Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I PvP ang. DW vs. 2H, er 2H egentlig så mye bedre?

Jaja burst dmg men dersom WF ikke proccer i løpet de første slaga har du jo ingen burst dmg. Når du kjører DW slår du hele tiden og blir ikke sittende og vente på swings som med 2H, og da critter du oftere (men lavere), får flurry og slår med 2 våpen som er ganske raske og WF proccer og det går i ett -> crit ->flurry-> masse slag->WF ->masse slag->mer WF og crit.

Og WF proc hjelper egentlig ikke så mye på 2H med mindre den critter. Fordi 2H er så treig at du må få crit på WF for å få ut nok dmg, ellers blir du sittende og vente på swings.

Blir ikke DW bedre både PvE og PvP?

Lenke til kommentar
I PvP ang. DW vs. 2H, er 2H egentlig så mye bedre?

Jaja burst dmg men dersom WF ikke proccer i løpet de første slaga har du jo ingen burst dmg. Når du kjører DW slår du hele tiden og blir ikke sittende og vente på swings som med 2H, og da critter du oftere (men lavere), får flurry og slår med 2 våpen som er ganske raske og WF proccer og det går i ett -> crit ->flurry-> masse slag->WF ->masse slag->mer WF og crit.

Og WF proc hjelper egentlig ikke så mye på 2H med mindre den critter. Fordi 2H er så treig at du må få crit på WF for å få ut nok dmg, ellers blir du sittende og vente på swings.

Blir ikke DW bedre både PvE og PvP?

7923076[/snapback]

 

Det er korrekt

 

<lvl 70 shaman>

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaring med enchancement shaman (dual wield) i engame lvl 70? Hvordan er dps i instancer, hvordan ligger dere i forhold til rouge, hvordan i pvp, vanskelig å finne gruppe, mye drops, hvordan er dere prioritert på gear drops (f.eks 1h axe drops, er du prioritert foran warriors og hunters) ?? generelt hvordan liker dere det?

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med enchancement shaman (dual wield) i engame lvl 70? Hvordan er dps i instancer, hvordan ligger dere i forhold til rouge, hvordan i pvp, vanskelig å finne gruppe, mye drops, hvordan er dere prioritert på gear drops (f.eks 1h axe drops, er du prioritert foran warriors og hunters) ?? generelt hvordan liker dere det?

7925139[/snapback]

 

Jeg har kjørt rimelig mye instancer med en tung enhancement build og jeg ligger som oftest som nr 1 eller 2 på damage. Den eneste som bruker å ligge over meg er en dps warrior og da snakker vi ca 5% på 1 million dmg done.

 

Som oftest kontrollerer jeg litt dmg i forhold til bruk av Stormstrike og Earth Shock. Stormstrike bruker jeg hele tiden på trash, men shocking er kun hvis det haster å få ned mobs feks ved overpulls.

 

Nå har jeg foreløpig ikke teamet med en tilsvarende gearet rogue men jeg antar de sikkert ligger noe over meg på dmg.

 

Når det gjelder gear så plukker jeg det jeg trenger både enhancement og healing. Vi har det rimelig greit i guildgruppene slik sett og jeg bruker for øyeblikket 1h bop epic axesmith øksa som mainhand og Hungering Spineripper i offhand. Vurderer å farme litt honor for lvl 70 pvp øksa som offhand da økser er bedre for en orc shaman pga skillbonus.

 

Har sjelden problemer med aggro, men det kan være ganske så dødelig i heroic instancer og Karazhan pga mobs slår grisehardt. Rekorden så langt var en servant i Karazhan som oneshotta meg for 13000 dmg da jeg fikk en uheldig windfuryproc :-)

 

Ellers så ligger jeg nå på tett oppunder 1300 ubuffa AP og topper 2600 AP i gruppe med warrior. Noe som blant annet har resultert i en windfury rekord med mainhand på ca 4200 dmg (trippel-crit). Det er litt morsomt når det spretter opp dobbel 1700ish eller 1800ish gul dmg på skjermen :p

 

Når det gjelder DW eller 2h så er min erfaring at i PvP er 2h kun å anbefale mot cloth og rogues da det ofte gir syke crits. Mot warriors/paladins er det best med DW. Hadde en kjip erfaring med dette da jeg ble grusa av en level 65 warrior i HW gear. Jeg brukte da en Crowing Ripper eller hva den nå heter med WF og den nekta plent å procce. Etter en kjapp løpetur, bytting til DW oppsett så drepte jeg samme warrior og mista kun ca 20% health (begge var 100% health og oppmerksome på hverandre i begge kampene). Tilsvarende men motsatt var det mot en rogue som ganka meg 3-4 ganger på rad. Da skifta jeg til 2h med WF og feide ham ned 2 ganger før han stakk. Problemet med rogues er ofte at de stunlocker deg og da trenger du å bruke de 2-3 sekundene du er fri best mulig. Og en stormstrike med en rå 2h med en shock gjør merkbart innhugg på hp til en rogue :D

 

PS: Første Karazhan raid lå jeg på nr 1 på damage done.

