Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for Skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zuckron Postet i dag, 11:54

  Dette er litt off topic, men her ser jeg at å klokke ca 75Mhz er mye.. (rett meg hvist jeg tar feil;)) Jeg får klokket 200mhz på mitt X800SE før det begynner å bli litt artifacts.

Ja det er jo absolutt et relevant spørsmål, svaret er vel at alt er relativt. Hva som er "mye" henger etter mitt syn både sammen med den prosentvise økningen, men også til en viss grad hva "de andre" klarer på samme produkt.

 

Et eksempel med cpu'er:

Jeg har en Opteron 146 2Ghz, og en Celeron D 2,66Ghz prosessorer her, begge de to klarer ganske nøyaktig 50% overklokk, dvs Opteron 3,0Ghz (1,0Ghz overklokking) og Celeron 4,0Ghz (1,34Ghz overklokk)

Så man kan godt si de to klokker akkurat like bra, selv om Celeron faktisk klokker 340Mhz mer i ren økning... Eller man kan påstå at Celeron er en mye bedre klokker enn Opteron- begge deler er sant, alt er relativt!

 

Uansett høres det jo ut som du har et godt klokkekort der, hvor godt kommer da som sagt litt an på hva standard frekvensen er, og hvor vanlig det er å få 200Mhz økning :) .

Lenke til kommentar
Zuckron Postet i dag, 15:45

  Klokker fra 400 til 600 mhz 

Ja det vil jeg jo kalle en meget respektabel klokk da :thumbup: .

Trådstarter har tydeligvis helt sluttet å følge opp denne tråden, ettersom feks ManagHead's ynkelige 624Mhz på 6600GT fortsatt står som rekord :p he he.

 

Så med forbehold om manglende oppdatering har du jo rekorden her Zuckron. Står riktignok at det er fra 425Mhz på forsiden, og det står ikke oppført andre resultater, men det er jo i alle fall en meget bra klokk, prosentvis, uansett :)

Lenke til kommentar

Sånn, då har eg endeleg tatt meg tid til å oppdatere lista.

 

Send pm til meg vist du ikkje er på lista. (Berre dei fem beste skal være på lista).

 

 

Btw: har klart å klokke kortet mitt til 496/1220 og fekk 8119 poeng i 3dmark05(7800GT).

Endret av Elensar
Lenke til kommentar
Har et x300se 128mb pci-ex, som sitter i en dell pc`en til mutter og fatter.

 

core:363

memory: 230

 

Greide 8314 i 3dmark01, hehe. BIG FUN :w00t:

5460066[/snapback]

Hvilken cpu, siden nesten hele 3dmark 01 er kun cpu basert! Får mindre i 01 enn i 03, og det sier sitt, da cpuen min ikke er altfor kraftig.

Lenke til kommentar
Har et x300se 128mb pci-ex, som sitter i en dell pc`en til mutter og fatter.

 

core:363

memory: 230

 

Greide 8314 i 3dmark01, hehe. BIG FUN :w00t:

5460066[/snapback]

Hvilken cpu, siden nesten hele 3dmark 01 er kun cpu basert! Får mindre i 01 enn i 03, og det sier sitt, da cpuen min ikke er altfor kraftig.

5462502[/snapback]

 

På maskinen sitter en P4 3.2 og 1.5gb ram, men det er jo ikke max klokk på skjermkortet da..

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...