Gå til innhold

Har dere hatt innbrudd i huset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er langt mellom de som kan levere alarm direkte til politi, og det er vel bare stort sett "overfalls-alarm" som går rett hjem hos politiet.

 

tror at selv store internasjonale konsern, har et lite vaktselskap i ryggen (hafslund, falc, securitas etc), som behandler alle alarmer som er blitt utløst, og vurderer fortløpende om politi skal rykke ut.

 

:hmm:

Jepp, det mener jeg også..

 

De fleste store konsern har egne vekterbiler som kjører ut til alarmstedet og deretter vurderer om Politiet skal tilkalles. De ringer jo også alarmstedet først, men om det er en innbruddstyv som tar telefonen, så er det klart Politiet blir tilkalt.. :p

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Ikke hjemme, men en gang når vi var hos tante prøvde en og bryte seg inn vinduet som sto på gløtt på det rommet der jeg og fadern sov. Både jeg og fadern våknet med en gang, fadern var kald og rolig mens jeg hadde panikk. Akkurat når fyren startet og få opp vinduet sa fadern "Hadde ikke døra vært mye enklere?", tror aldri jeg har sett en person springe så fort før.

 

Var vel 10 år når dette skjedde, hadde det skjedd den dag idag hadde jeg ventet til han kom inn før jeg hadde gitt han en god omgang juling.

Lenke til kommentar

Noen (antagligvis noen gutter i nabolaget) stjal alt ølet og brennevinen vår for et år eller to siden. De tok rubbel og bit, så alle de gode årgangsvinene osv mamma og pappa hadde spart på, gikk med til helgefyll for noen ungdommer. Også vok noen lufgæværet vårt på hytta for mange år siden. Det var det eneste de fant der, så de fant ut at litt roting kunne være gøy, så det var spruta olivenolje over hele hytta...

 

Edit: Hehe, kom til å huske på en episode fra da jeg var valdig liten. Vi skulle på fjellet en helg. Bilen var full av mat og dirkke. Mens vi var i leiligheten vår, sneik noen seg inn i parkeringshuet og brøyt opp bilen og tok all alkoholen og andre godsaker. Grønnsakene var det eneste som var igjen :p

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Nei, kan ikke komme på noen innbrudd i hele slekta... Det må da være noe? Får spørre litt rundt... :hmm:

 

Jo, kom på noe: Faren min satt fra seg sykkelen sin på utsiden av huset til en kamerat av seg, han skulle inn til han og hente noe, og to minutter etterpå var den vekk. Han fant den igjen et par dager etterpå. Enda en: Vi hadde en jolle som lå ved et vann; En dag vi skulle ut i den var den vekk, og tre uker seinere fant pappa den mens han var ute og jobba i parkvesenet.

Endret av Koffert
Lenke til kommentar

når jeg var 10 år elns så hadde noen brutt seg inn hos oss mens vi var i spania og bøffa et videokamera (ganske dyrt i 95) og en safe med en del penger i (pappa drev dagligvare butikker og oppbevarte litt hjemme iblant) de rota og rundt på rommet mitt men tok ikke sparegrisen med 1000kr :) og hos mormor og morfar har det vært innbrudd 8 ganger de siste 15 åra.

 

og så var det noen gærne miljø aktivister som la en brannbombe under bilen vår mens den var parkert rett utenfor huset vårt, men den sprengte ikke da.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...