Gå til innhold

Påfyll av RAM


Hindmost

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har 2 512 MB corsair XMS PC3200 cl2 brikker i maskinen, tenker nå på å etterfylle litt.

 

problemet er at hovedkortet (msi K8N Neo) bare har 3 minne slot'er totalt, så jeg kan ikke bare slenge på 2 like brikker til.

 

Kan jeg bruke en 1 GB brikke fra en annen produsent i den ledige slot'en?

 

eller bør jeg kjøpe en 512 mb corsair brikke, lik de jeg har?

 

HK har nForce 3 250Gb chipset og cpu er s754 så får uansett ikke brukt dual channel muligheten i rammen.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøre med tre dobbeltsidige brikker i det hovedkortet (og alle andre socket 754-HK) kan by på problemer. Enten risikerer du at du må kjøre minnet på DDR333, eller at Command Rate på kjøres på 2T. I kjedelige tilfeller kan du desverre risikere begge deler.

Her står det at det må kjøres på DDR333 ved bruk av tre dobbeltsidige brikker, men jeg tror det skal gå greit å kjøre dem på Command Rate 2T istedet (som ikke gir like mye ytelsestap).

:)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg ser ikke for meg at det skal finnes noe unntak til regelen om at tre dobbeltsidige brikker gir både 2T command rate og divider. Se bare på socket 939-systemer, hvor det er to uavhengige minnekontrollere. Der må jo to dobbeltsidige brikker på hver kanal kjøres med 2T, og bare nyeste revisjoner garanterer full hastighet.

 

Nyeste revisjon socket 754 (dvs. enten Turion eller Sempron64 BX) klarer nok to dobbeltsidige brikker med 1T og uten divider.

 

Hva som står i hovedkort-manualene angående dette behøver forsåvidt ikke si så mye, fordi prosessorenes minnekontrollere har vært i stadig utvikling (som du selvsagt vet, Endre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...