Gå til innhold

Hva savner dere i dagens nyhetssystemer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som kanskje et fåtall av dere har sett, utvikler jeg for tiden - og har gjort de siste 2 årene - et komplett nyhetssystem (EBA-News). Nå som versjon 1.0 såvidt er ute, er det på tide å tenke fremover og i den forbindelse kunne jeg tenke meg tilbakemeldinger fra flest mulig på et par spørsmål :)

 

- Hvilke funksjoner savnere dere i dagens nyhetssystemer? (ikke CMS)

- Hvilke funksjoner brukere dere mye som allerede finnes?

- Evt. annen informasjon som kan være nyttig for meg :)

 

Så - kjør på! Nå har dere muligheten ;)

 

(Håper dette ble riktig kategori...)

Endret av Ponduss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner å kunne velge mellom xhtml og html!

 

Ting man må ha med som (kansje) ikke er selvfølge for alle:

Atom støtte

RSS støtte(mange som ikke bruker Atom enda)

mod_rewrite(pene linker)

trackback?

 

Også synes jeg ikke det er spess pent med sån artikkel id, bedre med navnet på artiklen som link.

 

Ellers ville det være greit med en login(for cms't) som funker på mobilen! Har hatt problemer med det på aj-fork.

 

Også så lite javascript som mulig :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Atom-støtte: Vil bli implementert i 1.0.1 :)

 

RSS-støtte: Har dette i skrivende stund.

 

Mod_rewrite: Vil høyst sannsynlig bli støttet, samt utvidede muligheter for bruk av EBA-News sammen med includesystemer.

 

Trackback: Notert! :)

 

Når det gjelder mobiler, så jobber jeg med dette per dags dato. Bruker det stadig mer selv, så det er greit å få på plass så fort som mulig.

 

Å kunne velge mellom XHTML og HTML har jeg sterkt vurdert, men er ikke førsteprioritet. Kanskje i 1.1 :thumbup:

 

Javascript: Hehe, helt enig. Jeg bruker per dags dato ikke Javascript til noe som helst som er nødvendig, kun til praktiske funksjoner som "marker alle" o.l.

Endret av Ponduss
Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på et nyhetssystem og et CMS? Er nyhetssystemer en type CMS (en type content)?

 

Stussa på en ting, etter å ha myset på screenshotene: Det står at artikler som har et av keywordene i tittelen, regnes som relaterte artikler. Hvorfor i tittelen, og ikke at artikler som deler et keyword er relaterte?

 

Synes det ser ut som en kraftig og god greie du har laget. :)

 

Et punkt som ofte viser seg å ha beklagelig mye å si for meg, er at det må være totalt n00b-proof. Mulig jeg trenger det selv noen ganger, men hovedsaklig gjelder dette når jeg lager sider som andre skal (være med) å administrere. Jeg tenker for eksempel på funksjoner som innsetting av bilder i artikler, etc. Vet ikke om du har laget mulighet for dette? Ser dog ut som du har det ganske ryddig og greit fra før av.

 

Du skal iallfall ha for designet ditt. :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på et nyhetssystem og et CMS? Er nyhetssystemer en type CMS (en type content)?
Vel, det er strengt tatt et definisjonsspørsmål, men jeg anser f.eks. Ez og Movable Type mer som et CMS enn Wordpress.

 

Stussa på en ting, etter å ha myset på screenshotene: Det står at artikler som har et av keywordene i tittelen, regnes som relaterte artikler. Hvorfor i tittelen, og ikke at artikler som deler et keyword er relaterte?
Det var et godt poeng. Skal se på det.

 

Synes det ser ut som en kraftig og god greie du har laget. :)

 

Et punkt som ofte viser seg å ha beklagelig mye å si for meg, er at det må være totalt n00b-proof. Mulig jeg trenger det selv noen ganger, men hovedsaklig gjelder dette når jeg lager sider som andre skal (være med) å administrere. Jeg tenker for eksempel på funksjoner som innsetting av bilder i artikler, etc. Vet ikke om du har laget mulighet for dette? Ser dog ut som du har det ganske ryddig og greit fra før av.

 

Du skal iallfall ha for designet ditt. :)

 

Takk, takk. Det er mulig å legge ved bilder (som senere kan slettes eller byttes ut), men dette er begrenset til kun ett bilde per artikkel som vises på toppen. Tanken er å kunne bruke tidligere opplastede bilder om igjen i senere artikler uten å måtte laste opp bildet enda en gang, samt legge ved f.eks. bildetekst og copyright. Har hatt behov for det selv mange ganger og tror det kan være en praktisk liten sak som de færreste systemer har i dag.

Endret av Ponduss
Lenke til kommentar
Det er mulig å legge ved bilder (som senere kan slettes eller byttes ut), men dette er begrenset til kun ett bilde per artikkel som vises på toppen. Tanken er å kunne bruke tidligere opplastede bilder om igjen i senere artikler uten å måtte laste opp bildet enda en gang, samt legge ved f.eks. bildetekst og copyright. Har hatt behov for det selv mange ganger og tror det kan være en praktisk liten sak som de færreste systemer har i dag.

Høres bra ut! Om du har lyst på en ekstrafunksjon her, kan du jo lage keywords for bildene også, slik at man kan søke dem opp enklere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...