Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen idè om denne speccen fungerer eller om det bare blir halv dårlig i begge?

 

Går for max +hit og +critt med tallents. Lyst til å fungere som bra dps og bra backup healer.

8038818[/snapback]

 

Vil du ha noe som helst mulighet for å gjøre brukbar dps, burde Lightning Mastery maxes.

 

Min ser forresten slik ut på level 70 :

 

Shaman Talents

Minimum level required: 70

Number of talent points required: 61

 

Elemental Talents - 41 points

 

# Convection - rank 5/5

# Concussion - rank 5/5

# Earth's Grasp - rank 2/2

# Elemental Focus - rank 1/1

# Call of Thunder - rank 5/5

# Improved Fire Nova Totem - rank 2/2

# Elemental Fury - rank 1/1

# Unrelenting Storm - rank 5/5

# Elemental Precision - rank 3/3

# Lightning Mastery - rank 5/5

# Elemental Mastery - rank 1/1

# Lightning Overload - rank 5/5

# Totem of Wrath - rank 1/1

 

Restoration Talents - 20 points

 

# Tidal Focus - rank 5/5

# Improved Reincarnation - rank 2/2

# Totemic Focus - rank 4/5

# Nature's Guidance - rank 3/3

# Totemic Mastery - rank 1/1

# Tidal Mastery - rank 5/5

Lenke til kommentar
...

 

Jeg grinder ganske effektivt med 470 spelldamage og 60 mana regen på level 63.

 

Kan ikke vente på /drool - totemen på level 64, blir noe nye critrekorder da :)

 

Hittil er 2614 LB med trinket høyeste.

 

Likte aldri DW fordi det sugde nærmest i instancer da jeg dro aggro lett som bare fy selv med salvation buff. (viser seg riktignok at det var Unleashed Rage sin feil, og fikses neste patch - mulig DW/Enhancement blir prøvd ut igjen da.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan 1h+shield > 2h for lvling med enhancement men kanskje det er bedre, jeg brukte 2h selv for det meste.

 

Og hvordan kan elemental bli bedre enn enhance for lvling?

Jeg prøvde elemental specc nå i 64, jeg plukka riktignok bare gear fra AH og hadde sånn 150 nature dmg +100 dmg increase totem men synes ikke akkurat det var veldlig effektivt når jeg dreper mobs dobbelt så fort med enhance og da trenger jeg nesten aldri å reste heller, respecca tilbake etter en kort stund :p

<3 enhance DW for lvling

8038193[/snapback]

 

 

 

skal seff ha DW jeg og, men først må jeg få ræva i gir å bli lvl 42...

derfor jeg spurte, hva er best å grinde med pre 42!?

Lenke til kommentar
skal seff ha DW jeg og, men først må jeg få ræva i gir å bli lvl 42...

derfor jeg spurte, hva er best å grinde med pre 42!?

 

Det er vel hipp som happ med 2handers/1hand-shield. Jeg likte iallefall maksimum kontroll med minimum deaths, og brukte derfor 1hand og shield.

 

Hvorfor level 42 forresten? Jeg tok DW på level 40 (ja, før stormstrike).

Lenke til kommentar
470 +dmg på lvl 63??

 

Jeg har 450 på lvl 69 nå... Har du mange enchants da?

 

Dreper btw mobs fortere etter at jeg specca elemental på lvl 68, men har litt mer nedetid, så går vel opp i opp :roll:

8039353[/snapback]

 

http://ctprofiles.net/5147910 - Legg dog merke til at gemsa på pants mangler.

 

Har også mye Nature's Wrath liggende rundt her og der for å komme oppimot 600.

 

Har syk regen og knapt downtime i det hele tatt.

 

Og ikke minst, legge merke til den proffe trinketen i nederste trinket slot :D

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
er ikke vært å gå DW før du har værtfall de talentsa her

http://www.wowhead.com/?talent=uZxVfbVMshuo

8042857[/snapback]

 

Litt kritisk til den der..

 

Enhancing Totems er knapt merkbart på din level, og burde ikke være med.

Improved Weapon Totems kommer du aldri i verden til å få bruk for når du levler.

Mental Quickness kan være grei, men ikke verdt å bruke 3 talents på.

 

Weapon Mastery derimot, har du glemt, dette øker 10% skaden du gjør.

Lenke til kommentar

har akkurat respecca og jeg gått for den her for å kunne få høyest mulig crit siden crits proccer clearcasting i neste patch:

 

http://www.wowhead.com/?talent=GE0zqcMsAotZx0xp0L

 

Shocks bruker jeg lite da de er gir altforlite damage iforhold til mana, men jeg sliter litt med å sette siste poenget.

 

Unrelentning storm, tidal mastery eller healing focus som siste poeng?

 

:hmm:

Endret av Netforce
Lenke til kommentar
Hei! Takk for svært konsrtuktivt og nyttig svar!!