Endret av Roberticus
Lenke til kommentar

sliter litt med og skaffe guild som dps shaman jeg. åsen burde jeg gå fram? personlig mener jeg att en dps shaman har mere nytte i raid en la oss si hunter-warlock. så skjønner ikke hvorfor man blir tvingt til og respecce resto. ikke nok med att vi gjør god dps men vi styrker dpsen til alle i gruppa og bruker bloodlust som bare er helt vilt nytting i boss fights.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Hva er den beste lvling speccen for shamans ? har aldri spilt shaman før så kan ikke mer om dem enn at den dreper meg med chain lightning

7927962[/snapback]

 

 

Enc til du har Shamanistic rage so resten på resto

 

 

 

sliter litt med og skaffe guild som dps shaman jeg. åsen burde jeg gå fram? personlig mener jeg att en dps shaman har mere nytte i raid en la oss si hunter-warlock. så skjønner ikke hvorfor man blir tvingt til og respecce resto. ikke nok med att vi gjør god dps men vi styrker dpsen til alle i gruppa og bruker bloodlust som bare er helt vilt nytting i boss fights.

7928347[/snapback]

 

 

Har selv en 65 shaman. sleit VELDIG med å få guild.. helt til en masse med svenske kompisser fra swg bestemte seg for å komme tilbake til wow..

 

Dps shaman er ikke bedre enn hunter/warlock.

 

En dps shaman vil dra agro av tank fort vist han er litt "heldig/uheldig" (wf procs og crit).

 

en go hunter kan off tanke en mob + chain freeze mob nr 2. Hunter er også den beste puller i spillet.

 

Warlock har Stamina buff som er bra, pluss at de kan SS presten/healer og dele ut HS. gjør også bra skade.

 

du tenker nokk at shaman har også fine buffs som er bra for en grp. det har de, med de er best i RAID. siden en shaman kan fokusere buffs på enten casters eller melee. i 5 man som er mest vanlig no for tiden er nok ikke shaman det mest populære.

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med enchancement shaman (dual wield) i engame lvl 70? Hvordan er dps i instancer, hvordan ligger dere i forhold til rouge, hvordan i pvp, vanskelig å finne gruppe, mye drops, hvordan er dere prioritert på gear drops (f.eks 1h axe drops, er du prioritert foran warriors og hunters) ?? generelt hvordan liker dere det?

7925139[/snapback]

 

Jeg har kjørt rimelig mye instancer med en tung enhancement build og jeg ligger som oftest som nr 1 eller 2 på damage. Den eneste som bruker å ligge over meg er en dps warrior og da snakker vi ca 5% på 1 million dmg done.

 

Som oftest kontrollerer jeg litt dmg i forhold til bruk av Stormstrike og Earth Shock. Stormstrike bruker jeg hele tiden på trash, men shocking er kun hvis det haster å få ned mobs feks ved overpulls.

 

Nå har jeg foreløpig ikke teamet med en tilsvarende gearet rogue men jeg antar de sikkert ligger noe over meg på dmg.

 

Når det gjelder gear så plukker jeg det jeg trenger både enhancement og healing. Vi har det rimelig greit i guildgruppene slik sett og jeg bruker for øyeblikket 1h bop epic axesmith øksa som mainhand og Hungering Spineripper i offhand. Vurderer å farme litt honor for lvl 70 pvp øksa som offhand da økser er bedre for en orc shaman pga skillbonus.

 

Har sjelden problemer med aggro, men det kan være ganske så dødelig i heroic instancer og Karazhan pga mobs slår grisehardt. Rekorden så langt var en servant i Karazhan som oneshotta meg for 13000 dmg da jeg fikk en uheldig windfuryproc :-)

 

Ellers så ligger jeg nå på tett oppunder 1300 ubuffa AP og topper 2600 AP i gruppe med warrior. Noe som blant annet har resultert i en windfury rekord med mainhand på ca 4200 dmg (trippel-crit). Det er litt morsomt når det spretter opp dobbel 1700ish eller 1800ish gul dmg på skjermen :p

 

Når det gjelder DW eller 2h så er min erfaring at i PvP er 2h kun å anbefale mot cloth og rogues da det ofte gir syke crits. Mot warriors/paladins er det best med DW. Hadde en kjip erfaring med dette da jeg ble grusa av en level 65 warrior i HW gear. Jeg brukte da en Crowing Ripper eller hva den nå heter med WF og den nekta plent å procce. Etter en kjapp løpetur, bytting til DW oppsett så drepte jeg samme warrior og mista kun ca 20% health (begge var 100% health og oppmerksome på hverandre i begge kampene). Tilsvarende men motsatt var det mot en rogue som ganka meg 3-4 ganger på rad. Da skifta jeg til 2h med WF og feide ham ned 2 ganger før han stakk. Problemet med rogues er ofte at de stunlocker deg og da trenger du å bruke de 2-3 sekundene du er fri best mulig. Og en stormstrike med en rå 2h med en shock gjør merkbart innhugg på hp til en rogue :D

 

PS: Første Karazhan raid lå jeg på nr 1 på damage done.

