Gå til innhold

Hvorfor spiller du dataspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok noe med personligheter. Noen liker kanskje å ha full kontroll over en karakter i et spill. Men det er det at man kan i f.eks Sims-serien ta over andre sine liv og leve dem slik_man_selv_vil. Kanskje man sitter på daten fordi man ikke er lykkelig, å kunne vise seg som en annen enn man er..?

 

Altså sitter man og spiller fordi man ikke vet om hvilke sosiale aktiviteter som finnes. Underholdningen i dataspill er jo at man kan leve seg inn i en virituell verden og være noe annet enn man er og gjøre andre ting.

 

 

Dette er i allefall mitt syn på saken.

 

Edit: La inn noen argumenter

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Jobber du for myndighetene, intelli-musa? Ikke begriper jeg hvorfor du henger på dette forumet, hvis du ikke liker spill... :dontgetit: Dessuten tror jeg ikke du kommer til å spille mer, fordi vi andre sier hvorvor vi liker det. Men uansett så spiller jeg fordi det gir avkobling. Jeg kan tenke på noe annet enn dagliglivets mas. :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke fordi jeg er ulykkelig eller familiekrise elns. Går greit på skole og sosialt. Men spiller vell pga nytt kjøp av pc. :D (spillte jo før jeg fikk den) Synes det er morsmt å møte skolekamerater på nett (mikrofon!) og for å glemme lekser skole osv.. Skjeder meg også mange ganger å da er det digg å spille pc. :)

Er morsomt å spille bf2, der kan jeg gjøre det jeg alltid har hat lyst til å gjøre (fly fly, militæret, tanks osv...). Får også sett om jeg duger til å skyte på en måte, og er VELDIG morsomt når det går helt glatt og du klarer å styre f.eks laget ditt i seier! :thumbup:

Ikke så morsomt å dø 10 ganger på rad av den samme tanksen! :p

Lenke til kommentar

Spiller fordi jeg vil ha lettvint, rask og spenningsfull morro.

Det er jo ett avbrekk i hverdangen, det er underholdene på en annen måte enn TV eller bøker fordi du selv har kontroll over hva som skjer (til en viss grad da). Det krever presisjon, konsentrasjon og reaksjonsevne og er en konkurranse i de øvrige ferdighetene. Som man er det vel noe med det konkurranseinstinktet tenker jeg :p

 

Spiller mest FPS spill fordi det er de spillene som raskest får pulsen min opp og gir mest kick når jeg spiller. Det er også det som er mest vanlig online og lettest å få til i den travle hverdagen.

 

Spill med story blir annerledes. Da spiller jeg av samme grunn til at jeg leser bøker eller ser filmer, for å bli underholdt, overrasket og for å få den "godfølelsen" som en god film eller bok (eller genialt spill) kan gi.

Gode eksempler er Max payne, farenheit, beyond good & evil, prince of persia - sands of time.

 

edit: utrolig så mistroiske enkelte her skulle være da... :hmm:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg jobber da ikke for myndighetene, men for meg selv..skal skrive en liten oppgave om hva som fascinerer oss med spill. og hva er da mer fornuftig enn å høre med de som lever med spill....

 

Takker ellers alle for fine innspill

 

Sier her hvorfor jeg spurte dere om dette spørsmålet...

Og jeg må bare innrømme at jeg spiller en del selv..men blir veldig fort lei av spill.har aldri gjennomfør et eneste spill!

jeg spiller (rts) fordi jeg syns det er gøy, fordi jeg liker å treffe nye mennesker. Jeg er med i en clan nå, og folka der føles som ordentlige venner  Greit å ha noen venner som ikke kan ''se'' deg. ^^

 

må ikke ta meg feil her nå, men er det ikke litt rart at du sitter der fremfor PC`en din og "snakker" med personer som ikke kan se deg. Blir du da dårligere til å snakke med folk i det virkelige liv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...