Gå til innhold

Kiss med nye mediespillere


Anbefalte innlegg

DP687 høres ut som en interessant enhet. Er det laget noen produkt brosjyre for denne ennå?

jeg nevner igjenn MPC. Mye intresant som mange forumbrukere finner ut. HAr ikke funnet noe brosjyre enda, men det er faktsik slike steder man får informasjonen raskest. Kiss er desverre ikke flinke til å legge ut framtidige nyheter på siten sin.

 

PS!

Hvorfor kaller man ting DVD opptaker når det som regel er HDD opptaker man bruker :p

 

Fordi det ikke er samme ting. Jeg nevnte spesifikt DVD-opptaker her fordi denne kommer med DVD-brenner, ikke bare leser, og dermed mulighet til opptak dirrekte. Altså en DVD-opptaker ;) (dette har ikke DP558). Det at folk flest vil bruke HDD istede er en helt annen sak. En annen ting er at man får mulighet til å rydde på HDD uten å måtte FTP'e innholdet over på en annen PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MPC er en bra link :)

 

Det jeg tenkte på med å kalle noe for DVD opptaker er at jeg har sett noen produkter som ikke har DVD brenner, kun leser og som har HDD typisk rundt 80GB men alikevel kaller det DVD opptaker kun fordi enheten kan ta opp.

 

Navnet stammer også fra en naturlig utvikling ved at du for en stund siden fikk disse enhetene kun med DVD brenner og ikke HDD. HDD kom først en stund senere. Derfor synes jeg navnegivingen ikke lenger er like god som den kanskje var i starten.

 

Eneste optiske stue enheten med opptaksmulighet som navnet holdt seg for var vel CD opptakeren man fikk kjøpt som hadde 2 drev og kopierte musikk cd'ene dine.

 

Skal man begynne å kalle det for "BlueRay Opptaker" og "HD-DVD Opptaker" når disse standardene er på plass?

 

Jeg synes det er mye bedre med et generellt navn og at modellnavnet eller merkinger på kabinettet står for funksjonalitet. En opptaker bør heller ikke ha kun leser, men kun brennere hvis den har optisk media.

 

Kall det heller "MediaRecorder, DigiRecorder, HomeTheaterRecorder(HTR), HomeCinemaRecorder(HCR)++" og at modellnavnet og/eller merkinger referer til om det har DVD(4/9), HDDxx(xx for størrelse), BlueRay, HD-DVD, CD osv.

 

Jeg synes navnet "DVD opptaker" nå begynner å bli villedende, men for den generelle forbruker er det kanskje enklere?

 

Det samme synes jeg forsåvidt gjelder for MP3 spillere. Noen støtter også WMA og OGG osv, mye bedre om de kalte det "SoundMan" eller noe med Music, Tune el i navnet. Jeg synes det blir feil når man lar en standard gi navnet for en hel kategori. En dårlig praksis.

 

Man har såvidt skjønt dette med bærbare enheter som spiller både lyd og bilde som er kalt mediaplayer el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Stemmer jeg mente å huske et slikt navn. DVR har jeg hørt mye, samme med PVR(uten å huske hva det var). DVR hadde vært et bedre uttrykk i salgsøyemed også, men det er nok for å gjøre det enklere for den gjevne forbruker at de kaller det DVD Opptaker.

 

SE gjorde en artig ting med W800i og ga den betegnelsen WalkMan, som er et godt gammelt uttrykk for bærbare media enheter. DiscMan var også et uttrykk, men det begrenset seg til media igjen.

 

Slikt sett synes jeg Mediaplayer/Mediaspiller er et godt uttrykk for den enheten vi snakker om her i denne tråden. Men når den vil kunne ta opp blir det kanskje bedre å kalle den DVR. Eller DMR, Digital Media Recorder....

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har egentlig ikke tenkt så mye over at det er frovirrende begreper. Har heller aldri lagt merke til å noen har kalt noe en DVD-opptaker(-recorder) uten at det faksisk er mulighed til å ta opp til DVD. Da vil jeg heller si at Media-recorder er mer forvirrende for det sier egentlig ingen ting om hva slags type medie det er mulig å ta opp på.

 

SE gjorde en artig ting med W800i og ga den betegnelsen WalkMan, som er et godt gammelt uttrykk for bærbare media enheter. DiscMan var også et uttrykk, men det begrenset seg til media igjen.

 

At ingen andre har brukt walkman-navnet på sine musikk-avspillere er at dette er en registrert varenavn (DiscMan også). Eneste grunnen til at navnet nå kommer igjenn på mobiler er fusjonen mellom Sony og Ericsson.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

kan noe gi meg et svar på når det kommer en media avspiller som denne, som kan spille av alt, men også kan ta opp TV å kobles til en annen pc i nettverk. trenger ikke å vere en dvd recorder i den, for det kan man bruke pcen til. og USB kontakter så man kan legge til kameraer, mp3 spiller osv..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
kan noe gi meg et svar på når det kommer en media avspiller som denne, som kan spille av alt, men også kan ta opp TV å kobles til en annen pc i nettverk. trenger ikke å vere en dvd recorder i den, for det kan man bruke pcen til. og USB kontakter så man kan legge til kameraer, mp3 spiller osv..

