Gå til innhold

Blir det riper på spillene dine pga xbox360?


Daisy Chain

Anbefalte innlegg

For det første. I den videoen på dagbladet ser man ikke om man har lagd slike store riper ifra før av.

 

For det andre. Du ser jo hvor fælt de dytter på den da. Ikke noe rart det blir riper da, skal vedde det skjer med alle konsoller, cd-spillere, osv.

 

Men det kan jo godt hende at av de 3% av boxene som er feilvare kan lage striper av seg selv. Men det er som sagt en feilvare :)

 

Her står det forresten hvordan man kan fikse dette problemet selv, hvis noen vil prøve dette da :D

 

http://www.llamma.com/xbox360/news/Xbox-36...c-Scratched.htm

Endret av Gusarov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At 360'en kan ripe opp cdene hvis du snur på den mens den er i gang trur jeg på. men om du skulle vært så uheldig og får ødlagt en cd pga dette eller andre ting så syns jeg det skulle vært en ordning om at du sender inn cd'en et sted og betaler kanskje frakt og det som det koster for og produsere en ny cd. For du har jo alerede Kjøpt en lisens på denne programvaren/spillet og da er det dumt at du må legge ut 500 kroner for ny cd når det kanskje koster dem 2 kr og lage en ny cd.

Lenke til kommentar
Dere er patetiske. Får være grenser til forsvaring av MS.

Jeg ser mine innlegg som hetsing av folk som ikke skjønner helt grunnleggende fysiske prinsipper enn forsvaring av MS, men det er jo helt opp til hvordan du tolker det. Og hvis du tror dette ikke kommer til å skje med andre konsoller (lesehastigheten er jo mye høyere nå enn tidligere) så tror jeg du blir skuffet.

5295653[/snapback]

 

Stemmer at det skjer pga lese-hastigheten, men hvor mange tenker over det ? Skal man kreve at alle skjønner det og unnskylde seg med at det står en liten notis i bruksavisen at man ikke må røre den ? Synes ikke det. Da burde det stått på selve maskinen med et stort OBS.

 

Jeg har aldri opplevd riper hverken med DC, PS2, eller Xbox og de har alle blitt behandlet ganske røft. Særlig PS2 fordi den leser platene dårlig så den må jeg ofte snu på for at den skal lese. Men ingen riper av den grunn.

 

Og at dette vil skje på kommende konsoller også tviler jeg på siden PS3 har bluray. Den vil den ikke trenge å spinne i nærheten av like fort som 360 gjør med sine DVD plater. Har hørt PS3 vil ha 2x eller 4x fart. Samme omtrent kunne 360 hatt hvis den hadde hatt HD-DVD f.eks.

5295679[/snapback]

Er det fryktelig vanskelig å la en konsoll stå helt i ro? DVDspillere for lov å stå helt i ro i fred og fordragelighet, men en konsoll....den skal herjes med?

Man skal spille med kontroller, ikke konsoller. En konsoll er like mye stasjonær som en PC og en DVDspiller er. Aldri sett noen komme på joggetur med en PS2 under armen og en LCD skjerm surra rundt hodet f.eks

Hvorfor skal folk bevege på disse tingene? Er det gøyere å sitte å vippe de frem og tilbake enn å faktisk spille på de?

 

At vi er patetiske og forsvarer MS?

Jeg syns det hadde vert akkurat like dumt å høre folk klage over riper i platene når de rista på produktet sitt enten det produktet er en Dvdspiller, CD spiller eller et hvilket som helst konsoll.

 

Siden du liker så godt å nevne kompisene dine sine opplevelser så kan jeg meddele at en kompis av meg spaserte forbi sin PS2 mens den var i fult driv og kom såvidt borti den, hørte en vakker lyd og vips hadde GTA:SA plata hans fått et fint bremsespor. Det er sånt som skjer med enhver stasjonær enhet som blir feilbehandlet.

 

Syns heller ikke at MS, Sony eller noen andre skal betale for at folk greier å ødelegge platene sine på sånt idiotisk vis.

Lenke til kommentar
Dere er patetiske. Får være grenser til forsvaring av MS.