7925224[/snapback]

 

Takk for bra svar. Antagelig den mest konstruktive tilbakemeldingen jeg har fått. Anbefaler du rockbiter eller WF i raids? ville trodd det holder agroen mer kontrollert. hvordan utgjør dette i dps? Er det vesentlig dårligere? men igjen, takk for et meget konstruktivt svar. :D

 

edit: sliter mye med at jeg tar agro fra tank. ca 2 wf procs så er agroen min. :S Det var så sykt at jeg nesten trodde det var en bug en liten periode hvor jeg var i HC ramparts. Dette var heller en slacker av en tank som ugjorde dette, men det er fortsatt et problem. :hrm:

Endret av Steffluss
Lenke til kommentar
Takk for bra svar. Antagelig den mest konstruktive tilbakemeldingen jeg har fått. Anbefaler du rockbiter eller WF i raids? ville trodd det holder agroen mer kontrollert.

7931748[/snapback]

 

Trodde rockbiter tok extra aggro? eller er det jeg som husker feil?

isåfall ville jeg tro at WF er best i raids, hvis du er redd for å ta aggro...

Lenke til kommentar
Takk for bra svar. Antagelig den mest konstruktive tilbakemeldingen jeg har fått. Anbefaler du rockbiter eller WF i raids? ville trodd det holder agroen mer kontrollert. hvordan utgjør dette i dps? Er det vesentlig dårligere? men igjen, takk for et meget konstruktivt svar.

 

edit: sliter mye med at jeg tar agro fra tank. ca 2 wf procs så er agroen min. :S Det var så sykt at jeg nesten trodde det var en bug en liten periode hvor jeg var i HC ramparts. Dette var heller en slacker av en tank som ugjorde dette, men det er fortsatt et problem.

 

I vanlig 5-manns kjører jeg WF 5 på mainhand og 4 på offhand og da har det sjelden noen betydning om jeg drar aggro eller ikke. Mobs i 5-manns slår gjerne bare for 1-2k maks og det klarer healer å ta seg av.

 

I raid og heroics derimot må du være langt mer forsiktig og da er rockbiter bedre for å kontrollere agro. Men selv da kan det være skummelt med crits :D Når det popper 1300-1400 white dmg crit på mainhand et par tre ganger på rad så får man gjerne litt uønsket oppmerksomhet. Men uansett så slipper du den ville burstskaden til wf. Og hvis du får mange crits kan du altids ta en 5 sekunds pause. Det skader aldri å være litt forsiktig innimellom. Som sagt så kjører jeg med Hypnotist Watch som trinket i raids/heroics og den er nydelig å poppe når du får uønsket aggro.

 

Og for de som ikke har fått det med seg så er rockbiter endret så den har ikke noen ekstra threat lenger. Earth Shock er også endret og ekstra threat er fjernet mens Frost Shock har fått ekstra threat lagt til. Så ES og FS har byttet rolle threat-messig.

Lenke til kommentar
Takk for bra svar. Antagelig den mest konstruktive tilbakemeldingen jeg har fått. Anbefaler du rockbiter eller WF i raids? ville trodd det holder agroen mer kontrollert. hvordan utgjør dette i dps? Er det vesentlig dårligere? men igjen, takk for et meget konstruktivt svar.

 

edit: sliter mye med at jeg tar agro fra tank. ca 2 wf procs så er agroen min. :S Det var så sykt at jeg nesten trodde det var en bug en liten periode hvor jeg var i HC ramparts. Dette var heller en slacker av en tank som ugjorde dette, men det er fortsatt et problem.

 

I vanlig 5-manns kjører jeg WF 5 på mainhand og 4 på offhand og da har det sjelden noen betydning om jeg drar aggro eller ikke. Mobs i 5-manns slår gjerne bare for 1-2k maks og det klarer healer å ta seg av.

 

I raid og heroics derimot må du være langt mer forsiktig og da er rockbiter bedre for å kontrollere agro. Men selv da kan det være skummelt med crits :D Når det popper 1300-1400 white dmg crit på mainhand et par tre ganger på rad så får man gjerne litt uønsket oppmerksomhet. Men uansett så slipper du den ville burstskaden til wf. Og hvis du får mange crits kan du altids ta en 5 sekunds pause. Det skader aldri å være litt forsiktig innimellom. Som sagt så kjører jeg med Hypnotist Watch som trinket i raids/heroics og den er nydelig å poppe når du får uønsket aggro.

