Gå til innhold

3 norske band er blitt oppløst


Luchy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva pokker er det DU snakker om ?  :hrm:

5229988[/snapback]

 

Insinuerer du at norske band ikke leverer varene?

 

Jeg er meget stolt over den norske musikktradisjonen og mener vi leverer musikk i verdensklasse. I enkelte sjangere er vi faktisk dominerende.

 

Kudos til Norge.

5230006[/snapback]

 

Hva pokker er det dere snakker om?

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Hva pokker er det dere snakker om?

5230015[/snapback]

 

Knapt noe annet er så kjent som troll i den norske overtroen.

 

Det norske trollet er en stor, stygg skapning, gjerne tegnet med et tre på nesa, som bodde i skogen. I norske eventyr og sagn, blir trollet beskrevet som en ond skapning som bor i berget langt inne i skogen, og som sprekker eller blir til stein når sola står opp. I noen eventyr er han kjent på samme måte som dragene i utenlandske historier, ved å kidnappe prinsessa, og holde henne fanget inne i berget. Trollet er også kjent i de fleste Espen Askeladd-eventyrene. For eksempel i askeladden som kappåt med trollet. Trollet har også vært i de fleste andre folkeeventyr, men aldri som den gode eller den seirende part. Det er en ganske dum, men sterk skapning, og i eventyrene vinner man som oftest til slutt over ham ved å bruke list. Det er også en rik skapning, og har ofte berget fullt av gull og sølv.

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Gluecifer kommer til å bli savnet, norges beste LIVE band. Fikk med meg avskjedkonserten på sentrum scene, har bakoversveis ennå. Var så heldig å få med meg fire konserter med dem. Og de har gitt ut et par veldig bra skiver.

 

Span den første ep'en de ga ut er fremdeles den beste, de to siste skivene ikke fullt så bra, overprodusert er vel et fint ord å bruke. Men det veide opp med det de gjorde live, fikk med meg avskjedkonserten til den gjengen her også på rockefeller...

 

Gåte, har jeg ikke noe forhold til. Av en enkelt grunn, det lille jeg har hørt har ikke vært veldig bra.

 

For å oppsummere:

 

Gluecifer: :cry::cry::cry:

Span: :cry::hrm:

Gåte: :shrug:

Lenke til kommentar

Gluecifer: tror ikke jeg har hørt en døyt av dem

Span: hvem?

Gåte :cry: Pokker, håper det bare er "pause" og ikke totalt slutt? synes å ha hørt noe om at vokalisten bare ville ha pause? Gåte enten liker du eller hater du, jeg liker dem. Spesiell musikk med litt mer særpreg en de fleste andre vil jeg si.

Lenke til kommentar
Hva pokker er det DU snakker om ?  :hrm:

5229988[/snapback]

 

Insinuerer du at norske band ikke leverer varene?

 

Jeg er meget stolt over den norske musikktradisjonen og mener vi leverer musikk i verdensklasse. I enkelte sjangere er vi faktisk dominerende.

 

Kudos til Norge.

5230006[/snapback]

 

Er du bare litt ekstra hårsår i dag eller..? Det jeg vil fram til er akkuratt det jeg skrev. Syntes ikke de fleste norske band kan konkurrere med utelanske. Seff er det unntak der ute, men generelt sett ja. Det var derfor jeg syntes Span var en deilig aveksling...Det er MIN mening...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...