Gå til innhold

ny receiver og høytalere, lavt budsjett(4000,-)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har 500 selv, de rocker til prisen ! jeg har yamaha RX-v550 og kjører full 6.1 oppsett :)

 

og den du tenker til skal være bra vil jeg tro, masse gode erfaringer på komplett.no men, kan jo ikke sammelignes med H/K, Yamaha, Nad, Marantz osv!

5100378[/snapback]

 

 

Ville nok ikke gått for Eltax receiveren nei. Kjøp heller noe fra yamaha eller Denon, mye bedre! Det at den Eltax receiveren er oppgitt til 6*150W er bare humbug! Du trenger ikke være store matte matikeren for å skjønne at en receiver med 320W strøminntak kan levere ut 900W(6*150w). Du burde også titte litt på pioneer og NAD(hvis du ikke er så opptatt av det estetiske). Når det gjelder høyttalerne er de sikkert helt kurante første gangs høyttalere, er jo en fin pris på dem også.

Lenke til kommentar
OKey da går jeg for millennium 500, og dropper den receiveren.

 

Hva med denne da?  Den koster jo litt mer, er det noe som er bedre til samme prisen?

5101609[/snapback]

 

den er nok det beste du får til den prisen ja, spiller kjempegodt og har den fine funksjonen som gjør at du kan biampe fronthøyttalerne dine med de to ekstra kanalene for å få ekstra trøkk til bassen.

 

den ble faktisk kåret til testvinner hakket fremfor Yamaha RX-V657 som er storebroren til den Morten A linker til her.

 

skulle jeg handlet ny surroundreciever i denne prisklassen hadde jeg absolutt valg den. men igjen, hadde det vært opptil meg ville jeg heller satset på en pent brukt stereo forsterker og noen andre høyttalere. ;)

Lenke til kommentar
ville heller gått for yamaha jeg.

 

https://prisguiden.no/produkt/35120

 

denner har større strømforsyning, men somsakt eltax reciveren er helt sikkert en OK reciver. Men ikke noe jeg hadde valgt om jeg skulle hatt andre høyttalere senere.

 

Og de Eltax Mill 500 har en syk bass, så kjøp spikes!

5101850[/snapback]

 

 

skramle bass ?

 

uansett så er det vell neppe nødvendig og kjøpe spiks når budsjettet er presset så langt ned , blir sløsing med penger som kan gå til litt ok kabler

Lenke til kommentar

ja Skramle bass når de står på gulvet å ikke får demping. Om man bare får lufta til og flytte seg, og ikke alle tingene på rommet så ville jeg heller ha brukt penger på spikes. Det jeg har gjort, men på Dali Concept 10 oppsettet har jeg bare dempe matter, fungerer knall det også.

 

Men lykke til med oppsettet, Morten K har sikkert noen ider om han kommer online :D

Lenke til kommentar
Okey, da blir det det oppsettet. Kan noen fortelle meg om å biampe, eller gi meg link til noe som forteller om å biampe. Skjønner ikke helt dette

5123757[/snapback]

 

det betyr ganske enkelt at hvis du kjører 5.1 oppsett istedet for 7.1, så kan du bruke de to ekstra kanalene du har ledig til og kjøre dobbelt så mye effekt inn i fronthøyttalerne. les bruksanvisninga når du får pioneer forsterken din du så finner du nok fort ut! :)

Lenke til kommentar

trenger ikke bananplugger selv om man fjerner skinnene.. kan bruke spader også eller bare vanlig avisolerte kabler. men nå er jeg ikke sikker på om man må kjøre to kabeltrekk for å få utnyttet denne bi-amp funksjonen på pioneer forsterkern, eller om det er en automatisk funksjon man kan aktivere på forsterkeren. har ikke sett eller hørt det selv, bare lest det i diverse tester.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
OKey da går jeg for millennium 500, og dropper den receiveren.

 

Hva med denne da?  Den koster jo litt mer, er det noe som er bedre til samme prisen?

5101609[/snapback]

 

den er nok det beste du får til den prisen ja, spiller kjempegodt og har den fine funksjonen som gjør at du kan biampe fronthøyttalerne dine med de to ekstra kanalene for å få ekstra trøkk til bassen.

 

den ble faktisk kåret til testvinner hakket fremfor Yamaha RX-V657 som er storebroren til den Morten A linker til her.

 

skulle jeg handlet ny surroundreciever i denne prisklassen hadde jeg absolutt valg den. men igjen, hadde det vært opptil meg ville jeg heller satset på en pent brukt stereo forsterker og noen andre høyttalere. ;)

5102053[/snapback]

Pioneer VSX-915 ble ikke bare testvinner,men den ble også kåret til årets beste reciver i budsjettklassen av L&B. Jeg tror nok likevel jeg heller ville kjøpt en Harman/Kardon AVR-235. Den koster akkurat nå 3995 kr på tilbud,men har kostet 5995 kr. Den er mer strømsterk og derfor bedre egnet til å drive store høyttalere.

 

Når det gjelder høyttalere,så vet vi jo alle her at de Eltaxene er noe dritt.

Greit de har bass og trykk,men de mangler det viktigste,nemlig mellomtone.

Det er mellomtonen som gir musikken liv og troverdighet og det er akkurat det en billig høyttaler ikke har.

Derfor ber jeg ALLE som har dårlig råd om å kjøpe brukte høyttalere.

Da får man mye høyere lydkvalitet for pengene. :)

 

Edit: Hvis du absolutt skal ha nye høyttalere i den størrelsen som Eltaxene,så har jeg mye mer tro på Proson Libra 1004 (1995 kr),Proson Stratego Top 10 (1982 kr)ler et par Cerwin-Vega.

 

Edit2: Litt over budsjettet ditt,men her er et eksempel på hvor gode høyttalere du kan få hvis du kjøper brukt.

Dali 909 har jeg hatt selv for noen år siden. Det er noen gode høyttalere som det er morro å spille høyt med!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt forsterkeren(vsx 915s), men høytalerne er ennå ikke sendt.

 

Jeg må ikke ha høytalere på denn størrelsen, men eltax høytalerne var de jeg fant som kostet under 2000,- som var best. Hvis det er noen som er bedre så si fra.

Jeg må ha høytalere som er bøk farge pga rommet de skal være i.

 

Jeg kan kjøpe høytalere til 2500,- fordi jeg fikk forsterkeren til 2999,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...