Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Min shaman er 49 nå, og herjer villt i battlegrounds. Jeg har ingen problemer med å ta en twink warrior i melee. Helt villt hvor mye skade  Wf rank2 på mainhand og wf rank 1 på offhand pluss stormstrike, lightningshield og earthshock kan gjøre. Krydre med div totems, og du har en stykk dødelig ku.

7886473[/snapback]

 

Hvorfor bruker du ikke WF2 på begge? :hmm:

7886972[/snapback]

 

fordi at WF har en timer på 3 sec(?).

 

det vil si at vist du bruker WF av samme rank på OH og MH og WF proker på en de så vil det ta 3 sec får du kan prokke på våpen nr 2.

 

dette gimper deg JÆVELIG mye. en irriterende bug. som sikkert ikke kommer til å bli fixa med det første :thumbdown:

 

Med WF1/WF2 kan han får WF proc på begge våpene samtidig siden de har forskjellige timers..

 

 

Leifs her, jobber natte vakt og er trøtt som ei ugle..

 

Edit: seint ute.

7888932[/snapback]

 

 

Stemmer det. Da jeg spilte med 2x wf rank 2 procca de aldri samtidig, men når jeg bruker rank1 i offhand har jeg flere ganger opplevde at de proccer samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kompis av meg som har laget et par filmer om Elemental specc.

Ikke noe utrolige crits, men hva en elemental shaman kan få til.

Link

7874569[/snapback]

No offence til deg, men den filmen var sykt dårlig redigert, var litt sånn Maydie redigering spør du meg :hrm:

 

Er Toughness verdt 5 poeng fra restoration/elemental?

 

Og: Er det noe vits å gå helt ned til Shamanistic Rage?

7884477[/snapback]

 

 

Toughness er vel det VERSTE talent shamans har. litt bedre vist du springer rundt med shield mye (noe som FÅ gjør) men alt i alt helt bortkasta. ta heller det Dodge talent(husker ikke navn) det gir det % på å slitte å bli skada på et hit, istedenfor 3-400 mer armor.

 

Toughness er vel left over fra da Blizzard trodde at shamans kunne tanke, noe som viste seg å ikke gå så bra.

7888929[/snapback]

Anticipation. Ok, da fyller jeg ut anticipation istedet for 1-2 fyllpoeng i Toughness. Spiller med skjold til 40, da jeg respeccer til Dualwield.

 

Men 6% mindre manacost på instants, verdt noe? (til levling)

7889021[/snapback]

Toughness er IKKE verdt 5 pts, hvis du først går ned til Shamanistic Rage, tror jeg dette er en beste PvE builden i enhancement treet, så gå resten inn i Restoration: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...000000000000000

 

 

 

Av og til merker du at HPen din synker fortere enn mobben sin, og da kan det være greit å shocke litt. Kan egentlig være greit å shocke ganske ofte, men bare pass på at du ikke bruker så alt for mye mana på det. Og forresten, Healing Wave koster utrolig mye mana for de som er enhancement (De har lite mana) så prøv å bandasjer deg og eventuellt spis i stedet for å heale.

7889054[/snapback]

 

ingen Enhancing totems? og hvorfor 2hander? :w00t:

 

ville gått med noe ala dette : http://www.wowhead.com/?talent-bc=GZxVcbVMsVuqoxfcza

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Toughness er IKKE verdt 5 pts, hvis du først går ned til Shamanistic Rage, tror jeg dette er en beste PvE builden i enhancement treet, så gå resten inn i Restoration: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...000000000000000

 

 

 

Av og til merker du at HPen din synker fortere enn mobben sin, og da kan det være greit å shocke litt. Kan egentlig være greit å shocke ganske ofte, men bare pass på at du ikke bruker så alt for mye mana på det. Og forresten, Healing Wave koster utrolig mye mana for de som er enhancement (De har lite mana) så prøv å bandasjer deg og eventuellt spis i stedet for å heale.

7889054[/snapback]

 

jeg viller heller valgt denne builden..

 

for det første: Ingen av Tier 1 talents i Enhancement er bra, men AK er dårligst. for meg er det + 300 mana. noe som ikke er verdt det samme hvordan du snur på det. Shield spec er bedre når du slåss mot en rogue eller warrior i pvp eller skal redde en stakkars caster i pve.

 

jeg synest også at imp ghost wolf er bedre enn litt mer skade på Ligtning shield.. selv om mange er uenig i det.

 

ellers er vi stort sett enig. resten bør plaseres i Resto. og når du er lvl 70 og skal gå inn får å pvp'e bør du gå for NS.

 

Når du merker at mana'n går tom er det bare å bruke resten på heale deg opp til 100% hp, sette ut str totem, bruke orc ap buff + trinkets og shamanistic rage.

 

gjør du det + water shield vil du lett få full mana fort som F. bare pass på at du har mobs i nærheten du kan pulle får å få full utnytte av shamanistic rage.

Lenke til kommentar

ingen Enhancing totems? og hvorfor 2hander? :w00t:

 

ville gått med noe ala dette : http://www.wowhead.com/?talent-bc=GZxVcbVMsVuqoxfcza

7892406[/snapback]

 

mange feil med den builden..