Den linken der er nok builden jeg kommer til å gå for, så får det evt bli en respec etterhvert. Takk igjen! Hyggelig med så gode svar :)

8022974[/snapback]

 

Bare hyggelig. Godt å kunne være til hjelp. Er lett å føle seg litt "lost" inni mellom alle talents og skills og klasser og mobs. Enhancement er moro, og brorparten av shamaner vil nok si at enhancement er veien å gå ved leveling :-)

8026544[/snapback]

 

Lett å bli litt lost ja.. Lettere med lock, når alt skulle klemmes inn i affliction ;)

BTW, har du (eller noen andre) forslag til rekkefølge på talentsa? Foreløpig har jeg fordelt de nogenlunde likt mellom Enhancement og Resto (de få få poenga jeg kommer til å dytte inn der). Er det en grei løsning? Blir jo litt half-assed i starten, men etter alle pointsa som skal i resto er plassert blir det full-on points-dytting i enhancement. Nå går det i type annenhvert-point-i-annenhvert-tre, men føler det er en dårlig løsning.. Men hva vet jeg.. Kanskje en erfaren shammy kan komme med noen tips? :)

Lenke til kommentar
Lett å bli litt lost ja.. Lettere med lock, når alt skulle klemmes inn i affliction ;)

BTW, har du (eller noen andre) forslag til rekkefølge på talentsa? Foreløpig har jeg fordelt de nogenlunde likt mellom Enhancement og Resto (de få få poenga jeg kommer til å dytte inn der). Er det en grei løsning? Blir jo litt half-assed i starten, men etter alle pointsa som skal i resto er plassert blir det full-on points-dytting i enhancement. Nå går det i type annenhvert-point-i-annenhvert-tre, men føler det er en dårlig løsning.. Men hva vet jeg.. Kanskje en erfaren shammy kan komme med noen tips? :)

8043431[/snapback]

 

Tjah vanskelig å si. Jeg mener selv at det kommer helt an på spillestil. Om du liker å beine inn, fyre løs med alt du har, for så å drikke og greier, trenger du ikke healing tidlig i spillet. Lightning shield er kanskje et av de billigere spellene en shaman har (mtp dmg/mana), så kan være en ide å få denne opp så tidlig som mulig. Du vil kanskje ha improved ghostwolf så fort det er mulig. Extra crit, evt. dodge. Trenger kanskje ikke bedre totems med det første. Skal du gjøre dungeons kan jo healing være en ide å satse tidlig på. Mange som sier at man skal gushe på alt til dw så fort som mulig, andre sier at man skal drøye til man har nok til å få +hit både fra enhancement og resto. Veldig vanskelig å si. Er ikke så dyrt å respecce de første gangene så du har bittelitt feilmargin :-) Anbefaler deg å prøve deg fram. Tror uansett ikke det er mulig å "drite seg ut" på rekkefølgen; jeg mener, om du bommer på et talent, kan du rette det opp neste level f.eks. Ett level fra eller til er da vel ikke all verdens :p

 

*wall of text crits you for 1337*

 

 

Ok, et ordentlig svar nå:

Hva er best for en dual wield enchancement shaman? Rask eller Treg off-hand? Jeg lurer veldig på dette, uten å få noe ordentlig svar. Så en som har et konstruktivt svar, og vet hva han snakker om, svar nå! :)

 

70 Tauren Shaman

8050125[/snapback]

 

Jeg tenker som så at ha størst high end dmg i mainhand, og sleng rockbiter/wf på den for fine tall. Ettersom off hand dmg blir halvert (?) vil du ikke ha weaponbuff som øker skaden, men heller tilleggsskade som flametounge eller frostbite. Disse gir 100% dmg. Derfor kan det kanskje være ønskelig å få slått ut disse så fort som mulig. Og skulle off-hand slaget blir resisted er det mindre "krise" enn om du slår tregere. Iallefall det jeg tenker med det første :S Men det er neimen ikke lett å tenke ut hva som er best hele tiden, merker jeg diskuterer mye med megselv noen ganger når jeg får nye våpen og stuff :p

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Jeg bruker WF på off-hand også, fordi på en stormstrike får du fire slag, 2 i SS og 2 hvite, som gir ganske god sjanse til å enten critte eller få WF som gir enda fler slag som kan critte så du får flurry og får damagen igang :p

Det jeg lurer på er om det lønner seg mer mindre med treig MH på shammy..

Jeg har 2x Thrallmar øksa fortsatt i 64, den har 1,90 i speed.

Men WF gir jo AP bonus, så da har kanskje ikke weapon max dmg så mye å si?

Så jo raskere du slår og får AP bonusen i WF oftere jo bedre?

Du vinner jo mer på at du har høy max dmg på våpenet, men hva lønner seg mest? Raskt med høy AP bonus i WF ofte eller treig med sjeldnere WF men høyere slag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...