Gå til innhold

"Folket har talt", men det ble borgelig flertall!


Hayek

Anbefalte innlegg

så er det logisk at de rødgrønne stikker av med seieren, siden de er samlet.

samlet for hvor lenge? ;)

 

Blir spennende å se akuratt hvor samlet de står da endel aktuelle spørsmål begynner å dukke opp på dagsordnen.

Hvordan har du tenkt at den høyresiden din skal sammarbeide da? De krangler jo. Virker iallfall ut som de er veldig samlet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan har du tenkt at den høyresiden din skal sammarbeide da? De krangler jo. Virker iallfall ut som de er veldig samlet :roll:

Høyresiden? Og med det mener du? FRP/H/KRF/V sannsynligvis.

Har det noensinne vært snakk om et samarbeid mellom de da...?

Men refererer du til SENTRUMS partiene (H/KRF/V), så har de stått utrolig samlet gjennom de siste 4 årene.

Lenke til kommentar
hm.. med andre ord så er dere (AP) villig til å forhandle om alt?

 

det har jeg ikke sagt.

 

Jeg ville tro at når AP ble så store ville de helt klart skjære gjennom på hvertfall noen punkter der det er uenighet mellom ap/sv/sp...?

 

som sagt, vi venter når forslagene legges på bordet og tar det derifra.

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Er det noen som kritiserte Bush-valget som vil stå frem og fortelle oss hva de synes om dette valget?

Jeg er kritisk til en president som sitter uten det folkelige flertall. På samme måte er jeg kritisk til en regjering som sitter uten det folkelige flertall. Det at "din stemme teller mer en min", helt uavhengig av personlig kompetanse, er vanskelig for meg å flette inn i rettferdighetsbegrepet.

Kanskje det er fordi rettferdighet er et dårlig mål å måle politikk etter. Rettferdighet kan ikke oppnås ettersom folks mening om rettferdighet i slike saker alltid vil trekke i forskjellige retninger.

 

Grunnen til at vi har et slikt system er at man ikke ønsker at tett bedolkede områder skal kunne overkjøre tynt befolkede områder. For det er heller ikke rettferdig.

 

Så glem rettferdig, og tenk pragmatisk og realistisk i stedet. Hva fungerer best?

Lenke til kommentar
men når den borgelige siden ikke klarer å samle seg(Hagen er bitter på Bondevik, Høyre skylder på Frp pga dårlig valg, Venstre legger skylda på Hagen pga hans angrep  på Bondevik, osv)  så er det logisk at de rødgrønne stikker av med seieren, siden de er samlet.

Nå roter du fælt. En som er overbevist om at økonomisk vekst er viktig stemmer ikke på de rødgrønne bare fordi Stoltenberg har fått Halvorsen til å svelge ti tonn med kameler i valgkampen.

 

De rødgrønne vant valget fordi de til sammen fikk flere mandater enn den borgerlige siden, ferdig med det. At de borgerlige krangler etter å ha tapt valget har ikke noe med saken å gjøre.

 

Men vi kan i det minste glede oss over at Frp er blitt så stort, og at SV er så lite at det kommer til å bli totalt overkjørt av AP. Da vil skaden bli noe begrenset, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Å men, altid noen som mener det er feil ved valget...bare fordi det DE stemte ikke "vant".
Ja, det er sant. Men det er ikke problemet. Spørsmålet er hvordan de samme mennesker som nå feirer rød-grønn valgseier brukte denne problemstillingen som argument for hvorfor Bush "egentlig tapte" valget i USA.

Den rød-grønne seieren ble vunnet i henhold til det som er reglene ved norske valg. Det kan man ikke si klart ja til i USA, da det til slutt var høyesterett som bestemte at stemmer ikke skulle telles om. Det er selvsagt tilhengere av Bush som mener valget var riktig, og motstandere som mener det var galt. For oss andre må vi respektere utfallet som ble gjort, og valget vil nok alltid bli husket som tvilsomt.

Lenke til kommentar
Hvordan har du tenkt at den høyresiden din skal sammarbeide da? De krangler jo. Virker iallfall ut som de er veldig samlet :roll:

Høyresiden? Og med det mener du? FRP/H/KRF/V sannsynligvis.

Har det noensinne vært snakk om et samarbeid mellom de da...?

Men refererer du til SENTRUMS partiene (H/KRF/V), så har de stått utrolig samlet gjennom de siste 4 årene.

Kjære deg da. Hvordan i alle dager har du tenkt at sentrumspartiene skal klare seg uten Frp?

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...