Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett fungerer ikke, men klarer å pinge i cmd


Anbefalte innlegg

Jeg har et veldig merkelig problem. Jeg prøver å fikse internett tilkoblingen på en HP Pavilion ze5300.

 

Jeg har prøvd det meste tror jeg. Installert et lite hjemmenettverk og prøvd både "Denne maskinen kobler seg direkte til internett" og "Denne maskinen kobler seg

gjenom en gateway/hub" Men ingen av dem gjør at jeg kommer meg på internett. Jeg har prøvd å avinstallere nettverkskortet og installert det igjen, uten at det hadde noen innvirkning. Har tatt av brannmuren i windows og jeg har ikke noen andre brannmurer. Jeg har 5 andre pcer på nettverket så jeg vet at det ikke er noe galt med selve nettverket. Jeg får også kontakt med de andre pcene her, men kommer ikke inn på internett.

 

Det merkeligste med dette er at når jeg pinger f.eks www.vg.no i cmd så får jeg svar.

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, det hadde jeg faktisk ikke tenk på. Prøver å sjekke med Ad-aware.

 

Edit: Huff, nå føler jeg meg passe idiot. Den fant ingen spy-ware, så jeg gikk i "Legg til/fjern programmer" og der så jeg Norman Firewall. Skrudde denne av og alt fungerte som normalt :!:

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Det merkeligste med dette er at når jeg pinger f.eks www.vg.no i cmd så får jeg svar.

så lenge maskina har inne en Ip-addresse så klarer den å pinge og så få svar

 

så cmd -> ping kommandoen er ikke gyldig når du skal sjekke om du har internett eller ikke. :cool:

Det avhenger helt av om dns-oppsettet fungerer hvis man pinger et dns-navn og ikke en ip-adresse.

 

'om du har internett eller ikke' er vel en noe vag beskrivelse. :)

Lenke til kommentar
Det merkeligste med dette er at når jeg pinger f.eks www.vg.no i cmd så får jeg svar.

så lenge maskina har inne en Ip-addresse så klarer den å pinge og så få svar

 

så cmd -> ping kommandoen er ikke gyldig når du skal sjekke om du har internett eller ikke. :cool:

Det avhenger helt av om dns-oppsettet fungerer hvis man pinger et dns-navn og ikke en ip-adresse.

 

'om du har internett eller ikke' er vel en noe vag beskrivelse. :)

jaok. du vinner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...