagingen på riper i iPod nano. Fanboysen inntar skyttergravene med tunge skyts, forberedt på å forsvare Apple inn i døden. Mannen i gata derimot klarer ikke helt å forstå hvorfor en mp3-spiller ikke skal kunne ligge i lomma uten å se ut som den er pusset med sandpapir. Eller hvorfor XBox 360 er så delikat at den ikke kan flyttes litt på uten å kutte strømmen og demontere alt av ledninger først.

 

Slik XBox-fanboysen i denne tråden skriker "La konsollen stå da!", slik skrek også Apple-fanboysen om stripene på iPod nano: "Kjøp en veske da vel!" Joda, en veske er fint det - i og for seg - men det er en mp3-spiller og man bør forvente at den tåler å bo i ei lomme uten å ta skade av det. Akkurat som man bør forvente at en XBox 360 kan flyttes på, uten å spise opp platene dine.

Lenke til kommentar
Denne saken er forøvrig bemerkelsesverdig lik klagingen på riper i iPod nano. Fanboysen inntar skyttergravene med tunge skyts, forberedt på å forsvare Apple inn i døden. Mannen i gata derimot klarer  ikke helt å forstå hvorfor en mp3-spiller ikke skal kunne ligge i lomma uten å se ut som den er pusset med sandpapir. Eller hvorfor XBox 360 er så delikat at den ikke kan flyttes litt på uten å kutte strømmen og demontere alt av ledninger først.

 

Slik XBox-fanboysen i denne tråden skriker "La konsollen stå da!", slik skrek også Apple-fanboysen om stripene på iPod nano: "Kjøp en veske da vel!" Joda, en veske er fint det - i og for seg - men det er en mp3-spiller og man bør forvente at den tåler å bo i ei lomme uten å ta skade av det. Akkurat som man bør forvente at en XBox 360 kan flyttes på, uten å spise opp platene dine.

5314006[/snapback]

 

Det du sier nå er en usakli sammenligning. Forskjell på noe som er beregnet til å stå stille (xbox) og noe man skal kunne ha med seg når man trener (Ipod)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...