Gå til innhold

jeg har prøvd xbox 360


alijens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått testet Xbox360 også. Og jeg må få si at til dere som har skrevet at Xbox360 er noe dritt og at grafikken er ikke bra trenger enten noen briller eller så har dere bare ikke peiling eller enda være dere er fanboys av noe anet og skriver piss.

 

Jeg har spilt i 20 år og har vært borti det meste kan du si, jeg er ikke fanboy av noen maskiner da jeg spiller på omtrent alt.

 

Det første jeg så var King Kong og fy faen for en forskjell ifra PS2 versjonen som jeg har testet. En kunne kanskje ikke forvente seg noe anna da PS2 begynner virkelig å bli utdatert nå.

 

Bidet var så utrolig skarpt og en så alt av detaljer ned til minste ting. Helt utrolig bra altså....

 

Så også på Kameo og det første som jeg la merke til var at i en cut sceen så var grafikken rimelig blass. Men så starta spillet og oh my God! En slik 3d følelse er det lenge siden jeg har sett...og texturene i ting er utrolig detaljert. Pent pent!

 

Så var det Call of Duty 2 sin tid og denne var jeg spendt på å teste pga jeg har kjørt samme demoen på datan min. Og det slår ikke feil her heller....et sylskarpt bilde og en flyt som kan få di mest hardbarka pc eiere til å skjelve litt i knea.

 

Alt i alt.....Xbox360 er ikke en maskin som leverer oss ny gameplay men det viste jo di fleste av oss. Men den gir oss grafikk og kraft som før kun var tilgjengelig for di hardbarka pc brukerne med det beste av maskinkraft.

 

Xbox360 er det råeste jeg har sett av en konsoll! Takk Gud for at jeg får en den 2 des...

Lenke til kommentar
Da har jeg fått testet Xbox360 også. Og jeg må få si at til dere som har skrevet at Xbox360 er noe dritt og at grafikken er ikke bra trenger enten noen briller eller så har dere bare ikke peiling eller enda være dere er fanboys av noe anet og skriver piss.

 

Jeg har spilt i 20 år og har vært borti det meste kan du si, jeg er ikke fanboy av noen maskiner da jeg spiller på omtrent alt.

 

Det første jeg så var King Kong og fy faen for en forskjell ifra PS2 versjonen som jeg har testet. En kunne kanskje ikke forvente seg noe anna da PS2 begynner virkelig å bli utdatert nå.

 

Bidet var så utrolig skarpt og en så alt av detaljer ned til minste ting. Helt utrolig bra altså....

 

Så også på Kameo og det første som jeg la merke til var at i en cut sceen så var grafikken rimelig blass. Men så starta spillet og oh my God! En slik 3d følelse er det lenge siden jeg har sett...og texturene i ting er utrolig detaljert. Pent pent!

 

Så var det Call of Duty 2 sin tid og denne var jeg spendt på å teste pga jeg har kjørt samme demoen på datan min. Og det slår ikke feil her heller....et sylskarpt bilde og en flyt som kan få di mest hardbarka pc eiere til å skjelve litt i knea.

 

Alt i alt.....Xbox360 er ikke en maskin som leverer oss ny gameplay men det viste jo di fleste av oss. Men den gir oss grafikk og kraft som før kun var tilgjengelig for di hardbarka pc brukerne med det beste av maskinkraft.

 

Xbox360 er det råeste jeg har sett av en konsoll! Takk Gud for at jeg får en den 2 des...

5200319[/snapback]

 

Fy i helvete. Jeg måtte ut og hendte håndkle her nå pga siklinga. Jeg har spelt data siden 1982 og er heller ikke fanboy noe som helst. Har plukket opp det meste av ting på veien av spill, data, konsoll osv... Så det var godt å høre deg fra deg _LarZen_, som også er veteran, at det virkelig duger.

 

Blass cut scene? Tror du det kanskje kan ha noe med at de først renderet cut scene med tanke på at det var plass på en HD-DVD plate men så måtte de på slutten av utviklinga bare shrinke det passende ned på en eller annen måte for å få alt inn på vanlig DVD størrelse? Eller kanskje det bare var fordi det var en demo. Åkke som, har hørt at cut scenes i Call of Duty 2 (ferdig versjon til 360) faktisk lagger/hakker, mens spillingen er 60fps konstant.

