Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om dette er riktig plass å spørre men spør likevel jeg ;)

Jobber med UI til WoW og bruker Discord art. Det er en addon som gir deg muligheten til å legge in bilder i Interface'n din, for å gjøre den penere. Holder på med en litt bobleaktig interface og bruker da boblelignende bilder, altså sirkler. Lager bildene med Photoshop, fordi bildene trenger et alpha layer som bestemmer hva som skal vises og hva som skal være gjennomsiktig. Fordi jeg bruker sirkler så plages jeg med stygge kanter på bildene. I denne sammenhengen så er anti-aliasing noe dritt. bruker stroke funksjonen for å lage svart kant rundt bildene og på grunn av dette så får jeg tygg kant på bildene.

 

Noen som vet hvordan ejg kan gjøre dette på en bedre måte??

 

her ser dere problemet

post-86298-1151180461_thumb.png

Lenke til kommentar
bruker stroke funksjonen for å lage svart kant rundt bildene og på grunn av dette så får jeg tygg kant på bildene.
En metode for å få en myk stroke effekt på er å bruke outer glow istedenfor.

 

Velg farge, blend mode, gjennomsiktighet og alt det der, så setter du 'spread' nokså høyt. Ikke så høyt at det blir hakkete kanter, men sånn akkurat passe. Prøv deg fram med instillingene for 'spread' og size til du får noe som ligner på stroke. Det ser mye penere ut.

Lenke til kommentar
Likte ikke helt klipping og limina på bakken/bakgrunnen der bilden står.. dem ser rar ut..

6386675[/snapback]

Drit nå i bakgrunnen da.. Bare noe jeg klipte inn i full fart for å få no annet..

bilen jeg vil ha kommentar på :p

 

gadd heller ikke å fikse på bakgrunnen man kan se igjennom vinduet..

Endret av Hawkon__
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...