Gå til innhold

TES: Tribunal og bloodmoon - fra scratch?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har rundet Morrowind en gang før, men tok ikke vare på saves/karakteren. Har nå gått til anskaffelse av tribunal og bloodmoon - må jeg/bør jeg spille Morrowind fra starten for å spille disse, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har vel kommet et par tråder (ja, egne tråder) på forumet om dette i det siste. Sjekk blant annet denne tråden, som faktisk er på forumsiden. Kan være lurt å se litt etter før du poster i hvert fall! ;)

Edit: Hmm, leste posten din en gang til, er ikke heeelt sikker på hva du mente... Altså, bør man spille Morrowind fra begynnelsen av? Det kan vel være lurt, for å få alt ut fra ekspansjonspakkene - men du tok jo ikke vare på savene, sa du! Hva er da problemet?

Endret av MiSP
Skrevet

Hmm, se der ja :)

Det jeg mente var vel egentlig om man burde lage en karakter med Morrowind, eller om man bare kunne starte "Tribunal-delen" med en ny karakter uten å spille hele Morrowind-delen igjen.

Skrevet

man MÅ jo starte i morrowind, men ja, du bør spille morrowind og runde main questen, da både bloodmoon og Tribunal er ekstremt mye vanskligere, alle monstere og finder du møter ER MYE vanskligere..

Skrevet

Viss du har rundet Morrowind en gang før, har fått nokså mye ut av det, og lært deg litt historie osv, ville jeg ikke ha orket å bruke maaange timer for å gjøre characteren min sterk nok.

Da vil jeg heller brukt noen få koder slik at jeg kunne få stillt opp enkelte skills til et passelig nivå (ikke 100 på alt). Føler ikke at det ødelegger spilleopplevelsen så altfor mye, det som har fascinert meg mest med Morrowind+ exp pakkene er all historien ;)

Men det er helt opp til deg om du vil bruke koder eller tid for å gjøre characteren din god nok. Jeg vil anbefale deg å nå ca lvl 12 før du begynner på exp. pakkene.

Skrevet (endret)

Det er ikke noe artig å gå løs på expansionpakkene med en karakter som er ferdig med Morrowind..Kanskje level 40+. Du er da så overpowered og ubalansert ift alle monstre at hele greia blir en eneste lang grind. Anbefaler heller å starte på en lavere level, evt. nedgradere alt det fete utstyret du har på deg. Det er mange unike våpen og armorsett i både Tribunal og Bloodmoon.

Det skal gå å spille Tribunal fra lvl 1. Bloodmoon bør man nok være litt høyere level, men det er ikkeno vits å spille Morrowind i 2 mnd kun for å starte Bloodmoon. Bare å prøve så ser du selv :)

Du har jo kjøpt spillene selv, ikke la oss bestemme om du skal få spille de nå eller ikke!

Jeg hadde en altfor god karakter og kasta bare fra meg alt jeg hadde dratt på i evigheter av armor og våpen og brukte tingene jeg fant i expansion istedet. Myyye artigere.

Endret av Bitex
Skrevet (endret)

Mage vil føles veldig underpowered ift en warrior/mage type karakter. Spells man har tilgang til i starten gjør veldig lite damage. Og hvis du skal bruke Mage'n som hovedsaklig damage dealer, er du dømt til å stå og kaste minifireballs i veggen et utall ganger for å level'e opp destruction.

Jeg lagde en spell som bruke minimalt mana og deala minimal damage, så får man utnyttet det mest mulig før man må hvile og regaine manaen.

Sånn sto jeg ofte i en halvtime i bunnen av en mage guild. Kasta spells i veggen til mana tom, sov, kasta på nytt osv osv osv.

Du går kun opp i level i destruction (og andre skills) ved å bruke dest-spells aktivt, og det er ikke nok monstre å denge på. Men på den andre siden kan du ta de ekle Cliffracerne på god avstand. Ble etterhvert så lei av å levele Destruction at jeg ga pokker i det, spellene var ikke i nærheten så gode som 3-4 sverdslag uansett.

Jeg lagde en mix av warrior og mage (Crusader heter vel klassen i spillet), som hadde restoration (healing av diverse slag) blant secondary, og destruction på major skills, pluss heavy armor og sverd-skills på topp. Tror jeg hadde Alteration i sec. skills også så jeg kunne lære Levitation.

Det kan sikkert bli artigere hvis man fokuserer på en god balanse av mage-skills istedet for mix'n'match fra andre klasser.

Endret av Bitex
Skrevet

Ja, er nok en god del kjipere/vanskeligere å spille som mage, så jeg gikk for en "90% mage", dvs. at jeg la til heavy armor og marksman blant major skillsene. Syns sverd/øks blir uballansert for fort. Tar jo ikke mange timene før man finner en skikkelig råtass som tar knekken på de fleste fiender i løpet av 2-3 slag - og noen ganger knapt nok det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...