Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom tar seg opp igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg mener er at ville ikke Bluecom kunnet tilby oss lavere priser hvis de hadde hatt sine egne sentraler, og ikke brukt Catch sine. Altså at de ikke hadde vært eid av Catch, men vært sitt eget selskap..?

 

Jon

5229444[/snapback]

 

Neppe, de hadde endel egne sentraler men i dette spillet er det ingen fordel for de mindre, Catch har mer penger til og videreutvikle tjenestene enn det Bluecom hadde og prisen til privatmarkedet er nok nokså nær 0 uansett i og med Telenor ligger i bunnen med sin kobberlinjeleier og plassleie i sentralene.

Lenke til kommentar

Lurer på om de øker de litt større linjene jeg.. Er ikke lenge siden jeg fikk 10000/1000 -linje! Og det går så det suser.. Jeg gir egentlig litt beng om jeg ikke får større downspeed, men jeg kunne gjerne ønske mer upspeed.. Selvfølgelig; Øker de downloaden også, så sier jeg jo ikke nei! :p ..men, jeg er fornøyd med 10 mbit linje! :)

Lenke til kommentar

Har de oppdatert nå? Nå står det at man får 4400/640 linje til 449,-... Det var den jeg hadde før, men da var den på 3200/640...

 

EDIT: Kjørt nettopp ITavisen.no speedometer!

 

lastet ned 1128850 Bytes

på 4.922 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 1835 kbit/s.

 

Hva skjer?

Huff... Den har vært litt sånn i det siste, plutselig gått skikkelig treigt...

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Ser at de har oppgradert linja mi til 3200/640. Jeg er ikke hjemme akkurat nå, men det blir spennende å teste ut. Jeg har ikke opplevd noe merkelig med at linja mi plutselig er treig. Men forventer at det tar litt tid før alle har fått oppgradert linja si. Det burde vel være klart i løpet av året, eller kanskje januar for de som ikke er så heldige.

 

Edit: Syns det er litt rart at de har nye hastigheter men ikke har gitt ut noe nyheter om det. De burde vel ha skryti om at de nå er raskere og så videre. Kanskje de bare drøyer med oppgradere linjene til de som allerede har internett fra dem? Noen som har opplevd noe endringer i hastigheten sin her?

Endret av SweeeTMaN
Lenke til kommentar

Jeg fikk i går dette:

 

ADSL Privat 2200/512 NOK 399.00 pr. mnd

Porto for utsendelse av vare NOK 93.00

Leie ADSL modem (engangsavgift) NOK 499.00

Montør NOK 999.00

ADSL u/telefoni NOK 79.00 pr. mnd

 

Jeg målte det til 2141 på ITavisen. Greit nok.

Nå ser jeg at det står: 3200/640 Kbps kr 399,- per mnd. på sidene til Bluecom, og dere snakker om at de kommer en ny oppgradering snart.

 

Er det noen som aner hvilken hastighet jeg kan forvente meg og når jeg får det?

Lenke til kommentar
Jeg fikk i går dette:

 

ADSL Privat 2200/512 NOK     399.00 pr. mnd

Porto for utsendelse av vare NOK      93.00

Leie ADSL modem (engangsavgift) NOK     499.00

Montør NOK     999.00

ADSL u/telefoni NOK      79.00 pr. mnd

 

Jeg målte det til 2141 på ITavisen. Greit nok.

Nå ser jeg at det står: 3200/640 Kbps kr 399,- per mnd. på sidene til Bluecom, og dere snakker om at de kommer en ny oppgradering snart.

 

Er det noen som aner hvilken hastighet jeg kan forvente meg og når jeg får det?

5230830[/snapback]

Jeg har samme linje som du har, og vi kan forvente å få 3200/640 kbps hastigheten mener jeg. Man må bare følge prisen som man betaler hver måned for å se det man skal få. Siden de bare oppgraderer hastigheten, mens prisen holder seg som den var.

 

Det er litt forvirrende... :p

 

Tror hastigheten som står på sidene er den nye (altså etter oppgraderingen), men er ikke sikker...

Det må da være det, er vel ikke bare tilfeldig at andre har oppgradert linjene sine og at Bluecom nå har høyere hastigheter på siden sin.

Endret av SweeeTMaN
Lenke til kommentar

Jeg snakket med Bluecom i dag angående ny prisliste på hjemmesiden. Jeg har ADSL Privat 4400/640 og betaler 499,- pr. mnd. for dette. Ifølge de nye prisene skal jeg bare betale 449,- pr. mnd.

 

Han jeg snakket med sa at det var ingen automatikk i dette og at jeg måtte sende mail for at forandringen skulle tre i kraft.

 

I utgangspunktet lurte jeg bare på om hastigheten min ville bli satt opp til 6000/640 siden denne nå koster 499,- , eller om prisen på linja mi ville bli satt ned til 449,-.

 

"Ingen av delene", var altså svaret jeg fikk. "Du er nødt til å gi beskjed om dette selv".

 

Dette er jo egentlig helt ok, men jeg trodde faktisk slike forandringer skjedde automatisk. Mulig jeg er naiv, men jeg vil jo tro flere enn meg har hatt samme oppfatning :hmm:

 

Har ikke sett noen plass hos Bluecom at dette står opplyst, men nå har jeg ikke sett så veldig nøye etter heller da :ermm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Med andre ord må alle Bluecoms kunder må sende e-post til dem for å få satt opp hastigheten.

Det må da bli mye ekstraarbeid for Bluecom. I stede for å bare sette opp alle hastighetene må de sitte å lese e-poster for å finne ut hvem de skal oppgradere og hvem de ikke skal oppgradere.

Dette virker rart og hvis det er tifelle er det en skuffende bedriftsfilosofi fra Bluecom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...