Gå til innhold

Hvor lenge varer advarsler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du overtredelser som for stor avatar/signatur (noe det ikke lenger gis advarsel for ved engangsovertredelser) kan du bare be en moderator fjerne dem.

 

Er det andre milde overtredelser som enkel spam, smiley-innlegg, ord som "dust" og det er gått ca. ett år siden du fikk advarselen, kan du også be en moderator fjerne advarselen. Men da bør du ikke ha pådratt deg flere advarsler i mellomtiden.

 

Større overtredelser som personhets, trusler og lignende, fjernes normalt ikke. Men har det tatt 2-3 år siden advarselen ble gitt, og du ikke har pådratt deg flere advarsler, kan du også be en moderator ta en avgjørelse på om den skal fjernes eller ikke.

 

Det er ihvertfall slik jeg har oppfattet at vi skal opptre i slike saker :)

Lenke til kommentar
Har du overtredelser som for stor avatar/signatur (noe det ikke lenger gis advarsel  for ved engangsovertredelser) kan du bare be en moderator fjerne dem.

 

Er det andre milde overtredelser som enkel spam, smiley-innlegg, ord som "dust" og det er gått ca. ett år siden du fikk advarselen, kan du også be en moderator fjerne advarselen. Men da bør du ikke ha pådratt deg flere advarsler i mellomtiden.

 

Større overtredelser som personhets, trusler og lignende, fjernes normalt ikke. Men har det tatt 2-3 år siden advarselen ble gitt, og du ikke har pådratt deg flere advarsler, kan du også be en moderator ta en avgjørelse på om den skal fjernes eller ikke.

 

Det er ihvertfall slik jeg har oppfattet at vi skal opptre i slike saker :)

5080902[/snapback]

 

Dette har jeg ventet lenge, vi kan ikke ha det sånn her i "huset" at God forgives, not forum .. ;)

Prinsipielt er det viktig å bli ferdig med sonet straff uansett hva det gjelder.

Lenke til kommentar

Som sagt i tidligere innlegg:

 

"Men da bør du ikke ha pådratt deg flere advarsler i mellomtiden"

 

Ta kontakt med en moderator igjen når siste advarsel er et år gammel, og du ikke har fått flere advarsler (vennligst ikke be meg om å fjerne advarsler i selve tråden... og jeg har heller ikke blitt en advarsels-fjerner bare fordi jeg skrev innlegg i denne tråden). :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med å fjerne advarsler? Er ikke litt av vitsen at moderatorene skal ha mulighet for å se om vedkommende har gjort "regelbrudd" tidligere?

5085560[/snapback]

 

Joda men noe som er flere år gammelt bør ikke være relevant, synest advarsler er greit men de burde være tidsbasert.

Er vel eneste plassen i Norge der en kan få "livstidsdom" :hmm:

Lenke til kommentar
Så når jeg har en bumping straff (:p) som er over ett år gammel, og en som er noen måneder, kan jeg da få fjernet den eldste eller begge to?

5087418[/snapback]

Den eldste er snart 4 måneder gammel, den andre er bare 3 uker gammel. Det er ikke opp til meg å fjerne de, men jeg skjønner ikke hva som er så hastverk. Det er jo ikke fare for å nå 100% med det første akkurat.

Lenke til kommentar
Selve advarselen blir stående som en slags logg, selv om advarselsgrafen (prosentene) blir satt ned. Omtrent som vanlig "rulleblad"... lovbruddene blir stående, selv om man har sonet straffen, uten at jeg vil dra noen direkte sammenligning.

5086156[/snapback]

 

Ja det er greit nok,men om du blir dømt i det virkelige liv så legges ikke denne oppå den straffen du har sonet slik det gjøres her, her skal du altså samle straffepoeng for så å bli utvist av den grunn. Så en som klarer å få 10 advarsler i løpet av X anntall år skall utestenges, dette blir bare for dumt.

Nettop derfor skulle disse advarslene ha vært tidsbegrenset og at tiden de varte var utifr hvor alvorlig disse overtredelsene var, alt fra 1 mnd til 1 år.

De virkelig grove går jo uansett på hue og ræva rett ut av forumet . :hmm:

Lenke til kommentar
Så når jeg har en bumping straff (:p) som er over ett år gammel, og en som er noen måneder, kan jeg da få fjernet den eldste eller begge to?

5087418[/snapback]

Den eldste er snart 4 måneder gammel, den andre er bare 3 uker gammel. Det er ikke opp til meg å fjerne de, men jeg skjønner ikke hva som er så hastverk. Det er jo ikke fare for å nå 100% med det første akkurat.

5089211[/snapback]

 

Bomma litt på tiden :p

Flyr ikke så mye som man tror den gjør... :)

 

Men er enig med mange her at det burde være en eller annen tidsbegrensning på advarsler..

Lenke til kommentar
Ja det er greit nok,men om du blir dømt i det virkelige liv så legges ikke denne oppå den straffen du har sonet slik det gjøres her, her skal du altså samle straffepoeng for så å bli utvist av den grunn. Så en som klarer å få 10 advarsler i løpet av X anntall år skall utestenges, dette blir bare for dumt.

Nettop derfor skulle disse advarslene ha vært tidsbegrenset og at tiden de varte var utifr hvor alvorlig disse overtredelsene var, alt fra 1 mnd til 1 år.

De virkelig grove går jo uansett på hue og ræva rett ut av forumet . :hmm:

5089825[/snapback]

Hvis man i det virkelige liv blir dømt for en kriminell handling, så får du strengere straff om du tidligere er straffedømt enn om du har rent rulleblad.

 

Uansett... når man 100% her på forumet, med advarsler av en slik art at de ikke fjernes innen det er gått et år, så har man ikke helt skjønt poenget med å følge retningslinjene, og da må man ta i bruk litt sterkere virkemidler enn advarsler. Hva er vitsen med advarsler hvis de ikke fører til noe? For det gjør de jo ikke om brukeren kan få så mange han vil uten å bli utestengt i en kortere eller lengre periode. Man soner jo tross alt ikke før man har fått 10 ganske alvorlige advarsler. Ditt argument faller derfor gjennom og har ingen logikk. Leser du gjennom ditt innlegg en gang til, vil du nok se hvor logikken bryter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...