 

Og for de som ikke har fått det med seg så er rockbiter endret så den har ikke noen ekstra threat lenger. Earth Shock er også endret og ekstra threat er fjernet mens Frost Shock har fått ekstra threat lagt til. Så ES og FS har byttet rolle threat-messig.

7931932[/snapback]

 

Jeg takker igjen for konstruktivt svar :)

Lenke til kommentar
Takk for bra svar. Antagelig den mest konstruktive tilbakemeldingen jeg har fått. Anbefaler du rockbiter eller WF i raids? ville trodd det holder agroen mer kontrollert.

7931748[/snapback]

 

Trodde rockbiter tok extra aggro? eller er det jeg som husker feil?

isåfall ville jeg tro at WF er best i raids, hvis du er redd for å ta aggro...

7931893[/snapback]

Rockbiter er endret og tar ikke lenger ekstra aggro.

Lenke til kommentar

Tok et par screenshots som dere kan titte på hvis dere vil;

 

Max selvbuffa AP uten +10% proccen

http://home.broadpark.no/~rbarkhal/gorgon1.jpg

 

Dps og AP med bare totems og rockbiter

http://home.broadpark.no/~rbarkhal/gorgon2.jpg

 

Kjapp oppsummering

1334 helt ubuffa AP

1530 AP med totems

22,41% crit sjanse med totems

 

I team med DPS warrior og feral druid rekord windfury proc mainhand (i dualwield) på like i overkant av 4200 dmg med 1 white dmg crit og 2 wfproc crits (800ish white, 1700ish dobbel proc wf). Mener AP lå og fløyt rundt 2600-2700. Og det er faktisk endel armordeler siden :D Har sikkert slått rekorden i senere tid men har ikke fulgt med så nøye på procs og kampene har vært lengre så jeg har ikke fått sjekka combatlog (Kharazan kamper) men jeg har sett dobble 1900ish wf proc uten å få med meg hva white dmg var.

 

Har fortsatt masse å gå på i både utstyr og våpen så jeg tror det kommer en knallhard og brutal nerfbat smellende i panna mi snart.

Lenke til kommentar

De fleste syns enhancement er best for leveling ja, inkludert meg selv.

Professions kommer vel litt ann på deg selv...hvis du skal kjøre mye PvP er engeneering bra for alle klasser.

Jeg er selv leatherworker og det er nok av fine item jeg kan lage til meg selv bare jeg får et par mere skill...

Har egentlig ikke sett på alt blacksmithers kan lage, er jo noen fine våpen jeg har sett, men virker som det er mye plate ute og går med tanke på armor.

Men hvis du velger blacksmithing fra starten av så kan du jo bare lage low level mail mens du selv bare bruker leather, virker som at leatherworking er mere tilpasset shamans/hunters.(ettersom du lærer å lage mail etterhvert)

Jewel crafting kan vel være greit det og...

Endret av String-Jurgen
Lenke til kommentar

Tenker på å respecce elemental/resto nå, og sliter litt med å velge talents.

 

Kommer til å ha en 40/0/21 build, men er Lightning overload talentet verdt det? Noen her som har erfaring med det? Er så mye annet digg i elemental treet som jeg isåfall må hoppe over....

 

Ser også for meg at en elemental shaman bruker earthbind totem en del (er helt blank på elemental shaman :blush: ), så burde jeg gå for Earths grasp, eller er det waste of talent :ermm: Og går en elemental shaman ofte nok i nærkamp til at jeg bør ha Elemental Devastation? Synes også det svir veldig å bruke 5 poeng på 1sekund kortere CD på shocks....

 

Takker for alle seriøse svar^^

 

EDIT: Blir stort sett for PVP btw...

Endret av Gnimmels
Lenke til kommentar
Tenker på å respecce elemental/resto nå, og sliter litt med å velge talents.

 

Kommer til å ha en 40/0/21 build, men er Lightning overload talentet verdt det? Noen her som har erfaring med det? Er så mye annet digg i elemental treet som jeg isåfall må hoppe over....

 

Ser også for meg at en elemental shaman bruker earthbind totem en del (er helt blank på elemental shaman :blush: ), så burde jeg gå for Earths grasp, eller er det waste of talent  :ermm: Og går en elemental shaman ofte nok i nærkamp til at jeg bør ha Elemental Devastation? Synes også det svir veldig å bruke 5 poeng på 1sekund kortere CD på shocks....

 

Takker for alle seriøse svar^^

 

EDIT: Blir stort sett for PVP btw...

7976903[/snapback]

 

Skal du ikke ha Totem of Wrath, er ikke Lightning Overload verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...