Gå til innhold

Lei av WOW, nye tips til mmorpg?


Anbefalte innlegg

Jeg og trodde darkfall var laget av norske folk, men den gang ei ? Sikkerpå at razorwax var norsk og sto bak spillet å ikke aventurine ? jaja.

 

Men et annet norsk MMO som ser lovende ut er Age Of Conan

 

Får jo se hva det blir men det ser ut til at det går bedre enn hva det gikk med World Of Midgard, noe jeg tror ville blitt en større hit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og trodde darkfall var laget av norske folk, men den gang ei ? Sikkerpå at razorwax var norsk og sto bak spillet å ikke aventurine ? jaja.

 

Men et annet norsk MMO som ser lovende ut er Age Of Conan

 

Får jo se hva det blir men det ser ut til at det går bedre enn hva det gikk med World Of Midgard, noe jeg tror ville blitt en større hit.

5510137[/snapback]

 

Jo det er fortsatt laget av norske folk. Razorwax gjengen flyttet i nye lokaler i Kreta og fikk utenlandske medlemmer på laget også. Så norske gjengen holder fortsatt på bare at de er mye større . Har snakket med dem en del så jeg har handson info :)

 

Angående beste MMORPG`s så var det SWG men å kutte ut 32 professions til 8 ødela mye av unikheten med spillet.

 

City of Heroes og City of Villains er mye mer interaktiv enn hva du er vant til. Du kan fly rundt og virkelig føle du er en superhelt/superskurk. Dessuten er PvP en logisk del pga Helter vs Skurker :)

Når du sparker en person ned fra ett tak så vil han også ta falldamage. Det er ordentlig fysikk inn i spillet og når du slåss så banker du ikke bare ett tall i hodet på han. Alt er mye mer levende og interaktivt. Missions er en HEL DEL bedre enn andre også.

 

Men eneste minuset som jeg ikke vet gjelder fortsatt og det er at med PvP så kommer man ikke noe videre. Villains er en base som de må forsvare fra oss helter noe som er dødsbra laget men det er umulig å ta over den helt ... så jeg skjønner ikke vitsen med å PvP egentlig, det er ingen gevinst med det.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Er det noen MMORPGs der hver enkelt spillers innsats faktisk teller? Jeg tenker på bytutvikling, styre av politikk osv.

5504490[/snapback]

http://www.atitd.com/

A tale in the desert har dette. Man bygger opp egypt fra bunn av. Spillere utvikler teknologien, som gjør at man enklere kan lage ting man trenger.

Lenge siden jeg har spillt det nå. Tror andre periode nettopp er over. Spillet starter på nytt når en spiller har klart alle testene til farao. (Noe som kan ta noen år :p). Greia blir som oftest å gå sammen med en gruppe og hjelpe en med å oppnå målene(testene).

 

Det er ikke slossing i spillet. Det går mer ut på å samle ressurser, og bygge ting, og samle seg kunnskap for å kunne bygge mer. De største spillerne gjør mer for Egypt, enn en vanlig spiller som meg selv. De donerer ressurser til universitetene i spillet for å få nye teknologier.

 

En bra sak der, er at man har dev. chat nede i hjørnet, der "farao" forteller hva som skjer, har skjedd i spillet (historie messig), og diverse dev. prat som nye ting i spillet. Nedetid er noe jeg aldri opplevde. Når "farao" lagde en ny ting i spillet, så blir det oppdatert mens man spiller. Det hender han anvbefaler en relogging hvis det er noe oppdatering av GUI eller lignende. De har også lagen en linux klient :)

 

Vil si at det er et artig spill, men jeg blei lei det. Sikkert fordi jeg ikke ble med noen store 'guilder' og blei sittende med det samme hele tiden.

 

Edit:

Glemte å ta med at man kan være med på å lage/stemme på lover. Lover, som kan være alt fra "Ikke lov å hugge ned treet i min hage", til lover om forrurensing, kan man skrive som forslag, og så må man få andre spillere til å stemme for den.

Endret av neero
Lenke til kommentar
Er det noen MMORPGs der hver enkelt spillers innsats faktisk teller? Jeg tenker på bytutvikling, styre av politikk osv.

5504490[/snapback]

http://www.atitd.com/

A tale in the desert har dette. Man bygger opp egypt fra bunn av. Spillere utvikler teknologien, som gjør at man enklere kan lage ting man trenger.

