Gå til innhold

Kiss med nye mediespillere


Anbefalte innlegg

Ett viktig spørsmål er hvorvidt KISS har klart å rette opp i den uendelig mengde feil som har vært på 558. Jeg har selv en 558 og det er gabske mye som har blitt rettet etterhvert, men ting som KISS velger å ignorere og helst ikke vil snakke om når kunder maser om update er white noise problemet på lyden. Noe som tyder på at de ikke helt har taket på denne feilen. Dersom denne er løst på den nye maskinen skal jeg vurdere å oppgradere, men ikke før jeg er helt garatert at den virker mer tilfredstillende enn 558.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvor blir det av toppmodellene? Skulle komme modeller med mulighet for opptak, spurte Kiss om dette i Aug, de sa de skulle bli lansert i Sep.

Bruker selv en 508 nå, må si jeg stort sett har vært meget fornøyd :yes:

5085587[/snapback]

Går fint å kjøpe en ny harddisk da :roll:

5086475[/snapback]

Hva hjelper det med ny harddisk?? dp600 og 608 har ikke muligheten for opptak,

tror nok du feiltolka meg litt her...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

søren også.. bare det som mangle, ellers hadde jeg kjøpt, den får vente til det kommer en med opptsk av tv, og slik at man kan ta opp 1 kannal mens man ser på en annen, og større harddisk selvfølgelig

Lenke til kommentar

Jeg undres litt over dette produktet. Hva er det egentlig? Er det en opptaker? Det snakkes om at den støtter divx i HD men ikke xvid HD, snakkes det da om encoding/opptak?

 

Hvorfor kan man ikke ha større harddisk i den, er det 2,5" som er integrert? Som forklarer 80-100GB.

 

Kan man kjøre egne OS på disse med en mod-flash for å "omgjøre" de til HTPC?

 

Hvis det snakkes om at den støtter Divx HD avspilling så forstår jeg ikke hvorfor den ikke støtter andre som Xvid i HD, det er jo kun et codec som ikke krever mer CPU enn Divx HD avspilling og mye mer anvendt på privat(ikke pirat) markedet. Og nøyaktig hvilken "HD" oppløsning snakkes det om, 1920*1080p, noe som krever en meget kraftig CPU.

 

Men jeg savner en oppklaring i hva dette produktet faktisk er.

 

Synes det virker som en merkelig hybrid av "DVD"/HDD Opptaker og HTPC og jeg forstår ikke helt behovet for et produkt derimellom. Hva skal jeg med en "medieavpsiller" som støtter div opptaksformater, hvis jeg ikke har tatt opp noe å avspille?'

 

En slik type avspiller uten opptak virker for meg nesten litt absurd. De kunne vært kjekke hvis man ville ha en "begrenset" HTPC som bare spilte av ting man encodet eller lastet ned(lovlig) fra en PC el. og la på en server, men hvorfor ikke da heller ha en ordentlig HTPC som kan flere ting, eller en HDD/DVD opptakter som også kan flere ting.

 

Jeg synes produktideen er tilnærmet sterkt foreldet og erstattes av både HDD/DVD opptaker og/eller HTPC.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette produktet er rett og slett for de som ønsker en rimelig enhet i stua som kan spille av alle filene som ligger lagret på de andre PC-ene i huset. Det er tross alt langt rimeligere med 2500 kr for en boks som denne enn en HTPC boks som koster minimum 8000 og trives langt bedre med en LCD-TV enn de TV-ene de aller fleste har i dag.

 

en DVD-opptager kan ikke kobles til hjemmenettverket, og kan dermed ikke spille av filene som ligger lagret på husets PC-er.

 

Xvid krever mer prosesseringskraft enn DivX, derfor er sannsynligvis ikke Xvid HD-støttet. Og ja den takler 1920x1080, hvorvidt det er interlaced eller progressive vites ikke enda.

