Gå til innhold

Dell: Intel-dobbelkjerne best


Anbefalte innlegg

Jeg synes _ikke_ snekkern er noen form for intel fanboy, jeg har sansen for innleggene og tester han utfører i begge leire. På lik linje som jeg verdsetter en del andres innlegg.

 

Og jeg har vel også merket såvidt den tendensen snekkern beskriver, men det tror jeg også er litt naturlig iom. at AMD spiller litt underdog rollen og da blir det av og til slike tendenser blant tilhengere.

 

Men det var OT.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekker'n, jeg forstår du ønsker å danne forumet, men føler at du bjeffer opp i feil tre. At HP som leverer alle arkitekturer er mer troverdige enn Dell som har solgt sjela si til Intel tror jeg er feil påstand å tenne på.

 

Nå tenner jeg da ikke,joda Dell leverer bare Intel menst HP leverer begge,men at HP av den grunn er så mye mere troverdig kan vel diskuteres.

Er jeg mere troverdig om jeg leverer to hustyper enn om jeg leverer en??

Neppe, dette handler om å til enhver tid forsvare det produktet en selv markedsfører og det blir vel med HP som med meg og de fleste andre,vi annbefaler våre produkter og den dagen v får en bedre avtale med en annen levrandør, ja da annbefaler vi selvfølgelig det produktet :hmm:

At så ikke HP har en like god eller klart å skaffe seg en like god avtale med en av levrandørene som det Dell har klart gjør dem ikke mere troverdig i mine øyne.

En annen sak er jo at Dell og Intel blir jo svartmalt her på forumet uansett hva de gjør, menst andre kan gjøre som de vill og flesteparten ligger langflate og slikker deres føtter :)

 

Snekker'n, jeg forstår du ønsker å danne forumet

 

Jeg ønsker ikke å danne eller styre noen som helst, men jeg ønsker at ting ikke hele tiden fremstilles sort/hvitt.

En annen sak er jo at de "største" Intelhaterne her på forumet neppe har prøvd og slettes ikke eiet en Intelbasert maskin. :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Er jeg mere troverdig om jeg leverer to hustyper enn om jeg leverer en??

 

Du er kun troverdig for den hustypen du leverer. dette da kun en idot vil anbefale et type en ikke selger. Selger du to hustyper er du troverdig for de to hustypene ikke andre.

 

Ellers grenser det til svada mye av det der, vet du om dell har bedre avtale en hp ?

 

hehe, gleder meg til Intel får noen skikkelige cpu'er, da blir det straks mer morsomt å være intelhater. Jeg kan bare snakke for meg, og for meg er det enkelt, jeg blir aldrig å bygge en Intel maskin (hverken til meg selv eller andre). Hjelper ikke om de blir dobbelt så gode som AMD og det til halve prisen. Det betyr derimot ikke at jeg mener Intel har dårlige produkter.

 

Du får nok god tid til å gotte deg over Intel er bedre en AMD, kan ikke tro at AMD vil greie å holde sitt teknologåske overtak mer en maks et år til.

 

Men siden du hevder at du er nøytral, ja så syns jeg at du syter for tiden.

 

PS . dette er ikke et personangrep, men mer et svar på totalt ubegrunnete påstander vedrøremde ddiskusjonene.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Er jeg mere troverdig om jeg leverer to hustyper enn om jeg leverer en??
Du er kun troverdig for den hustypen du leverer. dette da kun en idot vil anbefale et type en ikke selger. Selger du to hustyper er du troverdig for de to hustypene ikke andre.

5055404[/snapback]

Enig! Dersom Snekker`n leverte f.eks tre typoer hus så ville jeg stolt mye mer på råd om hvilke av disse tre som er anbefalt og hvilke av disse tre som ikke er anbefalt enn om Snekker`n bare leverte ett av disse tre.

 

Nå er jeg ikke så mye inne på det med ferdighus, men la oss si Snekker`n leverte kun merket "Idèhus" og han anbefalte sterkt disse husene fremfor andre fordi de bruker bedre trevirke eller noe i den duren, så ville jeg tatt det med en langt større dose salt enn om Snekker`n leverte både Idèhus, Anebyhus, Block Wante-hus, og Systemhus og anbefalte ett av disse fordi det bruker bedre trevirke.

 

Jeg må si meg enig i det Del sier om å bjeffe opp i feil tre.

