Gå til innhold

p3, Bra nok til divx?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt kurant. Har spilt divx på P2 266-maskiner uten nevneverdige problemer (litt reduksjon i kvalitet måtte til, men men).

Seriøst?

 

Jeg prøvde en hel dag å få lillebrors PIII 600E MHz m/ 128 MB og Win2k til å spille DivX og DVD laggfritt, men DivX ville kun kjøre tilnærmet laggfritt i WMP9 (ingen andre programmer var i nærheten av laggfritt), og DVD fikk jeg ikke til å kjøre laggfritt.

 

Hvilke programmer, drivere og codecs brukte du?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

650 bør klara det aller meste av divX uten synlige problem. Du kan jo overklokka den litt og. (Overklokking av P3 er så godt som risikofritt)

 

Eg har ein P3 800@900 som kjøre fullt htpc-oppsett. (Tv - live og opptak, divX/Xvid, DVD, bilder, nettradio, mp3...)

Lenke til kommentar
kommer vel litt ann på skjermkort og da. (har et sapphire 9600pro liggende  :innocent: )

Tja, krev ikkje allverden av det heller. Når P3'en min var hovedmaskin hadde den Geforce 2 mx og viste divX og DVD heilt fint.

Dette kortet har tatt kvelden så nå har den fått nytt kort av typen billigaste eg fant på komplett: XFX GeForce MX4000 til 249,-

Heilt greit til htpc bruk, som nevnt over.

Lenke til kommentar
Har en maskin med P3 på 733Mhz, nVidia TNT2 skjermkort og 512MB SD-RAM, fungerte helt fint å spille både DVD og Divx/Xvid på den (både i Win 98SE og XP). Slutta å bruke maskina for ca ett år siden.

husker i gamledager, da kompisen min hadde en 166mhz, og han digget å trade (trade = å brenne noe på cd og sende det til noen, for penger eller mot andre cd'er)

 

men han kunne ikke se noen avi eller divx filmene.

da var min gamle 800mhz populær :p 128mb ram.. 10 gig hdd. spilte av alle filmene som en drøm..

 

den brukes nå av fattern, (bare med 256mb ram og 20 gig hdd)

 

edit: står ett nvidia tnt2 på 32mb i den også.. husker jeg kjørte alle spillene laggfritt :D

Endret av complexity
Lenke til kommentar
husker jeg spilte mp3 på gamle, gamle, gamle maskinen.. en p90mhz. fikk på ingen måte spilt mp3 laggfritt, og deretter ikke divX heller.. men det var ikke så langt unna faktisk. Skal anyway ikke snakke varmt om kvaliteten på filmene jeg spilte av da :p

mp3 krever faktisk veldig lite ressurser. I 1999 prøvde jeg å innstallere winodws 98 på en eldst mulig PC. Det gikk fint inn på en 486 på 66 MHz med et hovedkort som tok hele 8 minnebrikker og dermed "enorme" 32 MB ram. Jeg kjørte noen benchmarks med Sisoft sandra, og fikk noen rekordlave resultater. Mp3 kjørte faktisk fint på et PCI lydkort, men hakket når jeg brukte et ISA lydkort. CPU-bruken lå bare på 30-40% med winamp v1.6 eller noe sånt. Jeg lot PC'en stå som varmekilde på kontoret den vinteren og den klarte å kjøre en pakke med SETI@home på "bare" 86 døgn (24/7, 100% CPU-bruk). Min Athlon64 3000+ gjør samme jobben på ca 4 timer og spiller mp3 med en CPU-bruk på under 0,1%. (Slå på kolonna "CPU time" i oppgavebehandling så ser du hvor mye CPU-tid en prosess har brukt siden det ble startet.)

Lenke til kommentar

Jeg kunne se DVD helt fint på min Celeron 300A @ 450 MHz. Hvorfor? Jo, det satt nemlig et ATI Rage 128-grafikkort i den, som var utstyrt med ATI Rage Theater-brikke. Sammen med ATI sin DVD-avspillings-programvare, avlastet den prosessoren så mye at det gikk helt fint! Divx Player har også støtte for dette, og det samme kan sies om Power DVD og Intervideo Win DVD.

 

Hvis du bruker PIIIen sammen med et grafikkort med Rage Theater-brikke, så bør både DivX og DVD gå helt fint! :)

Lenke til kommentar
Nå er det år og dag siden jeg spilte divx-filmer på den PC-en, men det var en ganske minimalistisk Win98-installasjon med BSplayer, om jeg ikke tar helt feil. Og, som sagt, kvaliteten ble nedjustert litt.

BS player er veldig bra, men jeg ville anbefalt windows media player classic. Du faar begge to sammen med Ace Mega Codecs pack

Der er det alt du trenger til dvd, divx osv.

 

Som skrevet tidligere, bruk win 98 eller linux, saa burde alt funke laggfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...