Jeg ser mine innlegg som hetsing av folk som ikke skjønner helt grunnleggende fysiske prinsipper enn forsvaring av MS, men det er jo helt opp til hvordan du tolker det. Og hvis du tror dette ikke kommer til å skje med andre konsoller (lesehastigheten er jo mye høyere nå enn tidligere) så tror jeg du blir skuffet.

5295653[/snapback]

 

Stemmer at det skjer pga lese-hastigheten, men hvor mange tenker over det ? Skal man kreve at alle skjønner det og unnskylde seg med at det står en liten notis i bruksavisen at man ikke må røre den ? Synes ikke det. Da burde det stått på selve maskinen med et stort OBS.

 

Jeg har aldri opplevd riper hverken med DC, PS2, eller Xbox og de har alle blitt behandlet ganske røft. Særlig PS2 fordi den leser platene dårlig så den må jeg ofte snu på for at den skal lese. Men ingen riper av den grunn.

 

Og at dette vil skje på kommende konsoller også tviler jeg på siden PS3 har bluray. Den vil den ikke trenge å spinne i nærheten av like fort som 360 gjør med sine DVD plater. Har hørt PS3 vil ha 2x eller 4x fart. Samme omtrent kunne 360 hatt hvis den hadde hatt HD-DVD f.eks.

5295679[/snapback]

Er det fryktelig vanskelig å la en konsoll stå helt i ro? DVDspillere for lov å stå helt i ro i fred og fordragelighet, men en konsoll....den skal herjes med?

Man skal spille med kontroller, ikke konsoller. En konsoll er like mye stasjonær som en PC og en DVDspiller er. Aldri sett noen komme på joggetur med en PS2 under armen og en LCD skjerm surra rundt hodet f.eks

Hvorfor skal folk bevege på disse tingene? Er det gøyere å sitte å vippe de frem og tilbake enn å faktisk spille på de?

 

At vi er patetiske og forsvarer MS?

Jeg syns det hadde vert akkurat like dumt å høre folk klage over riper i platene når de rista på produktet sitt enten det produktet er en Dvdspiller, CD spiller eller et hvilket som helst konsoll.

 

Siden du liker så godt å nevne kompisene dine sine opplevelser så kan jeg meddele at en kompis av meg spaserte forbi sin PS2 mens den var i fult driv og kom såvidt borti den, hørte en vakker lyd og vips hadde GTA:SA plata hans fått et fint bremsespor. Det er sånt som skjer med enhver stasjonær enhet som blir feilbehandlet.

 

Syns heller ikke at MS, Sony eller noen andre skal betale for at folk greier å ødelegge platene sine på sånt idiotisk vis.

5298715[/snapback]

 

Nei mente ikke at MS eller Sony skulle betale.. men om du er så uheldig og får ødlagt plata di på en eller annen måte så syns jeg det skulle vært en mulighet for og få Kjøpt plata for Produksjons kostnaddene i steden for og betale 5-600 kroner for en ny plate og "lisens" når du alerede har kjøpt en "lisens"

Lenke til kommentar
Nei mente ikke at MS eller Sony skulle betale.. men om du er så uheldig og får ødlagt plata di på en eller annen måte så syns jeg det skulle vært en mulighet for og få Kjøpt plata for Produksjons kostnaddene i steden for og betale 5-600 kroner for en ny plate og "lisens" når du alerede har kjøpt en "lisens"

5298867[/snapback]

 

Den støtter jeg.

Husker jeg hadde kjøpt GTA3 for 599,-

Spillet stod i PS2, og jeg skulle bare støvsuge litt.

Kontrollerledningen hang seg fast i støvsugehjulet uten at jeg så det.

PS2 falt ned fra en lav tv-benk, ca 30 cm.

RITSJ! Spillet fikk en solid stripe rundt, og virket ikke.

 

Sendte mail til både Rockstar og norsk importør/distributør.

Kunne ikke få byttet i ny plate selv om jeg sendte den originale inn.

 

DRITKJIPT å måtte betale nye 599,- for samme spillet dagen etterpå også.

Lenke til kommentar
Dere er patetiske. Får være grenser til forsvaring av MS.

Jeg ser mine innlegg som hetsing av folk som ikke skjønner helt grunnleggende fysiske prinsipper enn forsvaring av MS, men det er jo helt opp til hvordan du tolker det. Og hvis du tror dette ikke kommer til å skje med andre konsoller (lesehastigheten er jo mye høyere nå enn tidligere) så tror jeg du blir skuffet.

5295653[/snapback]

 

Stemmer at det skjer pga lese-hastigheten, men hvor mange tenker over det ? Skal man kreve at alle skjønner det og unnskylde seg med at det står en liten notis i bruksavisen at man ikke må røre den ? Synes ikke det. Da burde det stått på selve maskinen med et stort OBS.

 

Jeg har aldri opplevd riper hverken med DC, PS2, eller Xbox og de har alle blitt behandlet ganske røft. Særlig PS2 fordi den leser platene dårlig så den må jeg ofte snu på for at den skal lese. Men ingen riper av den grunn.

 

Og at dette vil skje på kommende konsoller også tviler jeg på siden PS3 har bluray. Den vil den ikke trenge å spinne i nærheten av like fort som 360 gjør med sine DVD plater. Har hørt PS3 vil ha 2x eller 4x fart. Samme omtrent kunne 360 hatt hvis den hadde hatt HD-DVD f.eks.

5295679[/snapback]

Er det fryktelig vanskelig å la en konsoll stå helt i ro? DVDspillere for lov å stå helt i ro i fred og fordragelighet, men en konsoll....den skal herjes med?

Man skal spille med kontroller, ikke konsoller. En konsoll er like mye stasjonær som en PC og en DVDspiller er. Aldri sett noen komme på joggetur med en PS2 under armen og en LCD skjerm surra rundt hodet f.eks

Hvorfor skal folk bevege på disse tingene? Er det gøyere å sitte å vippe de frem og tilbake enn å faktisk spille på de?

 

At vi er patetiske og forsvarer MS?

Jeg syns det hadde vert akkurat like dumt å høre folk klage over riper i platene når de rista på produktet sitt enten det produktet er en Dvdspiller, CD spiller eller et hvilket som helst konsoll.

 

Siden du liker så godt å nevne kompisene dine sine opplevelser så kan jeg meddele at en kompis av meg spaserte forbi sin PS2 mens den var i fult driv og kom såvidt borti den, hørte en vakker lyd og vips hadde GTA:SA plata hans fått et fint bremsespor. Det er sånt som skjer med enhver stasjonær enhet som blir feilbehandlet.

 

Syns heller ikke at MS, Sony eller noen andre skal betale for at folk greier å ødelegge platene sine på sånt idiotisk vis.

5298715[/snapback]

 

Hovedponget er at spillene blir langt lettere ødelagt enn hva som er normalt.

Var artikkel om dette i Aftonbladet idag også, hvor IT eksperten der sa at dette ikke var holdbart og han anbefalte folk å levere tilbake maskinen. Jada, han var sikkert bare en MS hater han også... :roll:

 

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,747440,00.html

 

Forslaget til handlevogn var bra, det ville vært det minste MS kunne gjort.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Syns heller ikke at MS, Sony eller noen andre skal betale for at folk greier å ødelegge platene sine på sånt idiotisk vis.

 

Du misforstår jo hele poenget. På den ene siden hevder alle produsenter av både spill, CD-plater og DVD-plater at du ikke eier innholder eller platen - du kjøper kun "retten" til å bruke produktet i henhold til deres lisensavtale. De tillater heller ikke at du tar backup av dine produkter, noe som er en lovfestet rett ihht norsk lov.

 

Og akkurat derfor må de også erstatte et ødelagt leveringsmediet - siden du alt har betalt for å benytte deg av innholdet. Produsentene kan nemlig ikke få både i pose og sekk i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noen riper i spillene fra Xbox360. Men da igjen så er jeg ikke så idiot i hodet at jeg skumper eller flytter på maskinen når det sviver en plate i.

 

Makan til idioti altså. Men det skal også nevnes at noen har fått riper selv om den har stått helt stille.