Lenke til kommentar
Men hvor blir det av toppmodellene? Skulle komme modeller med mulighet for opptak, spurte Kiss om dette i Aug, de sa de skulle bli lansert i Sep.

Bruker selv en 508 nå, må si jeg stort sett har vært meget fornøyd :yes:

5085587[/snapback]

 

Litt usikker med hva du mener med opptak. DP558 har tuner og harddisk og dermed mulighet for opptak og den har vært på markedet lenge.

 

For de som er nyskjerrige på KISS produkter og andre medieavspillere og folks erfaring med disse kann jeg anbefale MPC Club. Der kan du lese masse om de forskjellige modellene til KISS og det finnes også alternative FW som gjør at man letter kan endre på grensesnitt (lage eget) osv.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Det går jo an på HTPC med TV-kort så hvorfor ikke i et litt flatere format?

5089268[/snapback]

 

Selvfølgelig går det fint med HTPC, men disse koster også langt mer enn 2500 kr. DVD-opptagere anser jeg som enheter fra Pioneer, Panasonic, Philips, Sony og tilsvarende.

Lenke til kommentar
Men hvor blir det av toppmodellene? Skulle komme modeller med mulighet for opptak, spurte Kiss om dette i Aug, de sa de skulle bli lansert i Sep.

Bruker selv en 508 nå, må si jeg stort sett har vært meget fornøyd :yes:

5085587[/snapback]

 

Litt usikker med hva du mener med opptak. DP558 har tuner og harddisk og dermed mulighet for opptak og den har vært på markedet lenge.

 

For de som er nyskjerrige på KISS produkter og andre medieavspillere og folks erfaring med disse kann jeg anbefale MPC Club. Der kan du lese masse om de forskjellige modellene til KISS og det finnes også alternative FW som gjør at man letter kan endre på grensesnitt (lage eget) osv.

5088587[/snapback]

Fullstendig klar over at det er tuner på 558. Venter på at dette skal komme i den nye serien (600).

Noen som har hørt noe?

Lenke til kommentar

Det at HDD/DVD opptaker ikke kan kobles til et hjemmenettverk vil jeg tro er kun pga. at man ikke har lagt til funksjonen i disse spillerne.

 

Jeg synes at en kombinasjon av medieavspiller og dvd/hdd opptaker hadde laget et mye mer attraktivt produkt. En (la meg kalle det hdd opptaker) HDD opptaker ligger kanskje bittelitt høyere i pris, men den har mye av funskjonene som en medieavspiller har. Skal man kombinere disse 2 enhetene vil jeg tro at prisen ikke behøver å bli altfor mye høyere siden de krysser hverandre på en del ting.

 

Siden de fleste HDD opptakere(med eller uten DVD brenner) lages av store "stue" produsenter så vil kanskje den enkleste overgangen være at medieavspillerne får HDD opptak funksjonalitet, så er man i mål :).

 

Men jeg lurte på det du sa med at en medieavspiller fungerer bedre med en vanlig TV enn en HTPC? Hva tenker du på da? At den er bedre tilrettelagt for PAL og NTSC og at den gir disse oppløsningene "native" ift. eks. tv-utgang på et billig skjermkort?

 

Men som sagt, hadde man kombinert disse to enhetene opptaker/medieavspiller hadde jeg nok sett det mer fristende. Etter å ha kikket litt på de så liker jeg produktene, men jeg merker med en gang at jeg savner muligheter.

 

Det den kunne vært perfekt til kanskje, hvis man fikk en ennå billigere medieavspiller, var om man skulle lage "film soner" i et hus. Hvis den da har trådløst nettverk er den perfekt for å distribuere film/bilde eks. til et soverom, barnerom, kjeller/loft stue osv. også kan man ha en HTPC/opptaker i stua.

