Gå til innhold

MiniPC før jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For alle som heller vil ha noe skikkelig, som ikke er totalt rip-off: go for Mac mini. Den finnes på markedet nå, ser mye bedre ut enn denne og kjører osx.

enig, dette lukter litt for mye kopi.. man har ikke prøvd å skjule det engang :) Synd når større selskaper som Aopen ikke klarer bedre enn dette.

Lenke til kommentar

Greit at det er lett å se at de som formet utsenet på den har vært påvirkety av mac mini utsenet, men jeg synes den ser bra ut jeg. Hvis den kommer med Pentium M så vil nok det vare en svært velkomen maskin, stille og passe kraftig. Ikke et spill monseter men det trenger vi heller ikke. Tar liten plass, bråker nok ikke hvis det er en P-M prossesor. Rett og slett ganske bra ide synes jeg.

Lenke til kommentar
For alle som heller vil ha noe skikkelig, som ikke er totalt rip-off: go for Mac mini. Den finnes på markedet nå, ser mye bedre ut enn denne og kjører osx.

hva mener du egentlig med noe skikkelig? Bruker Mac noen produkter som er SÅ mye bedre enn AOpen da? Snakker du kun om utsende nå, hvis det så er det jo snakk om kosmetiske forskjeller. Skjønne rikke helt hvor du vill henne...

 

Frankie

Lenke til kommentar
For alle som heller vil ha noe skikkelig, som ikke er totalt rip-off: go for Mac mini. Den finnes på markedet nå, ser mye bedre ut enn denne og kjører osx.

enig, dette lukter litt for mye kopi.. man har ikke prøvd å skjule det engang :) Synd når større selskaper som Aopen ikke klarer bedre enn dette.

Sån til erindring så har dennne vert vist frem tidligere men da som prosjekt, er vell i samme tid som mac arn kom med sin lansering

Lenke til kommentar
For alle som heller vil ha noe skikkelig, som ikke er totalt rip-off: go for Mac mini. Den finnes på markedet nå, ser mye bedre ut enn denne og kjører osx.

enig, dette lukter litt for mye kopi.. man har ikke prøvd å skjule det engang :) Synd når større selskaper som Aopen ikke klarer bedre enn dette.

Så du mener egentlig at Mac burde hatt monopol på mini pc-er som denne?

 

Er bare på tide at noen selskaper viser at vanlige pc-er dvs "non-mac" også kan være små, stilige og inn i tiden. Ytelsen på denne kommer nok også til å overgå mac-mini for ikke å snakke om den fordelen at folk selv kan velge os imotsetning til hva de kan med mac-mini.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
kan jo ikke klage pá dette...... er jo det samme som og klage pá at flere lager bárbar pc. var jo sikkert folk som klaga da og :yes: dette er et bra konsept synest jeg. passe liten og passe sterk til de som trenger det.

Poenget er vel at Aopen kunne _prøvd_ å være litt kreative mht design. Når det er sagt er det vel også en dårlig rip-off, jeg mener; hvorfor ikke kopiere hele saken når de først var igang? Det ser ut som om de kom til "toppen", angret litt og fikk inspirasjon av noens matboks eller noe slikt. Poenget mitt er at det faktisk går an å lage produkter som er rettet mot samme segmentet uten at de nødvendigvis er like av utseende. Eksemplet med bærbare er sef bra, men vil påstå at Aopen har litt mer å gå på her..

 

Jeg tviler heller ikke på at den er solid, bra etc... og jeg har heller ikke sagt at det ikke er ett genialt produkt :) Konkurranse er bra, men jeg er fremdeles skeptisk til at to produkter "tilfeldigvis" blir så like, Mac'en var tross alt litt "spesi" da den kom..

Lenke til kommentar

starta vell her vel 3/5

 

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...CFA0E98E34F7BF0

 

og så komm denne. 1/6

 

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...BEA3219A083A8FC

 

og nå denne med bedre beskrivelse.

 

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...9205F983E5D4252

 

og en anen ting macar kan jo bli dyr 24/4

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...F39711C4CDACD4D

 

 

ja ja krigere dere får stå på

Endret av kvase
Lenke til kommentar
kan jo ikke klage pá dette...... er jo det samme som og klage pá at flere lager bárbar pc. var jo sikkert folk som klaga da og :yes:  dette er et bra konsept synest jeg. passe liten og passe sterk til de som trenger det.