 

Folk henger seg opp i så voldsomt mye rart og det å lese bruksanvisningen eller bruke sunn fornuft virker som en meget fjærn tanke for mange folk.

Lenke til kommentar

hehe, ler av alle som forsvarer microsoft med død og liv her.

 

jeg har hatt PS2 siden den kom ut, og jeg har flytta den mye rundt mens den har stått på og den fungerer fortsatt helt knirkefritt. Skjønner at det er blitt litt høyere lesehastighet, men det burde ikke ha så mye å si.

 

En ting er at PC'er osv ikke skal flyttes rundt på, de er faktisk ikke så veldig lette å flytte rundt på heller. Tenk når små unger osv får tak i xbox360, hva skjer da?

 

Men du, jeg venter fremdeles på svar angående grafikkproblemet på Xbox 360 som du hadde lest om mange steder - blir interessant å se. Altså denne tråden: Rare farger på PGR3.

Ta å tygg litt på denne nyheten fra maxconsole.net:

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=5625

 

uff, skal bli deilig når PS3 kommer, når platene faktisk ligger inni en liten beholder som på PSP, se bilde:

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20020911/sony03.jpg

Endret av andgob
Lenke til kommentar

En konsoll bør tåle å bli flyttet på! Ikke brutale bevegelser, men at du flytter den fra gulvet og opp på et bord feks skal den tåle.

 

Har hatt Ps2 og PsTwo. Ingen av de har ripet opp spillene mine. Og jeg skal si dere at spes. PsTwo'n har fått merket hardkjøret pga sin lave vekt. Har hatt mange kamerater som har rykt til seg kontrollen og dermed konsollen, uten at det har havnet så mye som et støvkorn på platen.

 

Den gamle ps2'n har til og med falt fra 20-30 cm mens jeg spilte uten at spillet tok skade av det. Brutter'n har Xbox, og han er ikke akkurat den som er mest forsiktig med slikt, men heller ikke han har hatt noen spill som har blitt ripet opp av konsollen.

 

Og det samme gjelder pc'n min. Har flyttet, sparket til den ol uten at spillene har tatt skade av det.

 

Kort sakt så har jeg ikke hatt et eneste cd/dvd-drev som har skadet platene mine

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Hvem av dere - med hånden på hjertet - mener at man ikke kan forvente at en konsoll bør tåle å bli flyttet på når den er i bruk? (Normal flytting)

5299710[/snapback]

Personlig fatter jeg ikke hvorfor man skal flytte på en konsoll når den er på. Men nå har jeg ikke hatt mine konsoller på et overfylt gutterom eller på en pult stappfullt av brusflasker og grændis-emballasje heller da; mulig det er noe der.

Lenke til kommentar

Synes dette blir for dumt. Alle spillere av optiske medier med en hvis hastighet står i fare for å gjøre dette. DVD spillere, konsoller, PC-DVD/CD etc. har alle de samme problemer. Eneste grunnen til at dette har blitt en sak er at et par idioter uten å forstå det fikk riper i discene ved å bevege på konsollen og skrek opp om det. Da skulle plutselig alle undersøke hvorfor det skjedde og da begynte noen å bevege på konsollen under bruk. Nesten en epedimi....

 

Det er aldri "normalt" å flytte en konsoll under bruk. Vil man ha en portabel konsoll får man ta til takke med Gameboy, DS eller PSP.

Endret av espent
Lenke til kommentar

Skulle nå ikke se problemet med at maskinen kan stå i ro en plass, dere har jo trådløse kontroller så slipper jo at maskinen flytter seg med ledninga. Og er det nå et stort problem, så ska dere regne med at det ikke kommer til å gå uten bråk i USA dær saksøking går over en lav sko. :whistle: Har nå bare PS2 og ingen ripeproblem med den ennda man av og til sliter litt i ledninga (lat og korte ledninger :blush: ) venter nå bare på PS3 skal komme :dribble:

Lenke til kommentar
Syns heller ikke at MS, Sony eller noen andre skal betale for at folk greier å ødelegge platene sine på sånt idiotisk vis.