 

anticipation must have. shamans trenger all hjelp på defensive fronten de kan få i mine øyner. så et par talent points der kan redde deg mange ganger.

 

2h weapons: det er ET talent point, som gir deg muligheten til å bruke 2 "nye" våpen typer. det er verdt det på alle måter. selv liker jeg av og til å gå vekk fra DW til 2h i pvp av og til. fint å se litt store numbers på skjermen av og til også.

 

som sakt tidligere så er ikke AK verdt 5 talent points. ta heller shield spec. hjelper ofte i både pvp og pve.

Lenke til kommentar

Når jeg var enhancement fra lvl 10-60, merket jeg at det var mye bedre å grinde/queste med 2H enn med 1H + sjold. Vi burde også ha så mye mana som mulig, så 300 mana er helt greit sånn sett. Lightning Shield gjør også mere damage enn earth shock med imp LS, så kan være greit å ha det bare for å ha noe å waste mana på som faktisk tar en del damage per mana.

 

 

Per Stian, du har jo full instance build. I grinding er det utrolig ueffektivt å bruke enhancing totems og jeg håper for din egen skyld at du ikke bruker det, for jeg tror hvis du bruker all manaen som du skulle brukt på f.eks Grace of Air på et shock, ville du ende opp med mye mere dmg OG dmg per mana på shocket.

Men har ikke testet så er ikke heeelt sikker.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Når jeg var enhancement fra lvl 10-60, merket jeg at det var mye bedre å grinde/queste med 2H enn med 1H + sjold. Vi burde også ha så mye mana som mulig, så 300 mana er helt greit sånn sett. Lightning Shield gjør også mere damage enn earth shock med imp LS, så kan være greit å ha det bare for å ha noe å waste mana på som faktisk tar en del damage per mana.

 

 

7895745[/snapback]

 

Så det du sier her er at 300 mana er ok for 5 talent points? enig at det er bedre å grinde med 2h/dw, men det er et par mobs som krever 1h/sheild. + pvp.

 

i min verden så er ikke 300 mana verdt 3 talent points engang. og med watershield + shamanistic rage så er det enda mer bortkastet.

 

og fra lvl 10-15 så er det no kun 1h/shield som man kan bruke, så da ser jeg liten vits i å bruke 5 talent points på noe som kanskje gir 5 mana?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Når jeg var enhancement fra lvl 10-60, merket jeg at det var mye bedre å grinde/queste med 2H enn med 1H + sjold. Vi burde også ha så mye mana som mulig, så 300 mana er helt greit sånn sett. Lightning Shield gjør også mere damage enn earth shock med imp LS, så kan være greit å ha det bare for å ha noe å waste mana på som faktisk tar en del damage per mana.

 

 

7895745[/snapback]

 

Så det du sier her er at 300 mana er ok for 5 talent points? enig at det er bedre å grinde med 2h/dw, men det er et par mobs som krever 1h/sheild. + pvp.

 

i min verden så er ikke 300 mana verdt 3 talent points engang. og med watershield + shamanistic rage så er det enda mer bortkastet.

 

og fra lvl 10-15 så er det no kun 1h/shield som man kan bruke, så da ser jeg liten vits i å bruke 5 talent points på noe som kanskje gir 5 mana?

7895973[/snapback]

Altså, det er et filler talent, det veit jo de fleste. Og jeg synes det å ha PERMANENT 300 mere mana er veldig mye bedre i full PvE enn litt block chance og blocke mere damage i PvP. Det sier jo seg selv at PvE talents er bedre enn PvP talents for PvE :p

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
jeg synest ikke det siden 300 mana ikke vil hjelpe deg i pve.

 

og for en lvl 70 ench shaman som spiller 50/50 pve/pvp vil det være et dårlig valg.

7903338[/snapback]

Ja nå har du jo allerede innrømmet at du tar feil, vi snakket pure PvE. Er ikke alle som spiller PvP vettu.

Hvordan kan du si at 300 mana ikke hjelper i PvE? Det er nok til det ene Stormstriket som du trengte mana til for å ikke dø f.eks.

Lenke til kommentar
Men hvor ofte bruker en Enchancement Dualwield-shaman shield i PvP?

7903345[/snapback]

 

mot casters. mot rogue, druid, warrior og hunter bruker jeg ofte å dra fram shield.

7903496[/snapback]

Mot casters trenger man ikke armor, så det er jo det stedet man i så fall IKKE bruker shield. Og sier du at du pleier å gå melee mot rogues, druids og warriors? :ermm:

 

gg

Lenke til kommentar
Men hvor ofte bruker en Enchancement Dualwield-shaman shield i PvP?

7903345[/snapback]

 

mot casters. mot rogue, druid, warrior og hunter bruker jeg ofte å dra fram shield.

7903496[/snapback]

Mot casters trenger man ikke armor, så det er jo det stedet man i så fall IKKE bruker shield. Og sier du at du pleier å gå melee mot rogues, druids og warriors? :ermm:

 

gg

7905891[/snapback]

 

 

jeje.. det jeg mente å si var: 2h/dw mot casters. mot rogue, druid, warrior og hunter bruker jeg ofte å dra fram shield.

 

dette hadde vel dere skjønt...?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...