Poenget er vel at Aopen kunne _prøvd_ å være litt kreative mht design. Når det er sagt er det vel også en dårlig rip-off, jeg mener; hvorfor ikke kopiere hele saken når de først var igang? Det ser ut som om de kom til "toppen", angret litt og fikk inspirasjon av noens matboks eller noe slikt. Poenget mitt er at det faktisk går an å lage produkter som er rettet mot samme segmentet uten at de nødvendigvis er like av utseende. Eksemplet med bærbare er sef bra, men vil påstå at Aopen har litt mer å gå på her..

 

Jeg tviler heller ikke på at den er solid, bra etc... og jeg har heller ikke sagt at det ikke er ett genialt produkt :) Konkurranse er bra, men jeg er fremdeles skeptisk til at to produkter "tilfeldigvis" blir så like, Mac'en var tross alt litt "spesi" da den kom..

jo den er sinsykt lik.... má si meg enig der. kunne kanskje hatt ei anna farge eller noe :p

Lenke til kommentar

ja formen er jo inspirert fra mac mini, men samtidig såpass forskjellig at man kan ikke komme og rope plagiat egentlig. det er jo ikke noe uvanlig at industrien henter inspirasjon fra hverandre, er jo bare se på bilindustrien f.eks, hvor forskjellig er de sånn helt egentlig. men uansett, synes det er kjempebra at det kommer et alternativ til de som ikke vil gå over til mac!

 

håper den kommer i barebone format så man har muligheter for å skreddersy den selv slik en pc bør være! :)

 

håper det kommer flere slike bokser på markedet. en helt enkel firkantig og uten avrunda hjørner i sort alu hadde vært gromt.

Lenke til kommentar

Faktisk er det intel selv som har ønsket at Aopen skulle produsere en slik pc for deres pentium - m prosessor.

 

Intel Preparing Release of Mac mini Look Alike

by Staff, 3:15 AM EDT, May 31st, 2005

 

Intel is expected to release a prototype PC this week which looks similar to the Apple Mac mini, a published reported said over the Memorial weekend. A Mac mini look-alike is set to be unveiled at a trade show this week.

 

According to Wired, the Mac-mini wannabe uses Intel's Pentium M CPU and is built by Taiwanese PC manufacturer AOpen – affiliated to Acer - at Intel's request.

 

A prototype is currently being shown at the Computex trade show. The show runs until June 4.

 

Mer info her http://club.aopen.com.tw/news/News_ShowAns...aspx?RecNo=8387

Lenke til kommentar
Savner tvkort og optisk lydutgang, da ville den vært ypperlig som HTPC.

Tvkort og optisk utgang er nok langt fra det eneste som skiller en htpc fra denne boksen.. Plenty med prosessorkraft og et skikkelig skjermkort er et minimum for å kjøre ffdshow og WMR9 Renderless (og det vil du vel?). Pga varmeproblemer vil det gå lang tid før vi får sett noe slikt i et _stillegående_ mini-kabinett.

Lenke til kommentar

Litt mer info om denne Mini-PC-en fra AOpen her:

http://legitreviews.com/article.php?aid=249

The Pandora case is simplistic with nothing more than a slot-loading optical drive and a power button in the front. The silver case and overall design looks nearly identical to the Mac Mini, which is pictured above. On the rear of the Pandora one will find three USB 2.0 ports, a keyboard hookup and a serial port in the back. The Pandora also has features a wireless networking card to help reduce wires.

[...]

Update:  After speaking with AOpen we got the following system specs for the $499 base system

 

    * Celeron M 1.3G

    * 256MB DDR II

    * 40G 2.5” HDD

    * Slot-in Slim Combo Drive

    * Power Adapter

    * Power Cable (US type)

    * DVI Converter

    * HDTV Cable

    * Driver CD

    * Windows XP

Lenke til kommentar
Litt mer info om denne Mini-PC-en fra AOpen her:

http://legitreviews.com/article.php?aid=249

The Pandora case is simplistic with nothing more than a slot-loading optical drive and a power button in the front. The silver case and overall design looks nearly identical to the Mac Mini, which is pictured above. On the rear of the Pandora one will find three USB 2.0 ports, a keyboard hookup and a serial port in the back. The Pandora also has features a wireless networking card to help reduce wires.

[...]

Update:  After speaking with AOpen we got the following system specs for the $499 base system

 

    * Celeron M 1.3G

    * 256MB DDR II

    * 40G 2.5” HDD

    * Slot-in Slim Combo Drive

    * Power Adapter

    * Power Cable (US type)

    * DVI Converter

    * HDTV Cable

    * Driver CD

    * Windows XP

HYL, for noen nasty spec. Sikkert ikke eget skjermkort. 256MB ram? WTF. Det er jammen ikke noe å rope hura for. Selv når vi snakker om 500$ maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...