Lenke til kommentar

Jeg bjeffer nok ikke i feil tre som det anntydes, om jeg solgte 2 eller tre typer hus ville ikke dette garantere for min troverdighet. Jeg ville vel da annbefalt det som jeg tjente mest på først og så hatt andre alternativer for de som absolutt ikke ville ha dette.

Det er dermed slett ikke sikkert at det jeg annbefalte var det beste,men det var det jeg tjente mest penger på .

Så dette med å være mere troverdig fordi man leverer fra flere produsenter er bare tull, det er for å ha et alternativ til de som absolutt vill ha noe annet og har lite/ingenting med troverdighet å gjøre .

 

Ellers grenser det til svada mye av det der, vet du om dell har bedre avtale en hp ?

 

hehe, gleder meg til Intel får noen skikkelige cpu'er, da blir det straks mer morsomt å være intelhater. Jeg kan bare snakke for meg, og for meg er det enkelt, jeg blir aldrig å bygge en Intel maskin (hverken til meg selv eller andre). Hjelper ikke om de blir dobbelt så gode som AMD og det til halve prisen. Det betyr derimot ikke at jeg mener Intel har dårlige produkter.

 

Du får nok god tid til å gotte deg over Intel er bedre en AMD, kan ikke tro at AMD vil greie å holde sitt teknologåske overtak mer en maks et år til.

 

Men siden du hevder at du er nøytral, ja så syns jeg at du syter for tiden.

 

Nei jeg vet ikke at Dell har en bedre avtale,men det hevdes hårdnakket her på forumet av enkelte :whistle:

At du aldrig blir å bygge eller annbefale en intelmaskin uansett om denne knser alt annet blir jo opp til deg da, men jeg har en sterk mistanke om at selv du hadde krøpet til korset om det hadde skjedd :!:

 

Jeg gotter megikke over at/om Intel er bedre enn amd, men jeg liker at det skifter i toppen nettop pga at dette skjerper konkuransen og gir bedre produkter og lavere priser til oss forbrukere. Intel og amd har skiftet på denne edelsen noe jeg inderlig håper kommer til å fortsette .

Ja selvsagt syter jeg, det gjør jo alle her som prøver å balansere diskusjonen ang amd/Intel, for her er det som sagt lite rom for å mene noe annet en det som flertallet annerkjenner :roll:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg bjeffer nok ikke i feil tre som det anntydes, om jeg solgte 2 eller tre typer hus ville ikke dette garantere for min troverdighet. Jeg ville vel da annbefalt det som jeg tjente mest på først og så hatt andre alternativer for de som absolutt ikke ville ha dette.

Det er dermed slett ikke sikkert at det jeg annbefalte var det beste,men det var det jeg tjente mest penger på .

Så dette med å være mere troverdig fordi man leverer fra flere produsenter er bare tull, det er for å ha et alternativ til de som absolutt vill ha noe annet og har lite/ingenting med troverdighet å gjøre .

5056385[/snapback]

 

Det ville ikke garantere for noen absolutt troverdighet nei, men det ville fortsatt økt troverdigheten. (spesielt om tester viser at det huset du anbefaler er best ;))

 

AtW

Lenke til kommentar
Det ville ikke garantere for noen absolutt troverdighet nei, men det ville fortsatt økt troverdigheten. (spesielt om tester viser at det huset du anbefaler er best

 

Ja det er riktig om tester fra uavhengige viste det samme.

men dette vil uansett ikke rettferdiggjøre uttalelser som at den ene er kjøpt og betalt menst den andre ikke er det.

Har vel enda tilgode å se en eneste her på forumet som har klart å dokumentere de uendelige mange påstandene ang at Dell er kjøpt og betalt a Intel, er det troverdig :hmm:

Problemet ligger vel heller i at Dell var smarte og forhandlet frem gode avtaler med en av partene noe som har vært en suksess, jeg skjønner derfor at dette er vanskelig å svelge for noen og derfor starter alle disse "troverdige" påstandene her på forumet :hmm:

Men jeg er samtidig hellig overbevistom at hadde en pc levrandør begynt å kun selge amd så hadde pipen fått en annen lyd :)

Lenke til kommentar
Ja selvsagt syter jeg, det gjør jo alle her som prøver å balansere diskusjonen ang amd/Intel, for her er det som sagt lite rom for å mene noe annet en det som flertallet annerkjenner  :roll:

