Wyldelife Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg spiller mest når jeg kjeder meg, og når jeg har fått en nytt spill. Hvorfor jeg spiller? Fordi det er et genialt tidsfordriv, har ikke skada meg noe. Er fortsatt en sosial og smart fyr, mister aldri virkelighetsperspektivet(stooort ord, og mange leifer ). Elsker og spille spill med venner og slikt
Whalecore Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Folk har likt konkuranser og utfordringer i tusenvis av år, derfor er det naturlig å like den nye formen for konkuranser og utfordringer som heter spill. Noen liker utfordringer og konkuranser (her: spill) bedre enn andre, helt naturlig
JBlack Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Utfordring og mestring Utfordringen ved å løse en oppgave, mestre et brett og komme videre [bEventyr, utforsking og spenning[/b] Spenningen ved å se hvor historien bringer en, hva en opplever neste gang, hva en finner bak neste hjørne Avkobling, tidsfordriv og virkelighetsflukt Når man er sliten, trenger å hvile og synes TV'en er kjedelig
SGE7000 Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Utfordring og mestringUtfordringen ved å løse en oppgave, mestre et brett og komme videre [bEventyr, utforsking og spenning[/b] Spenningen ved å se hvor historien bringer en, hva en opplever neste gang, hva en finner bak neste hjørne Avkobling, tidsfordriv og virkelighetsflukt Når man er sliten, trenger å hvile og synes TV'en er kjedelig 5023986[/snapback] Der har du det perfekte svaret til trådstarters spørsmål
intelli-musa Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Skrevet 18. oktober 2005 Men noen som har noen dårlige sider ved det å spille spill?
Sigga Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Foretrekker aktiv underholdning fremfor passiv underholdning som film etc. Spill er også utrolig artig, og sosialt. (Så sosialt som du gjør det til,selvsagt)
Soth Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Det er veldig synd at spill blir fortsatt sett på som ett underholdings-medium...Nå snakker jeg om spill som har interessante historier og karakterer. Spill ligger under ingen tvil, under den samme sjangeren som film og litteratur. Men! Nå snakker jeg ikke om spill som ingen har noen annen mening enn, f.eks bare å skyte løs på hverandre. Det er gøyalt, men ikke noe mer enn det. Det er vel slike spill som kommer i fokus i media.
Zeph Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Av samme grunn som eg ser på TV og spelar fotball, det er morosamt Eg vil ikkje gå så langt at eg samanliknar spel med ei bok eller ein film, men at det er blitt meir akseptert og ein del av kvardagen på linje med bøker og film er heilt klart. Om eg ikkje hugsar heilt feil var det ein stor økning på salgstala til spel i det siste.
Soth Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Det er helt avhengig av hvilket type spill du sammenligner med, RPG's kan som oftest sammenlignes med film og bøker. Pga den's interessante historier, men det finnes såklart unntak innenfor RPG's igjen. FPS-spill f.eks er noe annet, det kan skjeldent sammenlignes med en film eller bok. Eller for å si det på en annen måte, det kan sammenlignes med visse filmer. Doom 3 f.eks med en vanlig horrorfilm. Endret 18. oktober 2005 av Soth
slash Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Men noen som har noen dårlige sider ved det å spille spill? 5024573[/snapback] Dårlige sider ved å spille spill? Hmm, spilling deler jo et trekk med mange andre aktiviteter en gjør for morro skyld - det tar vekk tid fra ting en ellers kunne gjordt. Avhengighet kan gjøre dette til et problem, da mange velger spilling fremfor skole/jobb. Ut over det så er det de som glemmer å spise, holder seg våken om natten og glemmer venner og kjente. Ellers, for å svare på spørsmålet i første post, det har kommet mange gode begrunnelser i denne tråden: Virkelighetsflukt: En av de viktigste grunnene til at jeg spiller. Du får oppleve ting du til daglig ikke kan, og du slipper å tenke på dagligdagse problemer som hovedoppgave, oppvask, snømåking og strømregninga på ørten tusen kroner. En får også ofte fortalt en god historie, der man lever seg inn på en måte som kan sammenlignes med en god bok. Utfordring/belønning/mestring: Alle liker å få belønning for det de gjør. Når en har det morro med en utfording, og en i tillegg får en belønning i form av mestring, gir denne belønningen utrolig stor mersmak. Følelsen av å mestre en vanskelig oppgave er definitivt SVÆRT tilfredsstillende. Mestring er vel et av nøkkelordene. Adrenalin: Mange actionspill gir en solid adrenalininnsprøytning. Alle liker som kjent et godt adrenalinrush, og dataspilling byr på lett tilgang på slike. Adrenalin kan ofte være noe av det som skaper avhengighet når en spiller.