5094517[/snapback]

 

 

Spesifiser "alt".

Lenke til kommentar

Xell:

Jeg er klar over at de kaller W800i og enkelte andre modeller for WalkMan fordi de er fusjonert med Sony og derfor har rettigheter til å bruke merkenavnet.

 

Skulle det vært slik at navnet tilsa hva man kunne ta opp på så burde man også kalt enkelte enheter for HDD opptaker, derfor jeg mener det kan være misvisende. Men man kan mene mye om mangt.

 

Hvis mediarecorder med beskrivende modellnavn er forvirrende så er vel også mediaspiller/player forvirrende i forhold til hva man kan avspille.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
kan noe gi meg et svar på når det kommer en media avspiller som denne, som kan spille av alt, men også kan ta opp TV å kobles til en annen pc i nettverk. trenger ikke å vere en dvd recorder i den, for det kan man bruke pcen til. og USB kontakter så man kan legge til kameraer, mp3 spiller osv..

5094517[/snapback]

 

 

Spesifiser "alt".

5099818[/snapback]

 

pirkete da... nesten alt da.. fornøyd?

samme som de some diskuteres her i tråden

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
kan noe gi meg et svar på når det kommer en media avspiller som denne, som kan spille av alt, men også kan ta opp TV å kobles til en annen pc i nettverk. trenger ikke å vere en dvd recorder i den, for det kan man bruke pcen til. og USB kontakter så man kan legge til kameraer, mp3 spiller osv..

5094517[/snapback]

 

 

Spesifiser "alt".

5099818[/snapback]

 

pirkete da... nesten alt da.. fornøyd?

samme som de some diskuteres her i tråden

Lenke til kommentar
Ser spennemde ut. Ikkje var prisen avskrekkende heller.

5084989[/snapback]

Vel, har en 500, og 2 venner har også. Flere bekjente har solgt dem.

Synes at før de lager nye modeller bør de fikse de eksisterende. FirmWaren er absolutt IKKE ferdig. :( Den krasjer (henger spilleren), forrige versjon (tilbakekalt og er nå ute igjen) kunne faktisk gjøre spilleren ubrukelig. :cry:

Spilleren er grei den, men eg er faktisk LITE fornøyd med KISS og måten de behandler eksisterende kunder på. :mad:

Lenke til kommentar

Hvis man kjøper en Kiss spiller med nettverkskort burde man ikke bruke Kiss sitt eget prg til å legge ut det man har på PCn,det er latterlig i forhold til dette selv om det fortsatt er en beta versjon.Har Kiss DP-500 og dette programmet som heter EZlinkNG kan gjøre mye mer,blant annet kode om formater som Kiss spillerene ikke klarer på PCn før det sendes gjennom nettverket(videorecoding on the fly).

Har DP-500 og detter programmet gir meg mange flere muligheter,men det koster noen euro.

Lenke til kommentar

Så langt ser DP687 ut som det mest aktuelle produktet for meg, som også kan erstatte min Pioneer DVD spiller, samt mine planer om en HTPC(SocketA 2,4Ghz). Hvis da ingen ser noen helt klare ulemper med å gå for DP687 kontra å bygge en HTPC(socketA).

 

Men spørs om den kommer Q1 2006?

 

Men det er et par ting jeg lurer på:

- Selv om den er HD, vil den fungere mot en vanlig TV og vil den vise HD innhold på en vanlig TV? (32" 100Hz Digital WS).

 

- Kan man oppgradere HDD'en i disse? kan man gjøre det selv? er de 2,5"?

 

- Den Støtter Divx HD, men ikke Xvid i HD. Betyr det at den ikke vil kunne spille Xvid 720p? Vil den da kunne spille Xvid HR HD, som er ca. 960*528-544? Eller vil den kun klare Xvid i maks 624*352/608*336/512*384?

 

Hvilke oppløsninger og lydformater klarer den med Xvid?

 

- Er Scart kun ut? Hvorfor ikke Scart-inn, eks. hvis man kobler en parabol dekoder til denne igjen for å kunne ta opp 1 kanal av gangen.

 

Andre ting:

1. 687 og 688 har bla. tv-tuner. Men har noen hørt om en enhet som kommer med parabol dekoder slik at jeg også kan erstatte min viasat/canaldig parabol dekoder?

 

2. Tv-tuneren vil ha coax inn, men vil man også få scart-inn?

 

3. Kan man bruke HDMI->S-video?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så langt ser DP687 ut som det mest aktuelle produktet for meg, som også kan erstatte min Pioneer DVD spiller, samt mine planer om en HTPC(SocketA 2,4Ghz). Hvis da ingen ser noen helt klare ulemper med å gå for DP687 kontra å bygge en HTPC(socketA).

 

Men spørs om den kommer Q1 2006?

