Gå til innhold

beste ai fear eller farcry?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
om Far Cry: Finnes det mange katter på slike tropiske øyer..?

5025471[/snapback]

 

 

vell, altså det finnes jo gigantiske aper med rakettskytere på armene og usynelige menn med groteske smil så hvorfor ikke?

5025726[/snapback]

 

Hmm sant nok, men jeg har tilgode å ha sett de kattene enda.. Kanskje de er i noen slags bonus hule man finner.. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Enig med siddis. AI'en har en satans god tendens til å gjemme seg plasser jeg minst forventer det ! og bang, så er de bokstavelig talt midt i ansiktet. Godt jobba monolith! :)

 

edit: Hadde forresten en bisarr opplevelse på det brettet man lander via "rooftops" med helikopter. Langt inni dette brettet fløy det skudd overalt, men ingen fiender var å se (!) Dette er nok en bug som blir rettet opp før eller senere, men i F.E.A.R-verdenen så ser jeg ikke vekk for at dette er -ENDA- et moment som skal gjøre spilleren mye mer "usikker" på hva han/hun har i vente.

 

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Nå spele eg på det lettaste og ser allerede at AI i FEAR er overlegent andre spel.

Dei gjemmer seg på lure plasser, er alltid dritvansklige å treffa, og er utrolig aggressive.

FEAR har satt ny standard for AI framover!

5026863[/snapback]

 

Helt enig. Jeg spiller på nest vanskeligste, og blir ofte omringet og overrumplet. De kommer fra forskjellige retninger alt etter hva jeg gjør eller hvor de ser meg. Det virker som de konsekvent prøver å sette meg under kryssild. Hvis jeg ikke hadde slow motion så hadde jeg vært virkelig ille ute. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Sett opp vanskeligheten på max i F.E.A.R, så ser du hvor bra AI det er...

5017330[/snapback]

 

Jeg har et problem med F.E.A.R, ett eneste problem, og det er at spillet er for lett. Jeg spiller på vanskeligste (Extreme), og har stort sett 10 medpacks på meg, og mer enn nok ammo. Dette er første gang jeg har opplevd at en FPS er for enkel på vanskeligste grad. Far Cry for eksempel var for vanskelig på vanskeligste, for meg.

 

Når det er sagt, jeg syns hverken F.E.A.R eller Far Cry har bra AI, fiendene er meget lette å lure. Men det vil nå ta rimelig lang tid før vi ser virkelig bra AI i spill.

5023170[/snapback]

 

Latterlig "Jeg-er-så-flink-jeg-kan-ikke-noe-for-det" holdning. Om du går konstant rundt med 10 medpacks på deg så er det noe galt med spillet på maskinen din og har ingenting med hvor sinnsykt bra du er. :roll: Det jeg heller tror er tilfellet er at du ikke takler hvor hardt FarCry blir slått ned på her, du synes vel det er det beste spillet du har spilt noen gang, men ja pass på, må ikke vise at du er en fanboy av FarCry, så late som du er litt likegyldig. (Vedder forresten på at du syns Ringenes Herre eller Matrix serien er verdens beste filmer "ever" og datamaskinen din er stappet med neonlys så den skal kjøle bedre, med klistremerker så den går raskere)

Lenke til kommentar
Sett opp vanskeligheten på max i F.E.A.R, så ser du hvor bra AI det er...

5017330[/snapback]

 

Jeg har et problem med F.E.A.R, ett eneste problem, og det er at spillet er for lett. Jeg spiller på vanskeligste (Extreme), og har stort sett 10 medpacks på meg, og mer enn nok ammo. Dette er første gang jeg har opplevd at en FPS er for enkel på vanskeligste grad. Far Cry for eksempel var for vanskelig på vanskeligste, for meg.

 

Når det er sagt, jeg syns hverken F.E.A.R eller Far Cry har bra AI, fiendene er meget lette å lure. Men det vil nå ta rimelig lang tid før vi ser virkelig bra AI i spill.

5023170[/snapback]

 

Latterlig "Jeg-er-så-flink-jeg-kan-ikke-noe-for-det" holdning. Om du går konstant rundt med 10 medpacks på deg så er det noe galt med spillet på maskinen din og har ingenting med hvor sinnsykt bra du er. :roll: Det jeg heller tror er tilfellet er at du ikke takler hvor hardt FarCry blir slått ned på her, du synes vel det er det beste spillet du har spilt noen gang, men ja pass på, må ikke vise at du er en fanboy av FarCry, så late som du er litt likegyldig. (Vedder forresten på at du syns Ringenes Herre eller Matrix serien er verdens beste filmer "ever" og datamaskinen din er stappet med neonlys så den skal kjøle bedre, med klistremerker så den går raskere)

5032589[/snapback]

 

 

Øh... Det som er latterlig her er dette svaret fra deg. Som jeg sier i posten min, dette er første gang jeg har opplevd noe lignende i en FPS, jeg har ikke noe jeg-er-så-sinnsykt-god-holdning. Jeg er faktisk veldig skuffet over at det er for lett, jeg liker å bli utfordret når jeg spiller FPS-spill.

 

Når det er sagt, jeg er langt fra noen Far Cry fanboy, det er ikke et spill jeg engang gadd å gjennomføre, jeg bare tok Far Cry som et eksempel på et spill som var for vanskelig for meg på vanskeligste grad, siden det allerede var snakk om det spillet i tråden her, og sammenligning av AI mellom de to spillene. Jeg sier jo også forøvrig at jeg ikke syns Far Cry hadde bra AI, så at du mener jeg er en fanboy er litt snodig.

 

Vil du jeg skal kommentere Lord of The Rings og Matrix også? Helt greie filmer spør du meg, grei underholdning på en kjedelig høstdag.

 

Har forresten skrevet dette om F.E.A.R, i en annen tråd:

 

Hadde vel vært snodig om de ikke skulle anmelde dette spillet, hehe. En av de bedre FPS-spillene jeg har testet den siste tiden.

 

Jeg syns spillet er veldig bra, eneste jeg har å klage på er nettopp det jeg har gjort i denne tråden.

 

Til neste gang, ikke lat som om du vet noe om meg, takk.

Endret av Mi77ion
Lenke til kommentar

Kan vel spe på med at jeg selv synes AI`en er kjempebra i spillet.

Spiller på nest vanskeligste vanskelighetsgrad og synes spillet er veldig bra balansert. Å spille på easy eller medium blir vel like vanskelig som å spille medium i hl2...ikke å anbefale..

Har det samme problemet med at det er svært mange medpacks, men samtidig har jeg hatt bruk for opptil 5 medpacks i en eneste shootout pga at jeg ble sperra inne av kryssild for så å bli pumpa full med granater.

Det finnes nok en strategi for å uskadeliggjøre fienden svært lett, men uansett hvordan du ser på det, så er denne Ai èn den beste jeg har sett i et spill per dags dato. Har enda til gode å forutsi hva de skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...