Jonhoo Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Jeg har nylig pratet med Bluecom support og kan nå gi gode nyheter til alle Bluecom kunder Se mailen under. To: BlueCom Support Subject: Hastigheter Heisann Vi har ADSL 3200/650 fra dere, men lurer på følgende: NextGenTel (heretter omtalt som NGT) har som dere sikkert vet nettopp satt opp sine hastigheter.. NGT sitt Classic abonnement har hastigheten 3500/600 til 398 (Se link på bunnen av denne mailen), og dette er jo et tilbud som overgår deres både i pris og hastighet.. Jeg vet at dere nettopp har økt båndbredden til deres abonnementer, men vil det skje en ny justering for å ta seg opp til NGT sine hastigheter og priser i nærmeste fremtid? xxxxxxxxxx http://www.nextgentel.no/privat/produkter/...produkt-charlie From: Bluecom support Subject: RE:Hastigheter Morn! Bare ha litt is i magen du så kommer det garantert til å skje noe veldig snart... Kan jo ikke være dårligere enn de andre vet du.. Med vennlig hilsen, xxxx Bluecom Support Nå er jeg spent på hva vi kan vente oss fra Bluecom Forrige gang så ga de alle kunder 50-120% fartsøkning Se http://www.bluecom.no/privat/produkter/article3748.ece Jon PS: Weee Snart 1000 innlegg Endret 28. november 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Hehe, det sier vel seg selv, egentlig Hadde de ikke oppgradert kundene, hadde de vel som godt kunne legge ned hele skuta. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Regner med at de må følge på... Skal vi tippe 50% økning på alle ADSL innhastigheter? EDIT: De leverer ADSL2+ i Kr-sund også nå! Endret 28. november 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Aaahhh! gleder meg! Men tror ikke linja mi ble oppgradert sist virker det som på pc'en men på regninga står det det Kanskje +-50% på de fleste linjer, og 1++% på min da så er jeg fornøyd Endret 28. november 2005 av tu30r6 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Ah, gleder meg. Sett på at NGT og nå Telenor har økt sine hastigheter. Skal bli godt med en liten boost hos bluecom nå! Lenke til kommentar
TAS Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Jeg har nylig pratet med Bluecom support og kan nå gi gode nyheter til alle Bluecom kunder Se mailen under. To: BlueCom Support Subject: Hastigheter Heisann Vi har ADSL 3200/650 fra dere, men lurer på følgende: NextGenTel (heretter omtalt som NGT) har som dere sikkert vet nettopp satt opp sine hastigheter.. NGT sitt Classic abonnement har hastigheten 3500/600 til 398 (Se link på bunnen av denne mailen), og dette er jo et tilbud som overgår deres både i pris og hastighet.. Jeg vet at dere nettopp har økt båndbredden til deres abonnementer, men vil det skje en ny justering for å ta seg opp til NGT sine hastigheter og priser i nærmeste fremtid? xxxxxxxxxx http://www.nextgentel.no/privat/produkter/...produkt-charlie From: Bluecom support Subject: RE:Hastigheter Morn! Bare ha litt is i magen du så kommer det garantert til å skje noe veldig snart... Kan jo ikke være dårligere enn de andre vet du.. Med vennlig hilsen, xxxx Bluecom Support Nå er jeg spent på hva vi kan vente oss fra Bluecom Forrige gang så ga de alle kunder 50-120% fartsøkning Se http://www.bluecom.no/privat/produkter/article3748.ece Jon PS: Weee Snart 1000 innlegg 5220157[/snapback] Vet noen hva som skjer.Hvis du har Bluecom som isp,på Telenor sin sentral.Får man da Telenor sin hastighets økning.Har idag 4100/448,den står ikke på oppgraderings Lista til Bluecom.Hadde jo håpet på 6000/500. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 28. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Jeg har jo nå¨3200 linja, og håper på en økning på kanskje, hmm, 75% Det er 5600 det... Hvis man sammenlikner med den forrige hastighetsøkningen på 100% så kanskje jeg får 6400 :p Men jeg tipper på kanskje så mye som 75% hvis vi skal begynne med det Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Får ingen hastighetsoppgradering på SDSL Det utgår hardt. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 28. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Hehe Life's a bitch, and then you die.. Lenke til kommentar
pine Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Får ingen hastighetsoppgradering på SDSL Det utgår hardt. 5222405[/snapback] Sdsl er jo ganske begrenset sånnsett. Desutten så er trafikk ut meget dyrt På annen side, alle disse økninenge i hastigheten presser leverandørene opp til max av det adsl klarer å levere. Hva skjer da. Adsl2+ kan en levere til ca 10% av befokningen. Jeg tviler på at det er 10% even. Hva er neste steget ? Jeg håper bare at kraftlagene tar tak og får fiber ut til folka. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Det hadde vært noe det NGT og Bluecom med fiber Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Håper dette skjer! Var veldig fornøyd forrige gang, men nå kan jeg bli enda mer fornøyd. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Ja Hvorfor kjøper ikke Bluecom seg direkte linje inn til NIX? Hadde ikke det vært mer lønnsomt? Hadde de ikke også kunnet tilby høyere fart ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Ja Hvorfor kjøper ikke Bluecom seg direkte linje inn til NIX? Hadde ikke det vært mer lønnsomt? Hadde de ikke også kunnet tilby høyere fart ? 5225725[/snapback] De har da vel det? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Ikke i følge: http://www.uio.no/nix/nix-ops.html Tror Bluecom kun har linke gjennom Telenor.. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Ikke i følge:http://www.uio.no/nix/nix-ops.html Tror Bluecom kun har linke gjennom Telenor.. 5226519[/snapback] Er ikke BlueCom under Catch-paraplyen, da? Hadde forøvrig vært meget hyggelig med en hastighetsoppgradering. Har 1500-linja nå. Endret 29. november 2005 av eivindbirkeland Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Er ikke BlueCom under Catch-paraplyen, da? 5226626[/snapback] Jo, det er de. Bluecom er vel nå stort sett bare ett navn. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Ringte selv til Bluecom i dag ang priser mot NGT sine. klagde litt på at de ikke hadde samme tilbud til studenter, men det hadde de vist nok.... Sjekk ut http://www.bluecom.no/student om dere ikke kjenner til det. Hjelper meg litt Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Ville ikke Bluecom kunne tilby veldig mye bedre linjer for pengene hvis de hadde en direkte NIX kobling istedenfor å måtte leie linje gjennom Telenor eller Catch (Jeg vet ikke hvilken det er.. )? Skal vi gjette på prosentvis økning på fart på de forskjellige linjene eller? Jeg tipper rundt 75% Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Ville ikke Bluecom kunne tilby veldig mye bedre linjer for pengene hvis de hadde en direkte NIX kobling istedenfor å måtte leie linje gjennom Telenor eller Catch (Jeg vet ikke hvilken det er.. )? Skal vi gjette på prosentvis økning på fart på de forskjellige linjene eller? Jeg tipper rundt 75% 5228291[/snapback] Det er litt uklart hva du legger i begrepet direkte linje, kundene blir fra sentralene koblet opp til stamnettet til Catch og derfra routes de via NIX hvis det er raskeste veien. NIX er jo bare bare to rom i Oslo med masse linjer, man kobler jo ikke kunder direkte mot disse. Og ADSL har jo svært begrenset maxhastighet så en økning vil uansett raskt treffe veggen i så måte. Bluecom er som sagt endel av catch og teknisk sett er allt av BC-linjer i dag eiet og driftet av Catch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå