Gå til innhold

Invalid cd-key etter patch


Anbefalte innlegg

Sikkert dumt av meg å legge denne posten her.. men har virkelig Prøvd allt. har veldig god erfaring med svar på hw-forumet så jeg prøver bare for å ha prøvd Allt.

 

har kjøpt meg BF2 nå det virker kjempebra helt til jeg installerer den nyeste patchen jeg må ha

 

Patch 103.exe

 

For det føsrte vil ikke patchen installeres det kommer en error melding.. (det viser seg at veldig mange har det samme problemet ettersom jeg søkte om problemet på nett) fikk til slutt en løsning på det.. Det var å installerer patchen Manuelt ved hjelp av "Ledetekst" da dette var gjort kom det virkelige Problemet mitt!

 

Når jeg skulle starte BF2 nå så viser deg seg at CD-Keyen min er invalid..

lette opp dette på nett også og fant ut at altfor mange andre har det samme problemet.. men ingen har svaret:( har sett mange lure forsøk fra forksjelige guruer men ingenting har vist seg å fungere..

 

Så hvis noen vet svaret på dette og tilfeldigvis er her nå.. så er jeg verdens heldigste person..

 

Hvis ikke beklager jeg at jeg poster dette her!

beklager !

 

mvh Caroline

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Du kan prøve dette:

 

Start patchen, velg språk.

*Gå inn i startmenyen -> Kjør -> Skriv %temp%

*Gå inn i mappa med navnet {med disse tegnene}. Navnet på min folder er

*{03A9E526-2B99-4AF2-BC50-D26A2CFB516D}\{F317E784-F31C-4F26-A610-2D7BD89F EC5F}, din kan være annerledes.

*Start BF2CDKeyCheck.

*Programmet kommer bare til å flimre, og kun det.

*Så virker nøkkelen igjen.

 

Følg guiden nøye så funker den, dvs si den funket i allefall hos meg..

 

Og for ordens skyld du skal inni mappa med alle tallene, for å finne BF2CDKeyCheck :thumbup:

Lenke til kommentar
Når jeg skulle starte BF2 nå så viser deg seg at CD-Keyen min er invalid..

Enten så har BF2 greid å rote vekk nøkkelen sin (I shit you not). Tast den inn igjen ved å starte: C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\Support\Battlefield 2_code.exe programmet.

 

En annen ting kan være at BF2 har blitt installert på en annen windows-konto enn din. Da vil ikke spillet funke etter patch 1.03. Kan være det funker å kjøre samme programmet som i forrige løsning.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som trådstarter, har ikke fått til å spille online i det hele tatt etter at jeg innstallerte det, da jeg får den samme beskjeden. Innstallerte patchen manuelt og alt så ut til å fungere, helt til jeg forsøkte å gå online. Jeg prøvde nettopp å skrive inn keyen på nytt, men da jeg klikket "next" etter å ha tastet den inn forsvant vinduet, og jeg får fremdeles den samme meldingen når jeg prøver å logge meg på.

 

Jeg er temmelig sikker på at spillet var pakket inn i cellofan da jeg kjøpte det i butikken, så det er neppe noen som har tatt keyen. Skal prøve å innstallere spillet på nytt.

 

(innstallerte spillet på samme brukerkonto hvor problemet oppsto).

 

Edit:

 

HAHA, GENIALT. Etter å ha innstallert BF2 på nytt, forsvant hele dritten etter avsluttet innstallasjon.. spillet ble ganske enkelt ikke innstallert i det hele tatt denne gangen. Go Dice, Go! :w00t: Sheesh..

 

Edit #2:

 

Andre forsøk gikk det bedre, kom online, men det var uten patchen. Patcher manuelt nå, så håper jeg det går bra da og. Logget meg på en server og spilte litt.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Du kan prøve dette:

 

Start patchen, velg språk.

*Gå inn i startmenyen -> Kjør -> Skriv %temp%

*Gå inn i mappa med navnet {med disse tegnene}. Navnet på min folder er

*{03A9E526-2B99-4AF2-BC50-D26A2CFB516D}\{F317E784-F31C-4F26-A610-2D7BD89F EC5F}, din kan være annerledes.

*Start BF2CDKeyCheck.

*Programmet kommer bare til å flimre, og kun det.

*Så virker nøkkelen igjen.

 

Følg guiden nøye så funker den, dvs si den funket i allefall hos meg..

 

Og for ordens skyld du skal inni mappa med alle tallene, for å finne BF2CDKeyCheck :thumbup:

Er det noen som har prøvd dette og fått det til å fungere?

 

Sitter på jobb så jeg får ikke prøvd før i kveld, men det er utrolig dårlig av EA at de ikke kan lage en patch som fungerer!

 

Var mange som i sin tid klagde på Steam, men det er faktisk utrolig mye bedre enn alt annet når det kommer til både kjøp av spill, samt patching... Irriterer meg at ikke alle har fulgt denne modellen, de fleste sitter jo nå med så stor kapasitet på linjene sine.

Lenke til kommentar

Ja, har brukt den fremgangsmåten to ganger i alt, funket begge gangene. Jeg fikk beskjed om feil serial i starten, men innstallerte spillet på nytt og ble kvitt det. Kom meg online etter innstallasjon nå, men så ble jeg kicket fra serveren grunnet en connection problems (?), og nå kommer jeg meg ikke på nett i det hele tatt med BF2.. får beskjed om at "server refused connection". Har ikke snøring hva som er galt denne gangen, d.v.s. kan ikke spille hverken singleplayer (for trening) eller MP.

 

Var det like mye rot med BF1942?

Lenke til kommentar
Var det like mye rot med BF1942?

Nei. Et av problemene med BF2 er at de krypterer nøkkelen så ingen skal kunne stjele den. Vel og bra det, men DICE har greid å rote det til på en måte slik at krypteringa blir borka noen ganger og slikt tull skjer.. :roll:

 

En reinstallering av BF2 burde fikse problemene..

 

og enig i at Steam ser veldig bra ut nå når vi har sett hvordan patching med BF2 er. Steam kan til og med ta en rollback om patchen er dårlig! :)

Lenke til kommentar
og enig i at Steam ser veldig bra ut nå når vi har sett hvordan patching med BF2 er. Steam kan til og med ta en rollback om patchen er dårlig! :)

Absolutt, de hadde litt innkjøringsproblemer da "alle" skulle ha HL2 på samme tidspunkt, men siden har det fungert knirkefritt for meg ihvertfall.

 

Steam gir dessuten utviklerne mulighet til å komme med små bug-fixes mye raskere, istedenfor å vente flere måneder og slippe en stor patch med masse bug-fixes.

 

For nordmenn er det dessuten veldig fordelaktig at man kan kjøpe spillet direkte over nett, og dermed slippe toll selvom varen koster mer enn 200 spenn!

Lenke til kommentar

Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. Akkurat nå fungerte det igjen, men muligens fordi jeg opprettet et nytt nick (konto) da jeg til sist fikk lov til å nærme meg logon serveren igjen.

 

Jeg så en serverliste, fant ikke noe Battlefield.no der uansett innstillinger (får ikke opp countryflaggene som jeg før fant på den høyre siden av listen heller). Så prøvde jeg å starte server, noe som gikk greit. Etter at jeg hadde rotet rundt litt der, og quittet tilbake til serverlisten, var den tom. Prøvde refresh og andre valg, ingen resultat, fremdeles tom liste.

 

Jeg hadde deaktivert Norton IS før dette. Morsomt nok fikk jeg ikke engang lov til å deaktovere det for en tme siden, da det påsto jeg IKKE hadde admin-rettigheter (noe jeg har). Som jeg alltid sier når slikt skjer: Ghost in the machine.. *scarey!* :)

 

Hjelper ikke at jeg leste boken "The blue nowhere" i ferien.. om superhackere som dreper folk :ohmy:

 

Edit: Nå er keyen "feil" igjen etter en reboot.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...