figure_02 Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg jobber da ikke for myndighetene, men for meg selv..skal skrive en liten oppgave om hva som fascinerer oss med spill. og hva er da mer fornuftig enn å høre med de som lever med spill.... Takker ellers alle for fine innspill Sier her hvorfor jeg spurte dere om dette spørsmålet... Og jeg må bare innrømme at jeg spiller en del selv..men blir veldig fort lei av spill.har aldri gjennomfør et eneste spill! jeg spiller (rts) fordi jeg syns det er gøy, fordi jeg liker å treffe nye mennesker. Jeg er med i en clan nå, og folka der føles som ordentlige venner Greit å ha noen venner som ikke kan ''se'' deg. ^^ må ikke ta meg feil her nå, men er det ikke litt rart at du sitter der fremfor PC`en din og "snakker" med personer som ikke kan se deg. Blir du da dårligere til å snakke med folk i det virkelige liv? 5020923[/snapback] Jeg mener det ikke sånn, liksom, vi er en gruppe mennesker som har treffes i spill miljøet liksom, så, når vi sitter på msn eller skype kan vi snakke om hva som helst ^^ Jeg har jo seff andre venner og, men syns det er litt deilig med disse at du kan liksom være helt deg selv uten å være redd for hva de syns. Det kan jo være litt vanskelig å være seg selv i en stor venne gjeng. Men det var litt OT. jeg spiller for å ha det gøy, thats about it
reds Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Hvis du vil vite om noen dårlige sider ved dataspill, sjekk ut denne tråden om en som spilte World Of Warcraft. Avhengighet er veldig synd.
intelli-musa Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Skrevet 19. oktober 2005 Vil bare enda en gang takke alle som har skrevet om spillingen sin her. har skrevet en artikkel om hva som fascinerer unge med spill.ble akkurat ferdig med den nå... Takk
stekri88 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Det sosale... Jeg spiller nesten aldri alene. Og det å kunne lage egen morro, å bare gå igjennom brettene er jo ikke noe morro, å leke med fienden litt for så å sette ett par skudd i nepa på'n er morro det...
Cerb89 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg spiller egentlig fordi jeg synes det er gøy å spille. Jeg liker egentlig best å spille online fordi det er mye gøyere å spille mot ekte mennesker en datastyrte spillere. 5020639[/snapback] Meget enig der!
Uxzuigal Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Hmm, Vansklig spørsmål og et spørsmål sikkert en haug spør, hvorfor i all verden bruker noen tid til spill? Selv tror jeg at jeg gjør det for å slappe av, drive med en "hobby", spille med andre folk etc, finnes vel egentlig ikke noe godt svar.. Hvorfor røyker du? Du gjør det fordi du syntes det er godt uten noen vidre grunn, sånn er det med spilling også
KayAU Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Hvorfor røyker du? Du gjør det fordi du syntes det er godt uten noen vidre grunn, sånn er det med spilling også 5036189[/snapback] Nja, veit ikkje det. Med røyking er det vel i første omgong idioti som er grunnen, etterfulgt av kjemisk avhengigheit i dei påfølgjande åra. Kay
Co[]V[]bster Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Hvorfor røyker du? Du gjør det fordi du syntes det er godt uten noen vidre grunn, sånn er det med spilling også 5036189[/snapback] Nja, veit ikkje det. Med røyking er det vel i første omgong idioti som er grunnen, etterfulgt av kjemisk avhengigheit i dei påfølgjande åra. Kay 5036749[/snapback] Så sant Kay, men avhengighet er en følge av både spilling og røyking!
Andrull Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Saddam og bush skulle ha spillt mot hverandre i en BF2 kamp istedenfor! :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå