Gå til innhold

Postens "Ekspress over natten"


Anbefalte innlegg

Hey, jeg bestillte en hau med pc deler på komplett :>

Jeg valgte postens ekspress over natten for å få pakken fort, men dette er bare noe tull. Det koster ca 120,- mer enn en vanlig pakke og jeg har enda ikke fått den. Jeg bestillte på mandag og nå er det onsdag.

 

Her er det som står på pakkesporingen.

27.09.05  15.38  INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE

28.09.05  00.34  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  4606 KRISTIANSAND S

28.09.05  07.04  LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING  4900 TVEDESTRAND

28.09.05  08.44  FORSøKT UTLEVERT  4900 TVEDESTRAND

 

Forsøkt Utlevert?

Jeg har ikke hørt noe som helst, de har ikke ringt meg.. eller prøvd å kontakte meg på noen måte.

 

 

Noen her som har opplevd det samme eller vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en tråd for en stund siden om at "hjem på døren" ikke ble forsøkt levert, det som nå kommer til å hende er at den havner på ditt nærmeste postkontor.

 

Om de har forsøkt eller ikke vet jeg ikke, kan jo hende de har prøvd å ringe på døra de og du ikke har hørt det eller at huset ikke ar tydelig nr.

Lenke til kommentar

Nummeret på huset er lett å se, men bor litt inni skogen.. men hvis de ikke finner veien burde de ringe meg.. ikke drite i hele greia.

 

nå kom denne opp på pakkesporingen

28.09.05  08.55  ANKOMMET POSTKONTOR  4900 TVEDESTRAND    TVEDESTRAND

 

Jeg har nå altså betalt 120 ekstra for ingenting :/

Lenke til kommentar
Hey, jeg bestillte en hau med pc deler på komplett :>

Jeg valgte postens ekspress over natten for å få pakken fort, men dette er bare noe tull. Det koster ca 120,- mer enn en vanlig pakke og jeg har enda ikke fått den. Jeg bestillte på mandag og nå er det onsdag.

 

Her er det som står på pakkesporingen.

27.09.05  15.38  INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE

28.09.05  00.34  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  4606 KRISTIANSAND S

28.09.05  07.04  LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING  4900 TVEDESTRAND

28.09.05  08.44  FORSøKT UTLEVERT  4900 TVEDESTRAND

 

Forsøkt Utlevert?

Jeg har ikke hørt noe som helst, de har ikke ringt meg.. eller prøvd å kontakte meg på noen måte.

 

 

Noen her som har opplevd det samme eller vet hva jeg kan gjøre?

Jeg vil anbefale deg å reklamere overfor posten.

 

På postkontoret har de slike skjema der man kan kreve refundert porto. Det har de også i PiB, der ligger det i postalen.

Lenke til kommentar
det jeg finner tvilsomt på posten sin side er at de skriver at den er forsøkt levert 08:44, når du skriver den første meldinga her 08:25

Jeg tror klokka på forumet går ca en time for sakte. Når jeg skriver dette er kl 11:08 her i Oslo...

 

Men hvis han har vært hjemme den siste timen da han skrev det er det tvilsomt ja...

Lenke til kommentar
Hey, jeg bestillte en hau med pc deler på komplett :>

Jeg valgte postens ekspress over natten for å få pakken fort, men dette er bare noe tull. Det koster ca 120,- mer enn en vanlig pakke og jeg har enda ikke fått den. Jeg bestillte på mandag og nå er det onsdag.

 

Her er det som står på pakkesporingen.

27.09.05   15.38   INNLEVERT POSTTERMINAL   3169 STOKKE

28.09.05  00.34  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  4606 KRISTIANSAND S

28.09.05  07.04  LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING  4900 TVEDESTRAND

28.09.05  08.44  FORSøKT UTLEVERT  4900 TVEDESTRAND

 

Forsøkt Utlevert?

Jeg har ikke hørt noe som helst, de har ikke ringt meg.. eller prøvd å kontakte meg på noen måte.

 

 

Noen her som har opplevd det samme eller vet hva jeg kan gjøre?

Jeg vil anbefale deg å reklamere overfor posten.

 

På postkontoret har de slike skjema der man kan kreve refundert porto. Det har de også i PiB, der ligger det i postalen.

Er det ikke avsender som må kreve porto refundert? Tror det var oppe en tråd en gang før.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte også en pakke med "Ekspress over natt" nylig, og denne ble også forsøkt utlevert (i følge pakkesporingen). Jeg dro på Posten senere (dette var like før kl stengetid kl 18), men de visste ikke hvor pakken var. Så kom jeg neste dag, pakken var fortsatt borte. Jeg fikk et tlfnr jeg kunne ringe, men der var det ikke svar å få. Pakken ble imidlertid levert på døren senere denne ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte også en pakke med "Ekspress over natt" nylig, og denne ble også forsøkt utlevert (i følge pakkesporingen). Jeg dro på Posten senere (dette var like før kl stengetid kl 18), men de visste ikke hvor pakken var. Så kom jeg neste dag, pakken var fortsatt borte. Jeg fikk et tlfnr jeg kunne ringe, men der var det ikke svar å få. Pakken ble imidlertid levert på døren senere denne ettermiddagen.

 

Jeg var nede på posten nå, og de visste ikke hvor pakken min var heller... Jeg fikk et telefon nummer og kom bare frem til mobilsvar. Får håpe den kommer litt senere i dag

:)

 

 

edit: Nå viser det seg at pakken lå på posthuset likevel og de hadde bare sett feil, hun som ikke hadde funnet den skulle selv kjøre opp med den i pausen sin ;) det er service

Endret av XaroN_
Lenke til kommentar

Posten Ekspress over natt utleveres på dagtid, før 1600. Det er et dumt alternativ hvis du er på jobb på vanlig dagtid. Hvis du ikke er hjemme havner pakka på postkontoret, og du må hente den der. Alternativet for private mottakere, som vanligvis jobber fomiddager, heter På Døren. Slike pakker kjøres ut på kveldstid.

 

Dersom det har skjedd en feil her, har avsender krav på å få portoen tilbake. Det er avsender som har er kunde av Posten i dette tilfellet, dvs som har betalt portoen til Posten. Det har ingen betydning at avsender sikkert har viderefakturert portoen til deg. Du må altså klage til den du har fått pakka av.

Lenke til kommentar
Posten Ekspress over natt utleveres på dagtid, før 1600. Det er et dumt alternativ hvis du er på jobb på vanlig dagtid. Hvis du ikke er hjemme havner pakka på postkontoret, og du må hente den der.

Det er ikke korrekt. Ekspress over natt skal leveres ut før klokken ni om morgenen. Bedriftspakker skal leveres ut før klokken fire.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke spekulere i hvorvidt budet ikke fant adressen din, om du ikke hørte ringeklokken etc. Det jeg kan si er at postkontorene ikke vet nevneverdig mer om pakken enn det du faktisk får opp på pakkesporingen. Står det pakken er levert på postkontoret er den i de aller aller fleste tilfellene der. Står den ikke der _kan_ den være levert der av budet men ikke scannet inn enda, men mest sannsynlig vil den da bli forsøkt utlevert neste dag på døren. Så om man har sporingsinformasjon og ser pakken ikke er registret på noe postkontor men forsøkt utlevert, er det strengt tatt ikke verdt turen ned kun for å bli fortalt det samme der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...