Gå til innhold

Hmm. F.E.A.R var ikke så skummelt som jeg trodde..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nå og ha spilt igjennom F.E.A.R sitter jeg og tenker over hvordan spillet egentlig har vært.

mitt førsteinntrykk av spillet var at meste av handlingen gikk ut på å skyte mest mulig fiender, mens ei lita jente dukka opp nå og da, pluss noen mennesker som gikk i oppløsning foran ansiktet mitt..

MAO ikke særlig skummelt.

andre som vil dele sine inntrykk? :)

Mvh Sweet™

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er ikke ferdig med spillet enda, men det jeg har sett av det har gjort meg skuffet! Løpe rundt i lagerbygninger og skyte masse fiender. Jeg likte Quake4 ganske mye bedre selv om også det ble litt likt med andre eldre spill.

Endret av Betroz
Skrevet

nettopp.. syns egnetlig det ikke var no særlig mening i F.E.A.R jeg.. skulle lissom være så skummelt, men var jo dødskjedelig.. og dårlig slutt :no:

Gjest Slettet+3124
Skrevet

Er enig med trådstarter her ja, hadde kjempe forventninger til spillet. Nå har jeg ikke spilt det ferdig, kun ett par tre timer har jeg spilt. Og jeg har ikke blitt skremt en gang ennå, synes det er et lite innovativt spill. Jeg likte Doom 3 det var jævelig skummelt det!

Så avslutningsvis synes jeg det er k j e d e l i g å løpe rundt og kun plaffe ned motstandere. Dette er ikke skummelt! :thumbdown:

Skrevet
Jeg likte Doom 3 det var jævelig skummelt det!

Da synes jeg det høres ut som du har bestemt deg på forhånd om F.E.A.R skal være skummelt eller ei...

Spillet var kanskje skumlere på demoen der en gikk på tå hev hele tiden... Det ble litt lengre mellom de skumle sekvensene når spillet først kom ut...det kan jeg være enig i...

Men at noen over 10 år blir skremt av Doom3 finner jeg merkelig. Det var jo ikke akkurat overraskende at monstrene kom når og der de kom. Det tok jo to levler å finne ut hvordan det fungerte i sin helhet...

Personlig synes jeg Doom3 var ca. like skummelt som Delta Force-serien...bare litt annerledes grafikk og dårligere...

F.E.A.R synes jeg var skummelt til tider... Dog på langt nær hele tiden. Utrolig digg likevel... :yes:

Btw: ikke ta det som om jeg disser dere som synes Doom3 var skummelt...bare fordi jeg synes det var noe jeg ville funnet skummelt for senest 17 år siden... (Da jeg var 10). Hva som er skummelt er som kjent litt varierende fra person til person og jeg har kverulert nok på dette temaet tidligere...

Skrevet
nettopp.. syns egnetlig det ikke var no særlig mening i F.E.A.R jeg.. skulle lissom være så skummelt, men var jo dødskjedelig.. og dårlig slutt  :no:

5079157[/snapback]

Tja det kommer utvidelse/er da. Har du fått med deg historien i spillet?

Skrevet

har spilt fear en stund og syns det er ok med litt skyting og litt skummelt.

Av og til var det litt spennende, men det var ikke akkurat noe å tisse i buksa for.

Skuffende lite skummelt, og litt,,rart at jenta dukker opp, nytt oppdrag, jenta dukker opp osv.

Skrevet

Må si jeg synes at slutten var noe av de tøffere jeg har sett i spill så langt, dog alma som hovedboss var litt vel lett og det gjorde ho litt mindre skummel på slutten.

Alle som har et forhold til japanske grøssere blir vel skremt av små jenter, dog uten den linken kan jeg forstå at ho ikke blir så skummel.

Mange av de skumle scenene er også avhengig av at du får med deg hva som skjer, hvis man bare rusher framover som en tank går man glipp av mye av det creepy som skjer i spillet.

Og det som er sumlest av allt, for oss som lever oss inn i spillene, er når ingenting skjer og rundt hvert hjørne forventer du å finne noe.

Men spillet er jo helt klart primert et action spill, og jeg kan ikke si at jeg har spillt noe artigere skytespill den sidte tiden(har ikke spillt quake4 enda da).

Gleder meg til en oppfølger/expansion :)

Skrevet

snodig. Jeg er ikke lettskremt av filmer/spill, men F.E.A.R. skremte meg grundig. Jeg husker jeg ble skuffet av doom3 ettersom jeg klarte spillet uten å verken skvette eller å bli skremt en eneste gang...i FEAR tok det ikke mange minuttene før jeg måtte ta meg en pause og sette på lyset og TV'en igjen :p

Skrevet

Om man blir skremt eller ikke av slike spill kommer helt an på instillingen man har; hva man gjør det til selv teller mye mer enn man kanskje skulle tro. Jeg husker da Exorcisten :love: ble relansert, så den da i en fullsatt sal. Omtrent halvparten av publikummerne (for det meste sekstenåringer) lo godt av de gammeldagse spesialeffektene og gjorde et nummer ut av at de ikke var redde, mens resten så filmen på filmens premisser og ble vettskremte og koste seg. Hvem tror du fikk mest valuta for pengene?

