Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått min nye macbook pro 13.3". Virker fin :)

Men jeg får ikke scrollet vertikalt på nettsider og andre vinduer ved hjelp av touchpad. Noe jeg har oversett her? Takker for hjelp :)

Skrevet

Apple bruker vel TNT, de ringer på forhånd. Hvertfall gjort det med meg.

De bruker TNT eller UPS, avhenger av hvor du bor. Tror de sender med posten hvis det ikke finnes TNT eller UPS der pakken skal leveres.

Da bruker de helst andre transportfirma som har avtaler med TNT eller UPS. Husker jeg fikk telefon fra ett eller annet jallaselskap en dag som hadde en pakke fra Apple til meg :p

Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet

Over lang tid? Det er ikke bare gode gamle MDS som kjører i bakgrunnen? (MDS: Spotlight disk scanner)

Jo selvsagt var det det. Burde jeg jo egentlig skjønt. Har nå deaktivert indeksering og da fungerer ting så mye bedre. :)

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor den sendes fra – er det Kina kan det fort gå 10 dager, men det høres vel pessimistisk ut om det er snakk om Nederland ...

Skrevet

Det er snakk om Nederland. Jeg går utifra det ihvertfall siden Leveransefirmaet heter TNST NL eller noe.

Men den sier også "Sendes til kunde 18. sep."

På en Lørdag?

Jeg bor på Nesodden, altså nærme Oslo.

Skrevet (endret)

jeg skal formatere macen helt, satt inn cden, og trodde jeg gjorde det - men neida. Nå finner jeg ikke diskverktøy lenger? Fant det.

Endret av Sk!ppy
Skrevet

Egentlig to grunner: Har brukt opp 50 gb på jeg vet ikke hva, og jeg skal ha den helt rein, når jeg skal installere noen andre OS ved siden av :)

Fikk det til nå :)

Skrevet

Har endelig hentet iMac 27" :D TNT var fjott og prøvde å levere den igår da jeg var borte, ringte ikke en gang -.- Men fikk ihvertfall hentet den på postkontoret idag, litt tungt å bære. Måtte spørre en kompis om hjelp :p

Som fersk jeg er med stasjonær, har eid en macbook pro i fire år. Men stasjonær, litt nytt for meg. Kan jeg laste noe og sette maskinen i dvale? Vil nedlastning bli stoppet for det?

Skrevet

Skjermen går i dvale automatisk etter 15min, det går vel greit så lenge jeg slår av dvale når det gjelder harddisk?

Det gjør ikke noe at skjermen går i dvale, nei. Du trenger heller ikke skru av at harddiskene går i dvale, så lenge selve maskinen fortsatt lever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...