 

Til dere andre - per i formiddag, torsdag 24/11, var det ingen demo konsoll oppe på Vinterbro.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

må si jeg synes Kameo så ganske bra ut jeg og.. og PGR3 ser veldig smud ut... helt glatt og shiny. najs grafikk ja... :D gleder meg til å se hva de klarer å presse ut av denne maskinen om et år eller to.. GoW lover bra... tenk deg da når de klarer å kjøre spill på alle 3 cores og har lært seg å programmere til den skikkelig bra.. da snakker vi eyecandy tror jeg... :D :D

Lenke til kommentar
Hvor mange stands var det der? Skiftet dem spill så ofte? Var det HD-monitorer?  :)

5200355[/snapback]

Jeg var på Spaceworld nede i byen(Oslo). Var 1 stand, der kunne du trykke å leke så mye du ville. Var endel folk så en må bero seg på å vente litt... :)

 

 

Da har jeg fått testet Xbox360 også. Og jeg må få si at til dere som har skrevet at Xbox360 er noe dritt og at grafikken er ikke bra trenger enten noen briller eller så har dere bare ikke peiling eller enda være dere er fanboys av noe anet og skriver piss.

 

Jeg har spilt i 20 år og har vært borti det meste kan du si, jeg er ikke fanboy av noen maskiner da jeg spiller på omtrent alt.

 

Det første jeg så var King Kong og fy faen for en forskjell ifra PS2 versjonen som jeg har testet. En kunne kanskje ikke forvente seg noe anna da PS2 begynner virkelig å bli utdatert nå.

 

Bidet var så utrolig skarpt og en så alt av detaljer ned til minste ting. Helt utrolig bra altså....

 

Så også på Kameo og det første som jeg la merke til var at i en cut sceen så var grafikken rimelig blass. Men så starta spillet og oh my God! En slik 3d følelse er det lenge siden jeg har sett...og texturene i ting er utrolig detaljert. Pent pent!

 

Så var det Call of Duty 2 sin tid og denne var jeg spendt på å teste pga jeg har kjørt samme demoen på datan min. Og det slår ikke feil her heller....et sylskarpt bilde og en flyt som kan få di mest hardbarka pc eiere til å skjelve litt i knea.

 

Alt i alt.....Xbox360 er ikke en maskin som leverer oss ny gameplay men det viste jo di fleste av oss. Men den gir oss grafikk og kraft som før kun var tilgjengelig for di hardbarka pc brukerne med det beste av maskinkraft.

 

Xbox360 er det råeste jeg har sett av en konsoll! Takk Gud for at jeg får en den 2 des...

5200319[/snapback]

 

Fy i helvete. Jeg måtte ut og hendte håndkle her nå pga siklinga. Jeg har spelt data siden 1982 og er heller ikke fanboy noe som helst. Har plukket opp det meste av ting på veien av spill, data, konsoll osv... Så det var godt å høre deg fra deg _LarZen_, som også er veteran, at det virkelig duger.

 

Blass cut scene? Tror du det kanskje kan ha noe med at de først renderet cut scene med tanke på at det var plass på en HD-DVD plate men så måtte de på slutten av utviklinga bare shrinke det passende ned på en eller annen måte for å få alt inn på vanlig DVD størrelse? Eller kanskje det bare var fordi det var en demo. Åkke som, har hørt at cut scenes i Call of Duty 2 (ferdig versjon til 360) faktisk lagger/hakker, mens spillingen er 60fps konstant.

 

Til dere andre - per i formiddag, torsdag 24/11, var det ingen demo konsoll oppe på Vinterbro.

 

Dr.Peedee

5200363[/snapback]

 

Vel når Kameo startet så var det sylskarpt bilde, så kommer en slik kort intro/cutsceen som forklarer litt. Og denne var mye blassere en resten...hvorfor vet jeg ikke. Kan hende du er inne på noe ang HD-DVD....men spillet ser helt sykt skarpt ut da :)

 

Så ikke noe tegn til hakking eller noe i demoen til COD2. Det eneste jeg så var en gfx feil i noen røyk sammlinger helt i starten i spillet. Men dette er jo ikke maskin feil men spillet/demoen som ikke er 100% stabil. Men jeg brydde meg om det i ca 00,5sec da alt anna var så himmla lekkert å se på!

 

Dem kjørte på samme skjerm som du har Dr.Peedee men i 27". Lurer jaggu litt på å skaffe meg en slik i 27" eller 32"....