Det samme gjelder F.E.A.R; når jeg her i dag skulle prøve det for første gang, klarte jeg å bygge opp en forventning, og sa til meg selv 'dette er skummelt'. Til nå har jeg opplevd spillet som skikkelig guffent. Tviler dog ikke på at om jeg med en annen innstilling ikke hadde blitt skremt i det hele tatt. Å få en god opplevelse handler mye om å 'lure seg selv' på riktig måte. Dette gjelder både når man spiller spill og i virkeligheten.

Skrevet

Jeg synes det er ekkel stemning i spillet og blir ganske skremt noen ganger, men alle blir jo redd av forskjellige ting f. eks en kamerat av meg blir vettskremt av Far Cry!

Skrevet

Jeg blir vettskremt i alle spill der jeg mister kontrollen. F.eks i F.E.A.R når jeg hører den lyden, som kommer når jenta viser seg, og ikke ser jenta, da begynner jeg å snu meg rundt i alle retninger og blir skikkelig skvetten. :p

Og ble skremt 1000 ganger i Far Cry for der var områdene så store og åpne at jeg aldri hadde helt kontroll - det motsatte i Quake IV og Doom 3, der områdene som oftest var så trange at jeg aldri klarte manøvrere skikkelig når noe kom etter meg.

-TwiiK

Skrevet

Den lille jenta sitter fast i hodet på meg. >.<

uansett om jeg blir skremt i taket et par ganger i dette utrolige spillet så bare må jeg ha mer, mer! :D

Men skal innrømme at doom3 skremte meg litt mer, men F.E.A.R ligger rett under. Masse action,blodsprut og en skikkelig creepy stemning ftw! aah digger det.

Skrevet (endret)

doom 3 og fear skremmer på litt forskjellige måter.

doom 3: mørkt, trangt og plutselige monster som hopper ned fra taket.

fear: hele settingen, som lyd, story og hovedpersonene gjør sitt til at jeg var rimelig anspent til tider og hele tiden ville spille videre for å få vite mer om hva som skjer

har runda begge spilla, og der doom etterhvert ble noe ensformig og forutsigbart, så klarte fear å holde interessen oppe hele veien :thumup:

men ting er jo ikke mer skremmende enn du selv tillater det. når jeg spillte doom og spesielt fear, så slo jeg av alt lys i rommet, og skrudde opp lyden litt på headsettet, så ingenting kunne forstyrre meg. og så levde jeg meg sef inn i spillet, så det var flere ganger jeg valgte å springe å gjemme meg framfor å storme på med en gang når det kom noen svære jævler

en annen ting med fear som er viktig, sett vanskelighetsgraden til minst high, da det gir en mye bedre opplevelse med tanke på AI og motstand. selv på høyeste så er det ikke så vanskelig som de fleste andre skytespill, men det er mye mer moro.

Endret av Spirre
Skrevet (endret)

Vil ikke si at man skvetter så veldig mye i fear.

Har dog ikke spilt det ferdig men jeg får inntrykket av at forskjellen på f.eks Doom 3 og Fear er at doom 3 lever på disse små "zombie hopper ut av veggen" øyeblikkene mens fear prøver å lage en j**** uhyggelig stemning konstant.

Effekten at man hører hjerte slagene til fyren din er også med på å øke skrekken litt syntes nå jeg.

Når lommelykta begynner å blinke og du plutselig hører ei lita jenta snakke midt i en tom svart gang...da blir ihvertfall jeg urolig :cry: .

Endret av Keylar
Skrevet (endret)

Har NETTOPP fullført FEAR på Insane :D :D (tror d var d d het,, vanskligste uansett :) ) og må si det var verd hvert minutt!! Jeg vil si dette spillet er bedre enn HL2... Bare digget slutten noe totalt.... Og ja, jeg var nervøs,, forstår ikke hvordan en ikke kan være det,,,, Alma er jo drit skummel hvis en lever seg litt inn i spillet....

/Spoiler/

Likte veldig veldig godt slutten og hvordan de hadde gjort det,, hadde vært teit hvis hun liksom hadde skutt raketter osv, hehe :p , og den litt åpne slutten og at en fremdeles sitter å tenker på historien. Råkult da hun krabbet opp i helikopteret, og ja, eksplosjonene :D :D ..

Hvis en ser gjennom hele rulleteksten ser en : "no delta operatives were actully harmed during the makeing of this game" HAHAHAHA...

Var kult den siste telefonsamtalen også... Må si,, dette er det beste singleplayer fps'en siden Deus Ex :) (min mening)

/spoiler osv/

Edit : Satte "spoiler" i Bold ;)

Endret av [^..^]Christian
Skrevet (endret)

tror kanskje en spoileradvarsel burde vært i disse postene..Dette var jo som å se mot sola, når man vet man ikke burde osv...

edit: flotte greier [^..^]Christian :thumbup:

Endret av Daisy Chain
Skrevet

(Beklager mangelen pA ae, oe og aa, men jeg sitter pA en britisk maskin)

Jeg maa bare minne dere om at denne traaden ikke handler om hvorvidt FEAR er skumlere enn Doom 3 eller omvendt. Den handler om spillopplevelser iforhold til spillet i emnetittelen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...