 

Da kan jeg ta opp favorittprogrammene til eks. dattern min, samt lagre DVD platene på serveren så kan hun se de når hun ønsker på sitt oppholdsrom. Hvis man får slike enheter med trådløst ned i rundt 1.500, og da er ikke HD strengt tatt nødvendig, så hadde det vært en bra løsning.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men jeg lurte på det du sa med at en medieavspiller fungerer bedre med en vanlig TV enn en HTPC? Hva tenker du på da? At den er bedre tilrettelagt for PAL og NTSC og at den gir disse oppløsningene "native ift.  eks. tv-utgang på et billig skjermkort?

5089614[/snapback]

 

Det kommer nok enheter som takler alt iløpet av kort tid også, men prisen vil nok være en helt annen. Kiss har spillere som støtter opptak og har TV-tuner, så det finnes noen produkter som klarer det også.

 

En vanlig PC eller en HTPC er hovedsaklig tilpasset bruk av D-SUB eller DVI, det er ikke alltid tv-utgangen holder så god kvalitet, men til gjengjeld vil det bli veldig bra når man har en flat-tv med f.eks. DVI tilkobling. Jeg synes nesten at det er en nødvendighet å ha en flat-tv med DVI eller VGA inngang ved bruk av HTPC. Selvfølgelig så er også en projektor også et alternativ :)

Lenke til kommentar
Hvilke kilder har du til at Divx i HD(hvilken res?) er såpass mer CPU intensiv enn Divx i HD(hvilken res?), at de ikke kan spille begge fra denne boksen? Og hvor mye mer er det snakk om? Er det i hele tatt noen forskjell?

5089752[/snapback]

 

Det er liten forskjell på DivX HD og DivX HD ja ;) Men Xvid er kjent for å bruke mer prosessorkraft enn DivX. De som har maskiner under 1 GHz og ingen avlastning på skjerkortet har raskt merket at Xvid avspilling kan gå dårlig, mens DivX går strålende.

Lenke til kommentar

Ok, for jeg kjenner til andre som bruker Xbox med sin 733Mhz Celeron CPU(?) som er under 1Ghz som spiller Xvid HD, men det kan sikkert variere.

 

Men den relle årsaken til at produsenter som Kiss ol. sier at Xvid krever mer CPU er vel fordi de bruker egne decoding chip for Divx, mens slik ikke finnes for Xvid(open source)

semiconductor manuafatures arent going to design a chip for codec without corparate backing
og dermed krever Xvid indirekte mer CPU siden den ikke kan dekodes via egen dedikert chip.

 

Jeg vil tro at det er dette "største" hinderet når man skal lage billige bokser som støtter HD content i flere formater. Divx decode chipen er rimelig, men kraftig CPU er dyrt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fullstendig klar over at det er tuner på 558. Venter på at dette skal komme i den nye serien (600).

Noen som har hørt noe?

 

Det vil i så fall være den kommende DP678. Den vil komme med DVD-opptaker, HDD og tuner. Men svar fra Claus Iversen på KISS (en fra MPC spurte), var at denne ikke er å forvente før Q1 2006. Nå er KISS liiitt kjent for at ting tar tid, så ikke bli for skuffet om du ikke ser denne i butikken inne utgangen av mars ;)

Lenke til kommentar
DP687 høres ut som en interessant enhet. Er det laget noen produkt brosjyre for denne ennå?

 

PS!

Hvorfor kaller man ting DVD opptaker når det som regel er HDD opptaker man bruker :p

5090316[/snapback]

Legger ved en pdf som jeg fikk på mail av Kiss i August. Oversikt over hele 600 serien :)

 

EDIT: Går det ikke å legge ved pdf her?

Endret av Royal
Lenke til kommentar
Det er en del filtyper som ikke kan legges ved. Endre navn fra .pdf til f.eks .jpg og gi tydelig info om at alle som laster den ned må endre filnavn tilbake for å kunne åpne den.

5092265[/snapback]

Ok, prøvde å legge den inn etter .jpg men fortsatt kommer den ikke med :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...