Gå til innhold

Favoritt genre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nesten si at Strategi, RPG og Adventure (særlig i SciFi form) kommer på en delt førsteplass. Helst en kombinasjon av alle tre på en gang. Gjerne turn-based også.

 

For eksempel:

Front Mission 3 - egentlig et turn-based mech strategi spill, men gjort mye mere interessant ved at man også kan bygge om mechs og utvikle karakterene etterhvert som man spiller. Det er også mulighet for å surfe/hacke på "nettet" mellom oppdrag. Storyen er også veldig forsegjort.

 

Final Fantasy 7 - de fleste kjenner vel til dette spillet. God blanding av rpg og adventure, med en bra story som holder deg engasjert.

 

Nethack - legendarisk open-source rpg som skjuler et vell av detaljer bak sin enkle ASCII baserte grafikk. Nethack har nær sagt uendelig replayability fordi det autogenereres nye dungeons hver gang man starter på nytt, dessuten er det ganske forskjellig etter hvilken rase man bruker. Ikke at så veldig mange noensinne har klart å spille gjennom dette spillet, for den saks skyld...

 

BattleTech: The Crescent Hawk's Inception - Kult spill som hadde veldig lav lineæritet for å være gitt ut så tidlig. Hadde riktig blanding av story, strategi, rpg og adventure. Gitt ut av legendariske Infocom, utviklet av Westwood Studios.

 

UFO: Enemy Unknown - Ikke fullt så mye rpg i dette spillet, men allikevel gode muligheter for karakterutvikling. I tilegg til elementer av rpg, strategi og adventure hadde UFO også mye resource management i seg.

 

Neuromancer - Har mye av de samme kvalitetene som de ovenfornevnte spillene, men fokuserer mer på adventure og hacking på "nettet". Kan lastes ned fra http://www.antonraubenweiss.com/gibson/download/

Basert på boka som definerte fenomenet "cyberpunk" av William Gibson.

 

Forøvrig gleder jeg meg sinnsykt til Project .hack fra Bandai. Sjekk ut på http://www.hack.channel.or.jp/

Lenke til kommentar

Liker best strategi som C&C serien.

Ellers går det i FPS spill som Half Life, Dark Forces osv.

 

Liker ikke fotballspill. Går heller ut å spiller fotball om jeg skulle ønske det :razz:

 

Jeg prøver meg på det meste om jeg skaffet spillet, men blir som regel kjederlig om det ikke er en stor tittel.

 

BTW: Hva er egentlig vitsen med spill ala. morrowind... Prøvde det, men å gå rundt i timesvis er ikke akkuratt gøy...

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...