5056385[/snapback]

Slik jeg ser det er det fritt frem for å komme med berettiget kritikk begge veier. Men når det kommer uberettiget kritikk så må man få lov til å reagere på det. (Ja, det kan bli flertall av reaksjoner ene veien på grunn av tilhengerskaren på forumet, men jeg vil fortsatt kalle det en berettiget reaksjon på uberettiget kritikk)

Lenke til kommentar

Nå var ikke mitt innlegg beregnet som kritikk av deg,men det var ment å belyse nettop det jeg har sagt flere ganger nå, nemmelig at jeg ikke annser HP særlig mere troverdig enn Dell, selv om HP selger begge typer, det gjør de vel nettop fordi det tjener dem best og den dagen (om den skulle komme) at de tjener best på kun salg av en av disse, er jeg rimelig sikker på at de gjør det :-).

Jer registrerer også att det ikke har vært noen reaksjoner (utenom min) på hverken topic eller utsagn som hevder at Dell sier Intel er best, for jeg klarer vitterlig å se at det står "tror intel blir best".

Litt pussig eller er det tilfeldig da jeg vet slike ting blir "rettet" ganske kjapt når det gjelder andre ting :-) .

Lenke til kommentar

hehe, snekkern, for meg er det et politisk valg å hate intel :!: , gar tilbake til mitten av 90 tallet, da det absolutt ikke var "in" å bygge maskiner med AMD. Jeg rett og slett liker ikke tilnærmet monopolister. Ikke store multinasjonale firma generelt heller. Og som du sikkert har sedd i andre tråder så håper jeg noe så innmari at Dell aldrig blir å selge AMD.

 

Og jeg er ikke hc gamer, greier meg godt til de spill jeg fortsatt spiller med et integrert ATI Xpress 200.

 

Jeg leser nå de fleste tråder ang Intel og AMD, og bortsett fra enkelte slengere mot Intel som kan være ubegrunnet kan jeg ikke se at de har fådd noe særskilt mye ufortjent juling her på forumet.

 

Og Snekker'n, såvidt jeg vet er det kun en seriøs forumbruker som bastant tolker Intel til det verste, men alikevel i nesten samtlige tråder hvor begge produsenten er nevnt drar du alle som våger å forsvare AMD over en kam, og det er ikke å blanasere en diskusjon.

 

Det er 2 stykker her på forumet som er meget flinke til å balansere diskusjonen, og det med kalde fakta om arkitekturer og alt som finnes av tekniske ting. Anderes og Simen, selfølgelig andre også, som jeg ikke har lagt så mye merke til. For Snekkern tøvete hentydninger bidrar ikke til å balanssere en diskusjon (ikke det at jeg er noe godt eksembel på en balansert deatant)

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Jeg leser nå de fleste tråder ang Intel og AMD, og bortsett fra enkelte slengere mot Intel som kan være ubegrunnet kan jeg ikke se at de har fådd noe særskilt mye ufortjent juling her på forumet.

 

Ser det ikke som et problem om Intel får "juling" her på forumet, problemet er vel heller ensidigheten som råder her.

Dette har jeg smertelig fått erfare fra dag en her og at jeg har vinklet mine innlegg til fordel Intel, ja selv da Intel kjørte skjorta av amd var det en "dødssynd" å si de var best, hvor mange tråder fikk jeg ikke så hatten passset for at jeg påsto noe så grusomt som å si at feks en P4 3,0 800 mhz var bedre enn en XP 3000+.

Har ikke tall på hvor mange PMèr og mailer jeg fikk der jeg ble fortalt hvor idiotisk jeg var og at jeg burde fjernes fra forumet, ja endog avlives :-).

Intel har sine svin på skogen, men jeg er temmelig overbevist om at de ikke er alene, dog tror jeg de ferreste bryr seg med den biten men heller er opptatt av å følge flertallet da det sjeldent er populært å "stikke seg ut" : :_)

Lenke til kommentar

Jeg håper vi vil fortsette å få nyanserte, relevante, kildesikre og konstruktive bidrag som til enhver tid kan hjelpe oss forumbrukere til å ha god oversikt over produktjungelen og de beste produktene, uansett merkenavn.

 

Det er mange her jeg støtter meg til i mine avgjørelser og inkluderer i min research i forkant av kjøp. Den eneste fagdyktige jeg har lest mye av før som jeg ikke ser noe til lenger er snorreh.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Snekkern, fortiden er det ensidig av den enkle grunn at det ikke er teknologiske eller prismessige grunner til å velge Intel, bortsett fra muligens på Deres billigste dobbelkjerne.