5102726[/snapback]

 

Med tanke på at DP600 serien skulle vært lansert for nesten et og halvt år siden, så ville jeg ikke regnet med den før jeg hadde sett den som lager vare et sted. Spesielt nå siden de er kjøpt opp av Cisco og befinner seg under Linksys paraplyen. Hadde jeg skulle veddet på noe så hadde jeg regnet med at hele DP600 serien dukker opp i en ny Linksys serie for multimedia produkter med nettverkstøtte. Og det vil bety ytterligere forsinkelser, spesielt siden det ikke er så lenge side de ble kjøpt opp.

Lenke til kommentar
- Selv om den er HD, vil den fungere mot en vanlig TV og vil den vise HD innhold på en vanlig TV? (32" 100Hz Digital WS).

Man kan selvsagt kjøre lavere enn DH-oppløsninger ut dersom man kjører mot annet enn HD- apparater.

- Kan man oppgradere HDD'en i disse? kan man gjøre det selv? er de 2,5"?

Man kan i hvertfall ikke det på DP558. Jeg er usikker på hv adenne begrensingen skyldes, men det er vel ingen som har trosset KiSS sine advarsler så langt og eksperimentert med dette. En jobb for overklokking.no kanskje? :D

- Er Scart kun ut? Hvorfor ikke Scart-inn, eks. hvis man kobler en parabol dekoder til denne igjen for å kunne ta opp 1 kanal av gangen.

Dette fugnerer i hvertfall på DP558. Fra FW1.1.3 kan man gjøre via scart ved å velge AUX-input.

Andre ting:

1. 687 og 688 har bla. tv-tuner. Men har noen hørt om en enhet som kommer med parabol dekoder slik at jeg også kan erstatte min viasat/canaldig parabol dekoder?

har enda ikke kommet over noen som har dette. Men det finnes jo sattelitt-decodere som har hdd for opptak. Men jeg vet ikke om noen som har mulig til å spille av annet enn eget opptaksmateriale.

2. Tv-tuneren vil ha coax inn, men vil man også få scart-inn?

svart på over.

3. Kan man bruke HDMI->S-video?

5102726[/snapback]

Dersom man kal ha noe til en s-video inngang på feks en tv bruker man selvsagt s-video utgangen på KiSSen, ikke HDMI/DVI.

Lenke til kommentar

Hvordan er kvaliteten og avspillingskompatibiliteten på disse Kiss-spillerne sammenlignet med f.eks. Asono DVDX70+ som tar omtrent alt av formater? Jeg har fått mange blandete tilbakemeldinger på tidligere Kiss-produkter mhp. ustabilitet og kompatibilitetsproblemer. Mulighetene for WLAN og harddisk frister, men ikke hvis det går på bekostning av kvalitet og kompatibilitet. Tilbakemeldinger om erfaringer ønskes! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har to spørsmål angående KISS DP-558 -

 

1. Jeg forstår at det ikke er DVD-brenner i maskinen, men at opptakene havner på harddisken. Går det an å overføre disse filene til en stasjonær pc over nettverk for så å brenne disse filmopptakene over på DVD-plater?

 

2. La oss si at du streamer en film fra SF Anytime gjennom PC'en på arbeidsrommet - har du noen mulighet til å se denne filmen på TV'en gjennom KISS DP-558?

 

Det er sikkert slik at det finnes bedre løsninger enn det jeg spesifikt spør om - jeg lurer bare på det funskjonsmessige - kan den gjøre akkurat det...

Lenke til kommentar

Det ser ut til at KISS DP-608 (eller hva den nå skal/skulle hete - DP-678 eller DP-700...) ikke kommer med det første. Denne artikkelen forteller om en ny versjon av DP-558: VP-558

 

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Fo...ic&t=6698#49190

 

og her kan du se en nederlandsk pdf. presentasjon av maskinen

 

http://www.centenna.nl/domains/centenna/co...%20vr%20558.pdf

 

Det betyr vel at det kommer til å drøye med DP-608 i og med at denne nærmest ser ut som DP-600 og har det meste av DP-608s spesifikasjoner. Det eneste jeg kan få med meg som vesentlige mangler er HDMI og DVI tilkoblinger - og det er nærmest god nok grunn til ikke å kjøpe maskinen. Man regner vel med at en slik maskin skal vare en stund - og at man kanskje har/får en HD-tv i løpet av den tiden?

Lenke til kommentar

Jeg siktet mot DP-678, men hvis den ikke kommer rundt nyttår kan det være jeg går for noe helt annet i form av en 3,5" sak i stedet. Eller en LG sak.

 

HDTV ruller jo inn i markedet for fullt og for å bli nå, så å lansere avspillere uten HDMI som en opsjon nå ser jeg nesten som litt meningsløst. HDMI, Scart-RGB og komponent utganger som standard? Kanskje en s-video eller kompositt utgang for de nødne (mest for portable enheter kanskje og ellers forbeholdt innganger + dv inn)

 

Men det spørs jo også hvor god den er til å avspille HD innhold. Såvidt jeg vet kan den ikke avspille Xvid HD, noe jeg ser som en stor mangel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...