 

Du får komme deg ut å teste å si hva du mener etterpå :)

Lenke til kommentar
Da har jeg fått testet Xbox360 også. Og jeg må få si at til dere som har skrevet at Xbox360 er noe dritt og at grafikken er ikke bra trenger enten noen briller eller så har dere bare ikke peiling eller enda være dere er fanboys av noe anet og skriver piss.

5200319[/snapback]

Akkurat det samme som jeg tenkte når jeg fikk se den 'live' (riktignok bare King Kong og CoD2).

 

Tror 9 av 10 av de som klager neppe har sett den selv - å dømme ut i fra screenshots på nett er jo umulig. Ta et screenshot fra en scene i en spillefilm og den ser også rimelig crap ut selv om filmen ser strøken ut med bevegelse...

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Det folk ikke tenker på med feks Kameo, er at alle flyvende skapningeri  bakgrunnen etc (som det er sykt mange av) er detaljerte modeller, ikke bare bakgrunnsteksturer. Dette krever sykt mye.

5200417[/snapback]

Hvis folk ikke tenker på det er det ikke sikkert at det er nødvendig med detaljerte modeller i bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Må si jeg ble meget skuffet over hdtv`en i kiosken. Trodde ikke det skulle være så store etterslep problemer på en såpass bra lcd skjerm.

 

Call of duty 2 var riktig ille når man tittet rundt, ble veldig grøtete. Virker som lcd sliter skikkelig med 60fps.

 

Så jeg kommer nok til å spille på min gamle tv og crt monitor inntil crt htdv`er blir mer tilgjengelige. Lcd fant jeg ihvertfall ut at jeg ikke skal ha.

Lenke til kommentar
Det folk ikke tenker på med feks Kameo, er at alle flyvende skapningeri  bakgrunnen etc (som det er sykt mange av) er detaljerte modeller, ikke bare bakgrunnsteksturer. Dette krever sykt mye.

5200417[/snapback]

Hvis folk ikke tenker på det er det ikke sikkert at det er nødvendig med detaljerte modeller i bakgrunnen?

5200847[/snapback]

 

Nei? Sa jeg det?

Sier bare at det viser det grafiske potensiale (Er grafikk og ikke gameplay folk har kommentert negativt)

Lenke til kommentar
Må si jeg ble meget skuffet over hdtv`en i kiosken. Trodde ikke det skulle være så store etterslep problemer på en såpass bra lcd skjerm.

 

Call of duty 2 var riktig ille når man tittet rundt, ble veldig grøtete. Virker som lcd sliter skikkelig med 60fps.

 

Så jeg kommer nok til å spille på min gamle tv og crt monitor inntil crt htdv`er blir mer tilgjengelige. Lcd fant jeg ihvertfall ut at jeg ikke skal ha.

5200904[/snapback]

 

Synes du det var et problem? Jeg så ikke noe etterslep i det hele tatt jeg...var en Samsung skjerm jeg så på.

Lenke til kommentar

Dem kjørte på samme skjerm som du har Dr.Peedee men i 27". Lurer jaggu litt på å skaffe meg en slik i 27" eller 32"....

 

Du får komme deg ut å teste å si hva du mener etterpå :)

 

OK, alle bilder og videoer jeg har sett fra slike stands i USA/Europa og fra disse leilighetene har vært med Samsung modellen som er forgjenger til min. Den jeg har finnes faktisk ikke i 27" i følge Samsungs produktsider. Finnes bare i 40" og 32".

 

Uansett, jeg får vel ta en titt. Bor litt utenfor byen.

 

Til han som så så veldig mye etterslep... jeg får det ikke til her hjemme... mulig jeg er for gammel altså. Eller at denne nyere modellen med bedre panel gjør ting bedre.. veit ikke. Men jeg har koblet til PC og spilt litt CoD2 demo, F.E.A.R og annet.. plages ikke av etterslep. Men, det er jo en ærlig sak å ha preferanser for ting. Finnes masse nice plasma der ute og.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Må si jeg ble meget skuffet over hdtv`en i kiosken. Trodde ikke det skulle være så store etterslep problemer på en såpass bra lcd skjerm.

 

Call of duty 2 var riktig ille når man tittet rundt, ble veldig grøtete. Virker som lcd sliter skikkelig med 60fps.

 

Så jeg kommer nok til å spille på min gamle tv og crt monitor inntil crt htdv`er blir mer tilgjengelige. Lcd fant jeg ihvertfall ut at jeg ikke skal ha.

5200904[/snapback]

 

Synes du det var et problem? Jeg så ikke noe etterslep i det hele tatt jeg...var en Samsung skjerm jeg så på.

