Gå til innhold

kan man dø av å drikke piss?


3raz3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urin hos en frisk person er i utgangspunktet sterilt, men det er alltid en viss infeksjonsfare som følge av bakterier. Det å drikke urin er en nødløsning og kan sees å forlenge livet med en til to dager men som nevnt i tidligere post så vil dehydreringsprosessen framskyndes som følge av salt innholdet - og anbefales følgelig ikke.

:nei:

Lenke til kommentar
I russland driver jo folk å ruser seg på fluesopp... De som ikke har råd til fersk sopp kjøper og drikker urinen til folk som nettop har spiste det. Stoffene som gir rus kommer ut igjen gjennom urinen... sykt.

5151356[/snapback]

 

Det er heller snakk om at den som spiser soppen fungerer som et filter, det å spise en fluesopp er ikke akkurat særlig helsebringende.

 

Ellers kan følgende linker anbefales.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Drinking_urine

http://en.wikipedia.org/wiki/Urine

Lenke til kommentar
Hsuk nå på at ditt urin er sterilt for deg.

5154470[/snapback]

 

Du vil strengt tatt kunne dø av flere grunner slik jeg ser det. Først og fremst vil du til slutt bli fri dersom du er på en øde øy. Dette kan kanskje unngås om du lager en svettesamler, og drikker alt det du perspirerer også, noe som blir litt vanskelig.

 

En annen ting er at som tidligere nevnt i tråden, så inneholder urin amonniak som jo kan være dødelig. I utgangspunktet er ikke mengden dødelig, men om man drikker sin egen urin om og om igjen vil nok dette kunne resultere i at amonniakken i urinen blir konsentrert nok til å være dødelig.

Lenke til kommentar

Vil egentlig giftstoffene kunne bli så konsentrerte at de blir dødelig, eller vil man dø av vannmangel først? Svette er jo også en måte å kvitte seg med veske, så uansett vil jo det bli bare mindre og mindre vann. Til slutt så må man vel ikke lenger og da er det stopp på drikkevarene.

EDIT: Jeg er egentlig ikke så interressert i tema altså :innocent:

Endret av premium
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Urin består vel at over 90% vann hvis jeg husker rett, altså få avfallsstoffer.

5156300[/snapback]

Jeg tror tallet er langt under 10% andre stoffer enn vann. F.eks består agurk av 96% vann og bare 4% andre stoffer. Den største posten av avfallsstoff er trolig salt. Jeg har hørt at den maksimale konsentrasjonen av salt man kan pisse er 1-2%. Til sammenligning har sjøvann ca 3-4% salt. Hvis man er på en flåte ute på et stort hav og lider av dehydrering så er altså det dummeste man kan gjøre å drikke sjøvann. Det vil bare addere salt til systemet og gjøre en ennå mer dehydrert. Det smarteste er å drikke urin. Da får man i hvertfall ikke mer salt i systemet.

Lenke til kommentar

Dette kan best finnes ut ved at trådstarter forsøker å drikke sitt eget urin 1-2 dager, og fører logg. Trådstarter burde ikke spise ved siden av, ettersom spørsmålet hans var om man ville overleve dersom man drakk sitt eget urin - dessuten kan jeg ikke se for meg at vedkommende setter seg godt til rette i sofaen for å se LOST eller hva det nå er som går, med en Grandiosa og et stort glass urin ved siden av.

Lenke til kommentar

Menneskets nyrer er jo rimelig "sløsete" da, sammenliknet med f.eks tilsvarende organer hos insekter - mennesker lever stort sett i miljøer med grei++ vanntilgang, og har ikke hatt særlig med utvelgelse på overleving av tørste.

 

Mennesker utskiller nitrogen i form av amoniakk, som ikke er direkte sunt, men det er svært lite konsenstrert. Greia er vel heller den at tarmene er veldig, veldig flinke på å ta opp mesteparten av vannet men la unyttige stoffer bli igjen - så kansje lønner det seg tom. avfallsmessig?

 

Forøvrig har vistnok ørkenreven noen sære vaner når det gjeller spising av egne ekskrementer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...