Gå til innhold

Trenger tips til enkel og grei telefon til mor.


dravisher

Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Jeg tenker på å kjøpe mamma en ny mobiltelefon til jul, og siden jeg ikke her så oppdatert på mobilfronten så tenkte jeg at å spørre her var en god ide.

 

Det eneste telefonen trenger er mulighet for SMS og vanlig telefoni, selv om MMS kan være greit hvis hun skulle få lyst til å bruke det (men jeg tviler på det). Det viktige er enkelt interface (hun er ikke mobil/data kyndig, og er ikke interessert i å lære for mye uansett), og at batterilevetiden er god. Spørsmålet blir vel egentlig da hvilke telefoner som har enklest brukergrensesnitt.

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det så vanvittig mye å velge imellom, og du kan spørre der du eventuelt har tenkt til å kjøpe hva som passer for moren din sitt bruk. Men jeg vil anbefale deg å styre unna siemens og samsungtelefoner, om hun ikke er så kyndig :p Gå heller for sony ericsson, eller Nokia, siden de er lettere å venne seg til, og kanskje litt enklere på en måte. Sony ericssons k750i er en kjempetelefon, med lang levetid, og ett utall av funksjoner...Den er enkel også, men om du vil kjøpe denne kommer an på hvor mye penger du vil legge i dette.

 

Sony ericsson t630 er også en telefon man skulle tro funket godt, men slik har det ikke vært med meg. Joysticken klikka etter en liten stund (Selger de t630 lenger?)

 

 

Som sagt, gå for en billig Nokia eller Sony Ericsson, og rådfør deg i butikken om hva som passer for hennes bruk.

 

:thumbup:

Endret av Spar
Lenke til kommentar

Lurer litt på hva slags råd som gies her :nei: Ingen er da så dum at de spanderer flere tusen på en K750 når de skal ha en enkel telefon som i hovedsak skal brukes til sms/mms og ringing. T630 er gått ut på dato for en god stund siden. Likeså er K500.

 

Gå for en Nokia 3120 eller SE T290 eller SE K300 eller noe i den dur

Lenke til kommentar

Takker for svar. Skjønner altså at det er SE og Nokia som har enklest brukergrensesnitt. Er det noen som kan si noe om brukergrensesnittet på nyere nokia telefoner har fellestrekk med det gamle (sort/hvit dagene, f.eks. 6250) brukergrensesnittet? Hun har en eldgammel nokia nå, så hvis nokia har beholdt noen av de samme prinsippene ville jo det vært optimalt.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Skjønner altså at det er SE og Nokia som har enklest brukergrensesnitt. Er det noen som kan si noe om brukergrensesnittet på nyere nokia telefoner har fellestrekk med det gamle (sort/hvit dagene, f.eks. 6250) brukergrensesnittet? Hun har en eldgammel nokia nå, så hvis nokia har beholdt noen av de samme prinsippene ville jo det vært optimalt.

5211861[/snapback]

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=31757 <--- ta en titt på disse 2, mener de er gode alternativer til det du er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...