Gå til innhold

merklig kvalitetsproblem i bassen


Anbefalte innlegg

Når jeg skrur lyden på 100% right eller 100% left isteden for centre i winamp

blir bassen bedre\høyere (det blir mer ihvertfall).

 

Etter min mening burde 2 høyttalere spille bedre\med mer bass enn èn.

 

noen som har en forklaring på dette?

 

+ og - er selfølgelig koblet likt/riktig på høyttalere og forsterker.

har et audigy 2 lydkort koblet til en nad 372 og høyttalere er dali 8008 hvis det hjelper noe på vei til en forklaring.

 

takk på fårhånd..

Endret av mAXIEE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt du sitter midt i en "null", altså en plass i området hvor basselementene nuller hverandre ut ved visse frekvenser.

 

Er det bedre bass om du står andre plasser i rommet eller flytter litt på en av høyttalerne?

 

Funker ikke det kan du prøve å bytte om + og - på èn av høyttalerne. Fasen bør være i orden innvendig i høyttalerne, men feil kan alltid skje.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Det er godt du sitter midt i en "null", altså en plass i området hvor basselementene nuller hverandre ut ved visse frekvenser.

 

Er det bedre bass om du står andre plasser i rommet eller flytter litt på en av høyttalerne?

 

Funker ikke det kan du prøve å bytte om + og - på èn av høyttalerne. Fasen bør være i orden innvendig i høyttalerne, men feil kan alltid skje.

5168369[/snapback]

 

Tusen takk for svar.

sitter litt uttafor sweetspot tror jeg ja.. så er godt mulig det ligger der.

Er ikke så lett å høre forskjell ellers i rommet så. Høytalerne er plassert ganske riktig også.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med forskjellige melodier / lydfiler? Hvis det skjer med alle så er det koblet feil et eller annet sted (som andre også har foreslått) eller så kan det være en eller annen "festlig" innstilling (stereobredding e.l.) i lydinnstillingene.

 

 

 

Så må jeg bare få si at emnetittel omgår tre-ords-regelen ved bruk av stygg orddeling (det heter Merkelig kvalitetsproblem)

 

(Jeg skulle vært emnetittelorddelingsmoderator...... :cool: )

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Mest sannsynlig har du koblet høyttalerne i motsatt fase til hverandre, og da "dreper" de hverandre når begge spiller!

Sjekk at + og - er koblet likt på både høyre og venstre kanal og til høyttalerne!

5177799[/snapback]

 

Er nok mest sannsynlig her feilen ligger ja. En fase feil på en av høyttalerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...