 

Du misforstår jo hele poenget. På den ene siden hevder alle produsenter av både spill, CD-plater og DVD-plater at du ikke eier innholder eller platen - du kjøper kun "retten" til å bruke produktet i henhold til deres lisensavtale. De tillater heller ikke at du tar backup av dine produkter, noe som er en lovfestet rett ihht norsk lov.

 

Og akkurat derfor må de også erstatte et ødelagt leveringsmediet - siden du alt har betalt for å benytte deg av innholdet. Produsentene kan nemlig ikke få både i pose og sekk i dette tilfellet.

5299628[/snapback]

Jada....dette tilogmed når det er en advarsel i manualen mot å gjøre akkurat det en gjør for å ha fått ødelagt plata til å begynne med?

 

Den tror jeg holder vann ja!

 

Hmm Terminator DVD'en min er begynt å bli litt vissen, tror jeg kaster den foran en bil og sier jeg skal ha en ny, fordi jeg har betalt for den en gang før. Min idioti og innsatsvilje til å få produktet ødelagt skal ikke taes i betraktning

 

Same shit.

Lenke til kommentar
Syns heller ikke at MS, Sony eller noen andre skal betale for at folk greier å ødelegge platene sine på sånt idiotisk vis.

 

Du misforstår jo hele poenget. På den ene siden hevder alle produsenter av både spill, CD-plater og DVD-plater at du ikke eier innholder eller platen - du kjøper kun "retten" til å bruke produktet i henhold til deres lisensavtale. De tillater heller ikke at du tar backup av dine produkter, noe som er en lovfestet rett ihht norsk lov.

 

Og akkurat derfor må de også erstatte et ødelagt leveringsmediet - siden du alt har betalt for å benytte deg av innholdet. Produsentene kan nemlig ikke få både i pose og sekk i dette tilfellet.

5299628[/snapback]

Jada....dette tilogmed når det er en advarsel i manualen mot å gjøre akkurat det en gjør for å ha fått ødelagt plata til å begynne med?

 

Den tror jeg holder vann ja!

 

Hmm Terminator DVD'en min er begynt å bli litt vissen, tror jeg kaster den foran en bil og sier jeg skal ha en ny, fordi jeg har betalt for den en gang før. Min idioti og innsatsvilje til å få produktet ødelagt skal ikke taes i betraktning

 

Same shit.

5300872[/snapback]

 

Imponerende, du tok fortsatt ikke poenget.

Lenke til kommentar
Dere er patetiske. Får være grenser til forsvaring av MS.

Jeg ser mine innlegg som hetsing av folk som ikke skjønner helt grunnleggende fysiske prinsipper enn forsvaring av MS, men det er jo helt opp til hvordan du tolker det. Og hvis du tror dette ikke kommer til å skje med andre konsoller (lesehastigheten er jo mye høyere nå enn tidligere) så tror jeg du blir skuffet.

5295653[/snapback]

 

Stemmer at det skjer pga lese-hastigheten, men hvor mange tenker over det ? Skal man kreve at alle skjønner det og unnskylde seg med at det står en liten notis i bruksavisen at man ikke må røre den ? Synes ikke det. Da burde det stått på selve maskinen med et stort OBS.

 

 

5295679[/snapback]

 

Altså, det blir like dumt som den advarslen mot å tørke dyr i mikroen. Folk bør jo skjønne at man ikke bør flytte rundt på ting når plata spinner med gud vet hvor mange omdreinger i sekundet.

Lenke til kommentar
det er ikke akkurat rart at xbox360 har solgt så dårlig i japan. Et lite jordskjelv hadde jo ødelagt halvparten av byens spill ^^

5310478[/snapback]

Ja vel^^ men da gjelder dette cd spillere på pc'er og lignende ting også da.. er rimlig god hastighet på dvd-romen min når den leser cd og er helt sikker på om hadde jeg begynt og skulle legge ned pcen mes denne leste cden så ville det ripa opp cd'en noe grusomt.. og skal nok litt mer til en og skumpe litt på bordet/pulten du har xboxen på for og herpe cden.. men snur du xboxen i fart så herper du den nok ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...