5200925[/snapback]

 

I Kameo var det mindre tydelig men det er nok fordi det bare er 25/30fps. Det flyter jo dårligere enn 60fps så ghosting vil være mindre synlig da. Var ihvertfall langt mer tydelig i Call of duty 2 som var for det meste 60fps.

 

Var nok samme Samsung skjermen jeg så det på. Er vel samme skjermen i alle kioskene.

 

Nå skal det sies at framerate er noe av det viktigste for meg i spill og jeg gikk bevisst inn for å se om det var etterslep problemer. Når 60fps blir seende så ille ut som det gjorde så kan jeg bare ikke ha lcd. Ville blitt gal, hehe.

Jeg har bare spilt på CRT skjermer før og trodde ikke forskjellen skulle være så stor som den faktisk var.

Lenke til kommentar

Vi hadde en 42pd7200 hitachi plasma hele dagen. Og noe som gjorde meg glad var at det ikke var noe tegn til innbrenning i det hele tatt. Så det å spille hele dagen på en plasma skjerm er ikke noe prob. Og jeg kunne ikke se noe etterslep.

Selv har jeg en packard bell 30 tommer lcd med 25ms responstid og jeg kan se en del etterslep hvis jeg vil men når jeg spiller tenker jeg ikke på det. Husk at mange lcd-skjermer egentlig har høyere responstid enn oppgitt. Plasma er bedre der.

Lenke til kommentar

Da har jeg også prøvd 360. Hmm... brukte alltid å bli så sure på de som sa noe negativt om grafikken. Vanskelig å innrømme det, men jeg er litt skuffet. Grafikken er jo til tider glimrende, men det manglet noe liksom. Til tider ser personer klippet inn i spillet og jeg hadde forventet meg mer av hvor langt man kan se i spillet. Sliter fremdeles med å vise ting realistisk langt bak i bilde. Det blir bare disig i stede!

 

Dessuten var røyken noe skuffende på COD 2. Gjenstander lyste opp som sementblokker i stede for å bli vanskelige å se gjennom røyken. Det såg regelrett dumt ut. Dog var røyken i seg selv veldig realistisk om man såg den på avstand. Problemet begynte når du havnet inne i røyken.

 

Når jeg sto oppe med den radio greia og båten eksploderte så såg bryggene ubeskrivelig udetaljerte ut. Det var virkelig dårlig grafikk!!

 

I starten av kameo når du har kommet deg ned fra veggen så snudde jeg meg for å se på utsikten, men den var helt disig!! Hvorfor det? En effekt eller en feil? Fikk ikke spilt mer så jeg vet ikke om dette var gjennomgåene i demoen. Så kan noen andre som har spilt demoen eller gjør det snart bekrefte at bakgrunnen er utydelig..?

 

Så var det Kong. Likte grafikken her dog grafikken på t-rex var utydelig. Dessuten såg mennesken klippet inn ut slik som på COD 2. Er det dette folk har klaget over og kaller jaggies og antialias? Vel jeg vet ikke noe om dette, men det som slo meg var at logoen til xbox 360 når du skrur på maskinen såg også innklippet inn. RART! :hmm:

 

Sikkert mange som kommer til å hevde at konsollen sikker ikke var tilkoblet skikkelig, men kommer ikke det en slik Microsoft ansatt og fikser det? Vel jeg skal dra på en annen 360 kiosk å se om jeg finner de samme problemene der.

 

Må bare få sagt at jeg selvsagt skal ha meg 360 og spranget fra xbox er stort, kanskje hadde jeg bare for store forhåpninger? :hrm:

Endret av AltTrombone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Da har jeg også prøvd 360 osv..

5205305[/snapback]

Må si meg helt enig der, tenkte akkurat det samme når jeg prøve 360 på Spaceworld i går. Er nok desverre ikke noe galt, det skal være sånn tror jeg. Men jeg skal ha meg en jeg også, hadde nok for store forventninger. :p

Lenke til kommentar

Hvis folk og firmaer hadde slutte å hype noe så sinnsykt så kanskje vi hadde tatt imot ny produkter litt bedre. Det gjelder ikke bare konsoller, men pc-hardware, spill og filmer etc. Produsentene har faktisk et marked og teknologi å følge, så ikke forvent dere en ny verden av underholdning, selv om reklamefirmaene til produsentet prøver å overbevise dere om det.

 

"Revolusjonerende!" = gammelt++;

 

Det er greit nok for min del, da blir jeg aldri skuffa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...