Gå til innhold

Svenskene får 100 Mbit/s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
100mbit er ikke så stilig som mange vil tro.

 

Nå er det internettsidene jeg surfer på som er flaskehalsen.

 

Altså, du laster ikke ned vg så mye raskere med en 100mbit vs en 10mbit-linje vettu.

 

Rett og slett fordi at webservern til VG ikke er rask nok :p

Stemmer bra det. 10Mbit er mer enn nok for vanlig internett bruk.

 

Satt selv på 100Mbit når jeg gikk på skole, men opplevde sjelden mer enn 10Mbit hastighet.

 

Bortsett fra de få gangene jeg lasta ned Linux iso'er fra Uninett, da fikk man fort 50/60Mbit hastigheter :D

Lenke til kommentar

det de fleste tullingene på forumet er glemmer er at det ikke akkurat er alle svensker som får denne linjen, snarere tvert imot. er snakk om kun noen hundre, eller kanskje noen tusen svensker, som får mulighet til å benytte seg av "tilbudet". på samme måte så er det noen hundre - eller noen tusen - nordmenn som har tilsvarende mulighet selv. om ikke enda bedre. er allerede nevnt diverse studentnett, prøveordninger, noen leiligheter i tromsø og andre steder. vi er med andre ord like langt fremme - eller tilbake, alt ettersom - som svenskene er. de har rett og slett ikke bedre linjer enn oss norrbaggar. dermed hjelper det fint lite å "flytte til sverige for å få bedre linje", du har samme tilbud i norge også. :roll:

Lenke til kommentar

Men da er det alikvel synd av telenor som hadde tilnærmet monopol på dette å fortsatt holde norge nede i steinalderen. Mange land har bedre og mange land har dårligere. Men et slikt tekologisk og rikt land som norge burde klare bra nett til folk på tettsteder og mindre byer.....Ikke alle stor byer har bra nett heller....... Men men......sant med det i sverige og at ikke alle får det....men det er hovedsakleig billigere og fler som får det der.......av mindre byer ihvertfall.

Lenke til kommentar
100mbit er ikke så stilig som mange vil tro.

 

Nå er det internettsidene jeg surfer på som er flaskehalsen.

 

Altså, du laster ikke ned vg så mye raskere med en 100mbit vs en 10mbit-linje vettu.

 

Rett og slett fordi at webservern til VG ikke er rask nok :p

Stemmer bra det. 10Mbit er mer enn nok for vanlig internett bruk.

 

Satt selv på 100Mbit når jeg gikk på skole, men opplevde sjelden mer enn 10Mbit hastighet.

 

Bortsett fra de få gangene jeg lasta ned Linux iso'er fra Uninett, da fikk man fort 50/60Mbit hastigheter :D

Ja, det er i grunn ganske flott å ligge på 8mb/s i nedlasting. :yes:

Lenke til kommentar

Vi her i Norge ligger langt bak når det gjelde internett! Svenskene ler sikkert av oss!

Telenor, også kjent som Telenor kan ikke lengre ha monopol på internett linjene!

Hjelper ikke om Bluecom og alle disse kan levere litt bedre priser, telenor eier alle linjer, og dette leier Bluecom, og alle disse her. Derfor har de ikke råd til å skru ned prisene!

Ned med Telenor!

Selg linjene til staten, staten selger da linjehastighet til leverandører. Men da langt billigere enn telenor.

Skal vi få bedre internettlinjer her i Norge må Telenor få hue ut av ræva, og se at de ikke leverer godt nok!

 

Beklager så meget vis innholdet i denne posten støter noen, og husk! Dette er mine meninger!

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
dette må være pinlig for telenor, når vi betaler 500kr for 1000/250.

pinling!

Hvorfor må dette være pinlig for Telenor ?

 

Telenor har kjøpt det svenske selskapet Bredbandsbolaget (for penger tjent på kunder i Norge ?)

 

Bredbandsbolaget = Telenor.

 

 

 

http://www.bredbandsbolaget.se/portal/OMB2_OMB2_%C4GARE

 

Ägare

 

Sedan juli 2005 är Bredbandsbolaget ett helägt dotterbolag till norska Telenor ASA

Lurte på når noen skulle si akkurat dette :D

Lenke til kommentar
det de fleste tullingene på forumet er glemmer er at det ikke akkurat er alle svensker som får denne linjen, snarere tvert imot. er snakk om kun noen hundre, eller kanskje noen tusen svensker, som får mulighet til å benytte seg av "tilbudet". på samme måte så er det noen hundre - eller noen tusen - nordmenn som har tilsvarende mulighet selv. om ikke enda bedre. er allerede nevnt diverse studentnett, prøveordninger, noen leiligheter i tromsø og andre steder. vi er med andre ord like langt fremme - eller tilbake, alt ettersom - som svenskene er. de har rett og slett ikke bedre linjer enn oss norrbaggar. dermed hjelper det fint lite å "flytte til sverige for å få bedre linje", du har samme tilbud i norge også.  :roll:

 

Da må du lese artikkelen om igjen. De har jo nesten like mange kunder som det Telenor har på ADSL i Norge. Telenor rundet vel 400 000 ADSL-kunder for ikke lenge siden. Bredbåndsbolaget er heller ikke det eneste selskapet eller offentlige etatet som tilbyr 10Mbit/s+ i Sverige.

Innen andre kvartal 2006 skal alle de 350 000 svenske kundene hos Brebandsbolaget få oppgradert båndbredden til 100 Mbit/s.
Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Synes dere det er mer riktig å bruke et titalls milliarder kroner på å bygge ut fiber i store deler av landet i steden for å prioritere annen infrastruktur som skoler/sykehus/kollektivtrafikk osv.?

Staten bruker penger på mer en de tingene du nevner, det må ikek være slik at det ene går på bekostning av det andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel fiber er en invistering. Jeg synes personlig denne invisteringen er en god en. Dette kan brukes til å spare mye peng. Håper at norge tar og enten får fart i et utrolig raskt tråløst net, eller fiber.

 

Helst fiber. Det er utrolig mye som kan gjøres med fiber hastigheter. Og det er for det meste en engangsinvistering. Det er slike ting vi bør invister i, ting som gjør at vi er bedre rustet for fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...