Gå til innhold

Favoritt genre


Anbefalte innlegg

Hva er din favoritt genre og hvilket spill fikk deg hektet på denne genren?

Min er nok strategi, og spillet som startet det hele var gode gamle dune2 og C&C!

Husker fortsatt min venns kommentar: Ja, du kan jo se spillet, men jeg tviler på at du liker den type spill :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adventure spill (point-n-click) er min favorittgenre, jeg husker ærlig talt ikke hvilket spill som fikk meg hektet, men det kan ha vært "Gold Rush" eller "Hero Quest" (Eller kanskje Space Quest?)

 

Nå er ikke disse spillene point-n-click da, men de er liksom forgjengerne til de første point-n-click spillene.

 

Etter Adventurespill kommer disse:

 

2. Singleplayer orienterte FPS spill

3. RPG

4. Real Time Strategi spill

5. Multiplayer orienterte FPS spill

6. Turn Based Strategi spill

Lenke til kommentar

Har i alle år hatet rollespill, men det var før Morrowind. Nå er nesten de eneste spillene jeg kjøper RPG. Slik er listen over favoritt genreer:

 

1. RPG

2. Vet ikke helt hva det heter, men nåtids FPS spill online, i dette tilfeller Tactical Ops.

3. Strategi - Single player(Warcraft 3, Stronghold osv.)

 

Det med strategi er litt rart med meg; jeg elsker det og suger i det. Jeg har rett og slett ikke sjangs mot kamerater, men trening gjør jo mester... :smile:

Lenke til kommentar

FPS (DOOM+Duke3D=hekta, Serious Sam 1&2=vilt digg!)

Sim (Transport+Rollercoaster Tycoon) er vel kanskje ChrisSawyer-simspill jeg digger snarere enn sim generelt, synes ikke fx SimCity var noe (unntatt å lage katastrofe da).

Har aldri hatt helt sansen for strategi (tar for lang tid), adventure (sitter fast hver gang, kan spille hvis de er gøy [Day of the Tentacle]).

RPG blir for tregt (100000km2 med steder å rote omkring på, har adri likt sånn middelalder+magi-opplegg veldig mange baserer seg på heller).

Lenke til kommentar

skal jeg nevne en favorittsjanger må det være adventure. Serien som fikk meg hekta på den sjangeren er utvilsomt Leisure Suit Larry, og senere, Monkey Island.

Har begynnt å like FPS-spill det siste året, å favoritter der er Quake 2 å Half-Life+CS.

Liker også strategi som: C&C:RA og RA2.

RPG og Sim er også ganske grett (Might & Magic 6-8 og Sim City-serien.

Lenke til kommentar

1. - 2.: Strategi, rollespill

3. All slags skytespill

 

minus 1327. Manager-spill! - Det er bare å beklage, men det blir for kjedelig å flytte musa fram og tilbake på skjermen og få melding om at Roberto Carlos er skadet i 2 måneder, 8-0 seieren over Rangers er ny rekord eller kontrakten til Viduka går ut om seks måneder. Rett og slett TRAGISK...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-16 20:58, hageby1 skrev:

min er soleklart strategi.


Det som gjorde at jeg ble glad i strategi var Command H.Q (gammelt spill til mac)


Men side det har 70-80% vært strategi.


Hva med en poll på akkurat denne tråden?


:smile:


 

 

Akkurat dette temaet har vel vært oppe hundre ganger, så hvorfor ikke finne den gamle pollen? :wink:

Lenke til kommentar

Jeg ble interessert i data da jeg og broren min fikk pappas 486. Vi spilte Lotus og Zanygolf, som var artige, men ikke SÅ artige, mens Golden Axe og Police QuestI/Kings QuestIII tok kaka. Skitmoro!

Etterhvert fortsatte interessen for adventure, og jeg begynte men div. andre (på den tiden 166MHz var bra). Jeg ble via en venn introdusert for Age of Empires, og jeg spilte det en stund. Interessen gikk derimot over på CæsarII/III, og til Pharao (mitt livs største spillopplevelse (i forhold til tidene)).

Age of EmpiresII ble "etterhvert" populært også i vennekretsen, så jeg skaffet meg det jeg også. Fra da spilte jeg bare AoEII/Pharao/Zeus. Gikk senere lei av city-building, og gikk over på full RTS. Kjøpte meg Empire Earth, som skulle "revelusjonere" sjangeren, men det skuffet meg dypt. Håper at Age of Mythology lever opp til forventningene, jeg har ihvertfall fått lest mange gode war stories fra Alpha-forumet.

 

Mvh. Kjetil J. :smile:

 

_________________

Strength and honor!

-sitat: Maximus

(smashing pumpkins RULES)

 

***JERVE STUDIOS***

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-17 14:42 ]

Lenke til kommentar

damn straight Pumpkins rule :smile:

 

rpg er KJEDELIG på data...i forhold til RL.. men gøy som dataspill...

 

FPS er vel favoritten må jeg si...realistiske FPS...haaater spill der du går rundt med en mega kembo turbo hyper laser med eksplosiv ammunision, og ammo belter på 9999999+ skudd...urk...

 

RTS/TBS er vel andreplass...kommer helt ann på spillet...gleder meg til C&C Generals...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...