Gå til innhold

Xbox 360 får norsk lanseringsdato (X360)


Anbefalte innlegg

Tror Sony skal slite litt med å beholde sitt klare forsprang på konsollmarkedet, det er svært tvilsomt at det ekstra halvåret gir noe voldsomt utslag på grafikk/hardware etc.

 

Dessuten har man Xbox-Live, som ser ut til å bli enda bedre, denne tjenesten er jo et godt stykke foran sonys online tilbud.

 

Største plusset til Sony, er vel at mange "hater" M$, og liksom er "trofaste" mot PS. Playstation er litt hippere, men dette er vel bare smart marketing av Sony. Hvis man ser på spill/grafikk/muligheter de to neste-gen konsollene gir, så er det ikke store forskjellen.

 

Derfor skjønner jeg ikke hva folk skal med begge to for å være helt ærlig, blir vel ikke mange store titler som ikke kommer på begge konsollene? GT5 og Halo 3 ? ;) ja ja, hvis jeg ender opp med å kjøpe Xbox 360 fordi den kommer først, skal det mye til før jeg drar opp 4 høvdinger til for å sikre meg PS3 også. Tror til syvende og sist at dette gjelder ganske mange.

 

Uansett, nå er det bare et par måndeder igjen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er et noen som vet om den blir nå bakover kompatibel ??

 

og om det er mulig og bruke det gamle liv systemet med denne , jeg har liksom 7mnd i gjenn som er prepaid , og dette vil jeg bruke opp .

 

 

eneste grunnen til at jeg skulle kjøp denne ved lansering er at jeg kan fortsette og spille halo 2 og bruke live på denne .

 

jeg tror faktisk at halo 2 vil virke bedre på en 360 en på den vanlige da det er fult mulig og overbelaste xboxen i onliegames men masse folk og mye ting på bakken

Lenke til kommentar
Ser at det snakkes om at Xbox 360 kommer med en såkalt "HD AV-kabel". Hva mener de egentlig med dette? Jeg har en Panasonic ae700 som er HD-kompatibel. Vil den kabelen det her snakkes om kunne brukes med denne, og vil den være lang nok? Hva slags grensesnitt er det egentlig snakk om? HDMI? Component?

Siden det står HD AV-kabel, mener de nok HDMI. DVI hjelper jo lite på lyd-delen.

Lenke til kommentar
Sony Lærer av MS og vil nok komme med et mye bedre og bredere Online tilbud en det gamle NetPlay. Det vil sikkert hete NetPlay nå og men det vil være lettere å bruke....

Spørsmålet er om det ikke begynner å bli litt sent for å "lære" av Xbox-live, det tar tid å bygge opp et såpass solid online-system.

 

Teknisk sett så burde det jo vært mulig å spilt på tvers av konsollene også ;) Eks. Ghost Recon på Xbox 360, mot samme spill på PS3. Det er nok lite sannsynlig men!

 

Blir uansett spennende å se hva NetPlay utvikler seg til å bli i neste generasjon.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
HJELVETE, at den ikke blir bakoverkompatibel er en STOR feiltagelse. :mad:

Den blir bakoverkompatibel, men bare på de mest solgte titlene.

 

Ser ikke helt poenget dog; de som har Xbox idag får jo 'ingenting' hvis de selger den brukt og kan like gjerne beholde den slik at de kan spille spillene de allerede har, og de som kjøper Xbox 360 kommer vel neppe til å kjøpe forrige generasjons spill til den.

 

Bakoverkompatibilitet er jo kanskje en fin greie som i tillegg reduserer antall bokser i stua, men i praksis brukes det nok ikke stort; jeg tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som faktisk har brukt sin PS2 til å spille PS1-spill på...

Lenke til kommentar
HJELVETE, at den ikke blir bakoverkompatibel er en STOR feiltagelse.  :mad:

Den blir bakoverkompatibel, men bare på de mest solgte titlene.

 

Ser ikke helt poenget dog; de som har Xbox idag får jo 'ingenting' hvis de selger den brukt og kan like gjerne beholde den slik at de kan spille spillene de allerede har, og de som kjøper Xbox 360 kommer vel neppe til å kjøpe forrige generasjons spill til den.

 

Bakoverkompatibilitet er jo kanskje en fin greie som i tillegg reduserer antall bokser i stua, men i praksis brukes det nok ikke stort; jeg tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som faktisk har brukt sin PS2 til å spille PS1-spill på...

Det er ikke bare snakk om stueplass. Mange flere grunner til å ønske bakoverkompatibilitet. Den gamle boksen er ødelagt, og man vil gjerne spille de gamle klassikerne. Noen spill går bare ikke ut av dato :D

 

Jeg har spilt gamle PS1 DDR spill på PS2 :D Er jo litt dumt at man sitter med haugvis ubrukerlige plater med morsomme spill dersom den gamle maskinen er ødelagt. Og det virker jo litt rart å sende den til reperasjon :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
er et noen som vet om den blir nå bakover kompatibel ??

 

og om det er mulig og bruke det gamle liv systemet med denne , jeg har liksom 7mnd i gjenn som er prepaid , og dette vil jeg bruke opp .

 

 

eneste grunnen til at jeg skulle kjøp denne ved lansering er at jeg kan fortsette og spille halo 2 og bruke live på denne .

 

jeg tror faktisk at halo 2 vil virke bedre på en 360 en på den vanlige da det er fult mulig og overbelaste xboxen i onliegames men masse folk og mye ting på bakken

Du kan bruke ditt live-ab på xbox360..

Lenke til kommentar
farsken, jeg er i usa fra oktober og frem til jul, må vel kjøpe meg en xbox360 den 22. november da :)

kan vel chippe den senere :)

hvis du skal chippe bør du vente til nye utgaver av x360 kommer..ellers må du regne med mye ledninger og loddinger..

det er vel ingen som vet hva fremtiden vil bringe ang chipping til denne, software modding vil jo være det mest sannsynlige :)

Lenke til kommentar
farsken, jeg er i usa fra oktober og frem til jul, må vel kjøpe meg en xbox360 den 22. november da :)

kan vel chippe den senere :)

hvis du skal chippe bør du vente til nye utgaver av x360 kommer..ellers må du regne med mye ledninger og loddinger..

det er vel ingen som vet hva fremtiden vil bringe ang chipping til denne, software modding vil jo være det mest sannsynlige :)

ingen vet fremtiden men erfaringer kan hjelpe, og softmodding har etter det jeg forstår alltid vært så som så..uansett så vil jeg gjerne ha x360 når den kommer og modde senere, men er redd det blir som tidligere..

 

noen tips til hvilket spill det kan lønne seg å kjøpe med når boksen først kommer?samme hva type spill det er, bare det holder lenge og er gøy! :dribble:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...