Lenge siden jeg har spillt det nå. Tror andre periode nettopp er over. Spillet starter på nytt når en spiller har klart alle testene til farao. (Noe som kan ta noen år :p). Greia blir som oftest å gå sammen med en gruppe og hjelpe en med å oppnå målene(testene).

 

Det er ikke slossing i spillet. Det går mer ut på å samle ressurser, og bygge ting, og samle seg kunnskap for å kunne bygge mer. De største spillerne gjør mer for Egypt, enn en vanlig spiller som meg selv. De donerer ressurser til universitetene i spillet for å få nye teknologier.

 

En bra sak der, er at man har dev. chat nede i hjørnet, der "farao" forteller hva som skjer, har skjedd i spillet (historie messig), og diverse dev. prat som nye ting i spillet. Nedetid er noe jeg aldri opplevde. Når "farao" lagde en ny ting i spillet, så blir det oppdatert mens man spiller. Det hender han anvbefaler en relogging hvis det er noe oppdatering av GUI eller lignende. De har også lagen en linux klient :)

 

Vil si at det er et artig spill, men jeg blei lei det. Sikkert fordi jeg ikke ble med noen store 'guilder' og blei sittende med det samme hele tiden.

 

Edit:

Glemte å ta med at man kan være med på å lage/stemme på lover. Lover, som kan være alt fra "Ikke lov å hugge ned treet i min hage", til lover om forrurensing, kan man skrive som forslag, og så må man få andre spillere til å stemme for den.

5527879[/snapback]

Gratis?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Spiller selv EverQuest 1, og stortrives (femte året nå). Har absolutt ingen planer om å gå over til noe annet enda, og bruker 90% av fritiden min på dette.

 

Litt forundret over at ingen har nevnt Vanguard: Saga of Heroes. Har fulgt med lenge, og er selv i betaen - gleder meg veldig til det lanseres.

 

Ellers er Dungeons and Dragons Online i emninga. Det ser unektelig ganske lekkert ut.

5371074[/snapback]

 

Bare spør...

 

Kan du gjøre en sammenligning mellom dette spillet og world of warcraft for oss?

 

vanguard - wow

Endret av ulv
Lenke til kommentar
Jeg testet Star Wars Galaxies igjen idag. Dem hadde forandret på helle spillet så jeg håpet at det var bedre nå.  Og DAMN hele spillet er så mye bedre....

 

Anbefaler alle som ga opp dette spillt pga ræva gameplay tester det igjen. Du får spille gratis uansett om du har spilt det før.

5323893[/snapback]

 

 

Hva du mener med at man får spille det gratis?

 

har spillet, slutta og spille det for 2 år siden, fordi det var litt vanskelig gameplay ja, koster det ingenting å spille det mere?

Lenke til kommentar
Hva du mener med at man får spille det gratis?

 

har spillet, slutta og spille det for 2 år siden, fordi det var litt vanskelig gameplay ja, koster det ingenting å spille det mere?

6015088[/snapback]

 

De trekker penger fra min konto hvertfall. Ca en hundrings i mnd. Så gratis er det ikke. Kanskje han snakket om en trial?

Lenke til kommentar
Hele pointet med ett MMORPG er jo å leve i en stor interaktiv verden sammen med tusenvis av andre spillere, det er IKKE Guild Wars.

5089148[/snapback]

 

 

Kanskje litt off-topic, men hva mener dere er kjennetegnene på et MMORPG, generelt? Hva gjør et MMORPG til et MMORPG?

Lenke til kommentar
Gå rundt, styrer en person, level muligheter!

Plukker opp ting etter man har drept fiender!

 

Tar imot oppdrag!

 

og siden det er MMO så er det seff Online!

6044068[/snapback]

 

Lol

 

MMO Betyr jo Massive Multiplayer Online.

 

RPG er jo Rollebygging/Karakterbygging.

 

Å skape deg en unik person som folk rundt i landet kjenne igjen. Det er jo det som er rolle spill.

 

Det med å grinde eller gull og exp har jo så å si ikke så mye med selve rolle spillingen å gjøre. De står ikke på nasjonal teateret å gjør det samme om og om igjen, fordi det er ikke rolle spill.

 

Jeg synes MMORPG er ett spill der du skaper deg en karakter som bli gjenkjent av personer rundt om i verden. Få mange venner og fiender. Joine Laug og sloss mot hverandre. Bestemme deg om hvilken holdning du skal ha, god eller vond.

 

Det er rollespill på sitt beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...