 

Da Intel hadde overtaket teknologisk, var det iallefall endel prismessige grunner for å gå for AMD.

Lenke til kommentar
Nå var ikke mitt innlegg beregnet som kritikk av deg,

Jeg har ikke tatt det som kritikk mot meg heller. (beklager om det har virket sånn). Jeg har bare diskutert tilbake der det passet meg. (beklager om jeg blander meg inn )

 

Ser det ikke som et problem om Intel får "juling" her på forumet, problemet er vel heller ensidigheten som råder her.

Dette har jeg smertelig fått erfare fra dag en her og at jeg har vinklet mine innlegg til fordel Intel, ja selv da Intel kjørte skjorta av amd var det en "dødssynd" å si de var best, hvor mange tråder fikk jeg ikke så hatten passset for at jeg påsto noe så grusomt som å si at feks en P4 3,0 800 mhz var bedre enn en XP 3000+.

Har ikke tall på hvor mange PMèr og mailer jeg fikk der jeg ble fortalt hvor idiotisk jeg var og at jeg burde fjernes fra forumet, ja endog avlives :-).

Intel har sine svin på skogen, men jeg er temmelig overbevist om at de ikke er alene, dog tror jeg de ferreste bryr seg med den biten men heller er opptatt av å følge flertallet da det sjeldent er populært å "stikke seg ut" : :_)

5056899[/snapback]

Huff, jeg visste ikke at det sto så dårlig til med forummedlemmene at de sender ut drapstrusler. Særlig ikke når de til og med ser alt for snevert på de resultatene de selv ønsker å fokusere på for å fremme sitt favorittmerke. De raskeste AthlonXP slet ganske mye med ytelsen i forhold til P4 med samme nummer. (nå husker jeg ikke hvordan prisene var den gangen og hva som ga mest ytelse per krone i diverse tester men at P4 lå forran ytelsemessig er jeg ikke i tvil om. (Jeg kjøpte en P4 2,8/800 å den tiden og var knallfornøyd, særlig med multitasking). En ting jeg missliker mye er merkefiksering. Både innen data, klær, verktøy, brunevarer, møbler, solbriller osv.

 

Ang. Dell-intel-konspirasjonen så finnes det ikke offentlige beviser hverken for eller mot. Dermed blir det bare spekulasjoner fra begge sider. (Dog liker jeg bedre at ting blir etterforsket skikkelig for å få fram sannheten fremfor at rykter skal versere på grunn av prinsippet om uskyldig inntil det motsatte er bevist)

Lenke til kommentar

Joda amd var billigere dengang og da var det VELDIG viktig å argumentere med pris/ytelse.

Dette er merkleig nok ikke så viktig lengre, om det er "tilfeldig" eller om det er fordi at amd har ledelsen med A64 og at samtidig Intel kan skilte med god konkuranse nettop på pris/ytelse i visse segmenter skal jeg la være usagt. Men jeg har mine tanker om det da :-) .

 

Simen1 du blander deg overhode ikke inn, her regner jeg med at alle kan si hva de mener. :-)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ja pris/ytelse er viktig, ikke så viktig som tidligere år, i dag koster jo data slikk og ingenting. Bygge datamaskiner har vært en hobby for meg i nærmere 10 år,( første selvbygg var for 15 år siden,da med intel) . Og det for vanlige folk, ikke gamere. Når Intel kan tilby vesentlig pris / ytelse i segmentet for vanlige brukere, da må jeg bare innse at jeg kommer til å delvis miste hobbyen min.

 

Nå skal det sies at jeg fortsatt er usikker på hvem som er best når det gjelder video / photoredigering. Snittpris å¨de maskiner jeg bygger ligger på ca 6000 for bare maskinen. Den dagen Intel leverer bedre i det prisleiet, ja da er min hobby i fare.

 

Men nå er jeg overhode ingen nøytral mann, dåg er det å si at jeg følger strømmen direkte fornærmende ovenfor meg. Har vært AMD tilhenger (pga mitt hat mot store multinasjonale firma) før mange av forumbrukerne var et glimt i fars øye.

 

Mitt største problem har vært å anbefale bærbare, dette siden jeg viste at der vær intel inntil nylig suverene. Takk og lov for Turion :) og HP.

