Goldruin Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 hei kjøpt ny HDD på 250 gig. dette skjedde: 1: i oppstarten sies det at kabelen er gal, og derfor går det saktere 2: den ble installert, likevel fant jeg den ikke. jeg lastet ned driver og det funket 3: DET ER BARE 127 GB!?????? HJEEEELP!
JohndoeMAKT Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Dersom jeg ikke tar helt feil er det en sticky i denne kategorien du ikke har lest.
valentino Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Dette er et kjent problem. Du finner svar på spørsmålet ditt i stickyen øverst på siden. Mer nøyaktig under punkt 1. Om du ikke skjønner det som står der må du gi litt info slik at folk kan hjelpe deg: Hvilket OS kjører du? Hvilken servicepack har du installert? har du OS på disken som du har problemer med? Hvilken kontroller har du, eller evt. hvilket hovedkort du har. mvh. Valentino
Goldruin Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 oj, haha, så ikke den jeg men leste gjennom og forstod ikke så mye heller :S - jo, jeg har en disk på30gig med XP sp1 - Den nye er helt blank. - hvilket hovedkort? står det et sted? er på systeminfo nå. eneste jeg så som kunne ligne noe var X-86 eeller noe sånt noe. Systemtypen er det visst :S
General_musa Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 legg inn sp2 så skal du se at det skjer noe gøy......
Goldruin Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 haha får vel laste ned det da, haha
lavizh Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 (endret) Eventuelt bare lagre denne filen som .reg, dobbeltklikke på den og vips så har du 48-bits LBA-addressering. http://home.broadpark.no/~lclura/bah/diskaxx.reg man trenger ikke legge inn hele SP2 bare for dette Endret 1. november 2005 av lavizh
Goldruin Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 Eventuelt bare lagre denne filen som .reg, dobbeltklikke på den og vips så har du 48-bits LBA-addressering. http://home.broadpark.no/~lclura/bah/diskaxx.reg man trenger ikke legge inn hele SP2 bare for dette 5092891[/snapback] jeg la inn. er det meningen at volumet skal hoppe opp til 250 gig nå? eller må jeg gjøre noe mer? er fortsatt kun 127 gig
JohndoeMAKT Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Er det størrelsen på partisjonen eller disken som er 127GB? Kjør diskmgmt.msc og se hvor stor selve disken er der.
Goldruin Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 Er det størrelsen på partisjonen eller disken som er 127GB? Kjør diskmgmt.msc og se hvor stor selve disken er der. 5092980[/snapback] har rebooted, og det står kapasitet 128 gig, ledig plass 127.93
General_musa Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 da må det nok kansje en bios oppdatering til... magnus
Goldruin Skrevet 2. november 2005 Forfatter Skrevet 2. november 2005 da må det nok kansje en bios oppdatering til... magnus 5093122[/snapback] ja, det kan jeg tenke meg, for det står at det er 130gig i oppstarten, og det er det vel biosen som bestemmer? beklager at jeg er så sykt blank, men hvordan finner jeg ut hvilket biosversjon som skal oppdateres?
valentino Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 du har ikke svart på hva som er i disk manager. Det du må se etter er om det er noe det står unallocated på. bildet som ligger ved er fra min disk manager.. der alt er partisjonert. hver stripe er en fysisk disk. Om Windows ser hele disken din, men bare har partisjonert 127 gb av det så ser du et skille på en av strekene. Du ser også hvor stor disken er registrert som. mvh. Valentino
General_musa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 hei, skal du oppdatere din bios må du være klar over at det alltid er en liten risiko med dette, men det går neeeesten alltid bra.. det du gjør er å finne ut hvilket merke og modell hovedkortet ditt er... det står ofte på pakken du fikk det, det står på hovedkortet(mellom pci portetne(de hvite greiene med ekstra kort i) så går du på hjemmesiden til produsenten, så står det ofte bruksanvisning der... må løpe, må kjøre sjenene til byen... musa
kpolberg Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 (endret) Nå er ikke problemet hans at biosen er for gammal da, når han tross alt har en s-ata disk. Problemet til denne gutten er at han ikke vet hvor Computer Management konsollen er. EDIT: Leste feil, trodde det stod noe om S-ATA, det gjorde det altså ikke. Endret 4. november 2005 av kpolberg
ducmaster Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 har du prøvd partition magic?med det programmet kan du vertfall hente fram de resterende gigabytene uten å installere inn sp2
squabbish Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Gjør som Valentino sier og sjekk Disk Manager først. Høyreklikk på "my computer" velg "manage" gå så til "manage disks"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå