Gå til innhold

Rask 20-tommer fra BenQ


Anbefalte innlegg

Det er feil i teksten. Det er bare 600:1 i kontrast i følge BenQ selv. Ikke 800:1 som det står i artikkelen.

 

Jeg kjøpte meg nettopp 20" fra Dell til 4800 kr!

Jeg er ganske fornøyd med skjermen til spill, men ikke til film eller photoshop. Til det er 600:1 for dårlig synes jeg. Bruker 800:1 skjerm på jobben til vanlig og det er merkbart forskjell. Men til den prisen var den verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ellers er det vel ikke vits å kjøpe den istedet for en 19'' (hva er en tomme i størrelsesforskjell egentlig? 2/3 av grunnen til å kjøpe 20''+ til nå har iallefall vært å komme over SXGA oppløsningen...)

1680*1050 er jo uansett betydelig høyere oppløsning enn 1280*1024. I tillegg får en 16:10-format, som er mye bedre enn 5:4 til film, og til dels også bedre til spill. Altså er det minst to grunner til å kjøpe denne i stedet for en 19".

 

(1920*1200 blir dessuten knøttlite på en 20" ved normal avstand, da bør en nok opp til 120 DPI skrift i Windows.)

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
(hva er en tomme i størrelsesforskjell egentlig?)

Ganske nøyaktig 25.4mm ekstra lengde på diagonalen...

 

Men i % så er det vel ikke sååå mye forskjell da.. but still. ;)

 

 

Ang. ECO, jeg trodde at det var noe med at de ikke hadde miljøvennlige metoder for å farge plast sort, og at det var grunnen til at sorte skjermer maks kan få '99 stemplet.. :blush:

 

hehe, jaja.

Lenke til kommentar
Jepp faktisk helt nøyaktig også om jeg ikke husker feil, det amerikanske systemet er jo så latterlig at det faktisk er definert utifra SI-systemet
Hæ? Det er da litt feil og/eller forenklet, avhengig av hvordan du ser på't :)

 

En tomme, eller inch på engelsk, er helt korrekt nøyaktig 25,4 mm, men dette er en international inch. Denne definisjonen ble fastsatt av USA og statene i det Britiske samveldet i 1958.

Før denne avgjørelsen hadde USA og Canada hver sin inch, litt forskjellige, definert etter det metriske systemet, mens UK og andre stater i det Britiske samveldet definerte inch etter "Imperial Standard Yard". Definisjonen addoptert i 1958 var den Canadiske definisjonen.

 

I dag er inch offisielt i bruk kun i USA, men de har i gjengjeld to forskjellige definisjoner i bruk, den ene nevnt over. Inch er fortsatt i bruk uoffisielt i mange land, både i og utenfor det britiske samveldet.

 

For kuriositetens skyld, et eksempel på den definisjonsforvirringen som har herjet i de britiske enhetene: en skotsk inch: 2,554 cm

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Jepp faktisk helt nøyaktig også om jeg ikke husker feil, det amerikanske systemet er jo så latterlig at det faktisk er definert utifra SI-systemet
Hæ? Det er da litt feil og/eller forenklet, avhengig av hvordan du ser på't :)

 

En tomme, eller inch på engelsk, er helt korrekt nøyaktig 25,4 mm, men dette er en international inch. Denne definisjonen ble fastsatt av USA og statene i det Britiske samveldet i 1958.

Før denne avgjørelsen hadde USA og Canada hver sin inch, litt forskjellige, definert etter det metriske systemet, mens UK og andre stater i det Britiske samveldet definerte inch etter "Imperial Standard Yard". Definisjonen addoptert i 1958 var den Canadiske definisjonen.

 

I dag er inch offisielt i bruk kun i USA, men de har i gjengjeld to forskjellige definisjoner i bruk, den ene nevnt over. Inch er fortsatt i bruk uoffisielt i mange land, både i og utenfor det britiske samveldet.

 

For kuriositetens skyld, et eksempel på den definisjonsforvirringen som har herjet i de britiske enhetene: en skotsk inch: 2,554 cm

Hva er feil? Jeg skrev at det amerikanske systemet er definert utifra SI-systemet, og det er du tydligvis enig i?

 

AtW

Lenke til kommentar

Uansett så er WS bedre i FPS spill, da man ser mer av hva som skjer til sidene liksom. Og har mange ganger sitter med BF2 og min 19" 4:3 skjerm og tenkt litt på at det er jo svært lite man egentlig ser. en WS vil hjelpe stort her. Men jeg venter minst ett år til. Da er disse WS sikekrt standard og spill er standard som WS-spill.

Lenke til kommentar
Uansett så er WS bedre i FPS spill, da man ser mer av hva som skjer til sidene liksom. Og har mange ganger sitter med BF2 og min 19" 4:3 skjerm og tenkt litt på at det er jo svært lite man egentlig ser. en WS vil hjelpe stort her. Men jeg venter minst ett år til. Da er disse WS sikekrt standard og spill er standard som WS-spill.

Er det? blir Field of View justert?

Lenke til kommentar
Hva er feil? Jeg skrev at det amerikanske systemet er definert utifra SI-systemet, og det er du tydligvis enig i?
Eeeeh. Nå er jeg neigu ente sikker på hva jeg mente. Dette er ikke tull! Var ille trøtt til morran i dag, så jeg husker ærlig talt ikke klart...

 

Jeg trur jeg reagerte litt på ... holdningen setningen di kan formiddle. Det er lett for en mindre utdannet person å dra den sluttning at USA bare ville være annerledes og derfor sa: "Vi vil ikke bruke meter, det er teit. Vi finner opp tommer!" "Men hvor langt skal en tomme være a?" "Hva med ... hmmm, 25.4 mm?" "Yay! USA har fått egen måleenhet."

 

Som sagt, jeg var ente helt klar i toppen. Men det er vel greit med litt utbredning ang. tommer eh? :)

 

 

bare glemme alle de forvirrende standardene og holde oss til den gode gamle universelle SI-standarden
Sant Sant, fant. Mye enklere.
Lenke til kommentar

Støtter medfølgende fot å snu skjermen på høykant? Hvis det er tilfelle kan det jo være gromt å sette 2 eller flere skjermer ved siden av hverandre, for de som ikke liker å ha widescreen skjermer til dette formålet, eller hva?

 

Lurer på hva dere andre synes om BenQ sine flatskjermer, er det noe greier å satse på, sånn basert på egne erfaringer? Er det kvalitet i dette merkevarenavnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...