 

Og joda jeg har argumenter på lager fra tidligere tider lagret til Inhell reiser seg igjen, og jeg og noen få fanatikere står på barrikaden for AMD vs store og svært lite likte Intel. :tease:

 

Men pr idag er det kjedelig, bortsett fra bærbare intil nylig, TROR jeg at AMD har en massiv ledelse på alle andre segmenter.

 

Har jeg feil så fortell meg hvilket bruksområde Intel er bedre på pris/ytelse for totalsystem. Så vet jeg iallefall hvilke områder jeg skal se ned og si at der må "du" få en annen til å bygge for deg :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En annen sak er jo at de "største" Intelhaterne her på forumet neppe har prøvd og slettes ikke eiet en Intelbasert maskin.  :)

5055200[/snapback]

 

Men de har jo den "frekkheten" at "de" påstar at de både bruker og har testet Intel-systemer "en mass"...

Det betviler jeg meget sterkt.

Enhver noenlunde oppegående.. og nøytral person.. vil ikke merke store forskjeller ibruk..inkludert "spilling" mellom tilsvarende (pris/rating) av ett AMD/Intel-system (men dette har jo du nevnt "ett par" ganger før).

At man kan "digge" arikitektur..foretrekke ett merke.. er helt greit.. Å "spamme" forumet med skittkasting er noe helt annet..

Så jeg synes det er helt greit at du orker å ta opp dette temaet gang på gang.. tydeligvis til stor irritasjon for enkelte.

Fortsett med det du "Snekker'n".. :thumbup:

Lenke til kommentar
Men pr idag er det kjedelig, bortsett fra bærbare intil nylig, TROR jeg at AMD har en massiv ledelse på alle andre segmenter.

 

Massiv og massiv fru blom, jeg kjenner en del med ca samme holdning som deg, der alt dreier seg om hvor bra amd er og hvor ille Intel er og om hvor massivt amd leder. Derfor satte vi opp en blindtest med maskiner fra begge leire og lot disse skråsikre amd gutta teste disse, og for å si det sånn så er det vel ikke en av de som går og skryter av hva de kom frem til da :!: :!:

Lenke til kommentar
Men pr idag er det kjedelig, bortsett fra bærbare intil nylig, TROR jeg at AMD har en massiv ledelse på alle andre segmenter.

 

Massiv og massiv fru blom, jeg kjenner en del med ca samme holdning som deg, der alt dreier seg om hvor bra amd er og hvor ille Intel er og om hvor massivt amd leder. Derfor satte vi opp en blindtest med maskiner fra begge leire og lot disse skråsikre amd gutta teste disse, og for å si det sånn så er det vel ikke en av de som går og skryter av hva de kom frem til da :!: :!:

5058737[/snapback]

 

Det viser jo bare at folk ikke trenger så kraftige CPUer de kjøper, for en viss utvalgt ytelse vil jeg si AMD er bedre i de fleste segmenter i dag. Om folk ikke merker at de har en kjapp CPU, så er det bare å kjøpe en tregere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men pr idag er det kjedelig, bortsett fra bærbare intil nylig, TROR jeg at AMD har en massiv ledelse på alle andre segmenter.

 

Massiv og massiv fru blom, jeg kjenner en del med ca samme holdning som deg, der alt dreier seg om hvor bra amd er og hvor ille Intel er og om hvor massivt amd leder. Derfor satte vi opp en blindtest med maskiner fra begge leire og lot disse skråsikre amd gutta teste disse, og for å si det sånn så er det vel ikke en av de som går og skryter av hva de kom frem til da :!: :!:

5058737[/snapback]

 

Det viser jo bare at folk ikke trenger så kraftige CPUer de kjøper, for en viss utvalgt ytelse vil jeg si AMD er bedre i de fleste segmenter i dag. Om folk ikke merker at de har en kjapp CPU, så er det bare å kjøpe en tregere.

 

AtW

5058933[/snapback]

 

 

Det som var mest "morro" her var jo at dette var hårdnakkede amd fans som satt og latterliggjorde andre som hadde Intelmaskiner, så blir de satt i en blindtest og så velger de selv Intelmaskinene som de beste :!: :!:

Dette viser bare at forskjellene er uhyre små i det praktiske selv om en A64 kommer best ut i en test der du kan lese ut noen tall/verdier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...